Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kopen in de usa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kopen in de usa

    B&H heeft ongeveer dezelfde prijzen als onecall en die andere, dus zeker 'n overweging waard als ie zo goed is. Maar dan uiteraard wel met verzenden naar die familie van mijn vriend, zodat zij 't voor me mee kunnen nemen.

    Comment


    • #17
      Re: kopen in de usa

      Men kan toch niet verwachten dat van alles wat je koopt je het factuur nog hebt? Ik moet binnenkort ook naar the states en dacht daar ook eens rond te kijken, wel max maar voor 1 objectief...
      Stel, ik kom terug naar Belgie met een toestel dat ik ook in Belgie gekocht had en ze houden me tegen. Geen factuur bij, dus laten liggen en terug ophalen als je het bijhorende factuur kan voorleggen, volgens een reactie in dit topic. Maar wat als je dit niet meer kan voorleggen??? Vreemd...
      Mvg, Fre

      Comment


      • #18
        Re: kopen in de usa

        volgens mij zijn die reacties ook zeer overdreven en/of berusten op zeldzame uitzonderingen

        nog helemaal nooit heb ik bij terugkomst in nederland mijn koffer open moeten maken

        Comment


        • #19
          Re: kopen in de usa

          Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
          volgens mij zijn die reacties ook zeer overdreven en/of berusten op zeldzame uitzonderingen

          nog helemaal nooit heb ik bij terugkomst in nederland mijn koffer open moeten maken
          Je hebt interesse in een aankoop in de USA.
          Je twijfelt aan de info die hier gegeven wordt.
          Dus ben je de aangewezen testpersoon!
          Laat ons later eens weten hoe het verlopen is!

          Comment


          • #20
            Re: kopen in de usa

            Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
            volgens mij zijn die reacties ook zeer overdreven en/of berusten op zeldzame uitzonderingen

            nog helemaal nooit heb ik bij terugkomst in nederland mijn koffer open moeten maken
            Ik in de laatste 3 jaar al 5 maal.
            Ik denk dat je nu voor je eigen moet uitmaken of je het risico neemt of niet. En zoals eerder gesteld: bij iedere inreis met dit objectief moet je steeds je factuur kunnen voorleggen.

            En de truc met het Belgische toestel: een deugdelijke factuur vermeldt eveneens het serienummer van het toestel (of lens). Denk niet dat de Douane dergelijke trucjes niet kent; ze hebben al van alles meegemaakt en zijn zeker niet achterlijk.
            Ik juich het zeker niet toe; het is en blijft smokkelen en ontduiking van belastingen, hoe je er ook tegen aankijkt.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #21
              Re: kopen in de usa

              jij hebt 't nu over vliegveld zavetum?
              ik over schiphol en facturen vragen bij je fotoapparatuur heb ik dus echt nog nooit over gehoord van mijn eveneens reislustige vrienden en kennissen

              overigens kan ik zelfs 'n factuur met serienummer leveren als 't echt zo'n vaart loopt: gewoon ff contact met vrienden over betreffende nummers, photoshoppen, doormailen en zij uitprinten

              Comment


              • #22
                Re: kopen in de usa

                4 maal op Zaventem, 1 maal op Shiphol.
                Bedenk dat je je vrienden daarmee ernstig in de problemen kunt helpen.
                Een factuur vermeld o.a. BTW-nummer en handelsregister van de verkoper.
                Indien dit nagetrokken wordt, ben je nog verder van huis en kunnen je vrienden vervolgd worden voor het uitschrijven van valse facturen en dergelijke meer.
                Ik hou er mee op, je weze gewaarschuwd.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: kopen in de usa

                  no guts no glory!

                  jij bent zeker ook iemand die nergens ook maar 1 km te hard rijdt omdat je bang bent dat je geflitst wordt?

                  Comment


                  • #24
                    Re: kopen in de usa

                    @paparazzi: ik denk dat je nu een beetje puberaal reageert. Of je de welgemeende waarschuwingen ter harte neemt bepaal je helemaal zelf. Of je het risico ervoor over hebt mag je ook al zelf weten... Doen alsof er geen risico is, is naief. Ik laat het hier maar bij.

