Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

doffe stippen bij hoog diafragma...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: doffe stippen bij hoog diafragma...

    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Spuitbus met lucht. Deze raad zou ik absoluut NIET opvolgen
    Zoek eens op het forum hoe je een sensor WEL correct kan schoon krijgen, er zijn verschillende mogelijkheden.
    Ik zou vooral terug gaan naar de winkel als je net een nieuwe camera koopt en er zit al stof op. Zeker als het speciale stofsysteem van de 400D het er niet afgeschud krijgt. Klagen lijkt me een goede tip!

    Comment


    • #17
      Re: doffe stippen bij hoog diafragma...

      Ja, terug naar de winkel, dat ze 't maar opkuisen.
      BTW: 't kan ook op de lens zitten, onlangs vlekje gehad en eens goed m'n lens geinspekteerd, zat op 't achterste glas. Even geveegd met 'n microvezel doekje en hey presto 't was weg.
      Als dat niet helpt -> winkel.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #18
        Re: doffe stippen bij hoog diafragma...

        In fotodiscussie verwachten we een foto.
        Vandaar dat de topic verplaatst werd naar 'Algemeen'.

        Mod. Lut

        Comment


        • #19
          Re: doffe stippen bij hoog diafragma...

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Spuitbus met lucht. Deze raad zou ik absoluut NIET opvolgen
          Zoek eens op het forum hoe je een sensor WEL correct kan schoon krijgen, er zijn verschillende mogelijkheden.
          grobet en andere gebruiken het ook de spuitbus je moet het van een 20cm afstand er in spuiten en wreed goe..verkopen zelfs setjes speciaal voor de cam van 80en meer eurotjes
          Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

          Comment


          • #20
            Re: doffe stippen bij hoog diafragma...

            Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
            lol op die auto sensor cleaning moet je niet te hard op rekenen... het helpt iets maar niet het geen wat de naam je laat denken toch niet 100% btw kan op je lens vanachter zitten of op je spiegeltje..
            Het is moeilijk lezen met al die zinnen aan elkaar en zonder hoofdletters, maar als je hier wilt zeggen dat de stof op de spiegel kan zitten dan heb je het natuurlijk wel verkeerd. Niet dat er geen stof kan zitten, maar het zal niet op de foto te zien zijn.

            Verder ben ik het ermee eens dat je een beginner geen spuitbus moet gaan aanraden. Er is al heel vaak veel ellende van gekomen...

            Comment


            • #21
              Re: doffe stippen bij hoog diafragma...

              Het stof zit op de sensor, of beter op een filter die voor de sensor zit.

              Sensor reinigen, er zijn al talrijke testverslagen verschenen die aangeven dat die sensorreiniging van Canon, Olympus, Pentax en Sony niet of onvoldoende werkt .

              Verder zou ik met de 400D niet direct f 1/22 uitkiezen als diafragma. Je gaat dan al aardig wat last hebben van diffractie...
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #22
                Re: doffe stippen bij hoog diafragma...

                Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
                grobet en andere gebruiken het ook de spuitbus je moet het van een 20cm afstand er in spuiten en wreed goe..verkopen zelfs setjes speciaal voor de cam van 80en meer eurotjes
                Beste,
                dergelijke raad zou ik niemand geven hoor ook de winkels die dit aanbieden hebben nooit een sensor behoorlijk gekuist, integendeel ...... dit bekom je meestal
                groetjes van dolly en c°

                Comment

                Working...
                X