                    Comment


                    • #25
                      Re: kopen in de usa

                      Mmmm....stel ik koop een tweedehands toestel. Dan heb je toch ook geen factuur !!! Bij particuliere verkoop is zelfs geen bewijs van betaling verplicht. Stel ... ik verkoop u mijn Pentax K100D en we bevestigen de verkoop met een stevige handdruk en een portie wederzijds vertrouwen. Jij betaalt en gaat de deur uit. Dan heb je geen enkel betalingsbewijs ! Er is toch geen enkele wet die dit verbiedt !!?!?!
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • #26
                        Re: kopen in de usa

                        Daar heb jij 'n heel goed punt, Peter!
                        Ze kunnen moeilijk van je verwachten dat je een factuur van je camera mee op reis neemt en tevens dat je uberhaupt nog 'n factuur in je bezit hebt. En inderdaad: je hebt niet eens 'n factuur als je 2e hands hebt gekocht. Spullen waar de garantie van is afgelopen, daar gooi ik de factuur ook vaak van weg trouwens.

                        Aan de mierenneukers die mensen op de luchthavens met zulke onzin lastig vallen zou ik willen zeggen: ga terroristjes opsporen. Daarmee doe je 'n veel nuttigere zaak!

                        Comment


                        • #27
                          Re: kopen in de usa

                          Of wanneer je iets cadeau krijgt van iemand, dan heb je toch zelf ook geen aankoopbewijs?
                          The future belongs to those who believe in the power of their dreams

                          Comment


                          • #28
                            Re: kopen in de usa

                            Kan ik van vrijstelling genieten wanneer ik meer goederen bij mij heb dan toegelaten?
                            Bij invoer van goederen boven de hoeveelheden of waarde waarvoor de Administratie vrijstelling verleent, moet u de goederen aangeven. Indien u dit niet doet, riskeert u een boete. Wanneer de ingevoerde hoeveelheden tabaksproducten, alcoholische dranken, parfum, koffie en thee hoger zijn dan de met vrijstelling toegelaten hoeveelheden, zal de Administratie slechts de hoeveelheden boven de maxima belasten.

                            Wanneer u een goed invoert waarvan de waarde hoger is dan die waarvoor de Administratie vrijstelling verleent (€175), moet u belastingen betalen op de totale waarde van het goed.

                            Voorbeelden (*) (volgorde: ingevoerde goederen - waarde - vrijstelling)

                            1 kledingstuk €15 ja

                            1 kristallen luchter €1000 nee; belastingen op de totale som te betalen

                            3 artikelen speelgoed, samen aangeboden:
                            een bouwpakket
                            €100 ja, beide artikelen mogen samengevoegd worden (waarde is immers kleiner of gelijk aan €175)
                            een speelgoedtrein
                            €60
                            een pluchen beer
                            €55 nee; belastingen te betalen op de pluchen beer

                            100 gram parfum €45 ja, voor 50 gram; belastingen te betalen op teveel aan 50 gram parfum. ( invoer in combinatie met het bouwpakket en de speelgoedtrein )

                            2 flessen Bourbon whisky en 800 sigaretten:
                            whisky per fles, inhoud is 1 liter
                            €15 ja, maar slechts voor 1 fles; op de 2e fles moet u de belastingen betalen. De waarde heeft hier geen belang aangezien de vrijstelling op de invoer van gedistilleerde en alcoholhoudende dranken van meer dan 22% vol en niet gedenatureerde ethylalcohol van 80% en hoger, beperkt is tot 1 liter.
                            800 sigaretten
                            €75 ja, voor 200 sigaretten. Voor de resterende 600 sigaretten moet u belastingen betalen. Ook hier heeft de waarde geen belang gezien de vrijstelling op de invoer van sigaretten beperkt is tot 200 sigaretten.

                            (*) Bovenstaande voorbeelden hebben betrekking tot invoer van buiten de Europese Unie.


                            Antwerpen : 03-229 20 24
                            Brussel : 02-422 11 91
                            Gent : 09-251 01 30
                            Hasselt : 011-21 22 32
                            Luik : 04-254 87 23
                            Bergen : 065-34 12 75

                            ADMI N I S T R A T I E D E R D O U A N E E N
                            A C C I J N Z E N G O E D E R E I S

                            Indien u bij uw vertrek naar niet-EU-landen waardevolle voorwerpen
                            meeneemt, vraag dan vooraf inlichtingen bij de
                            douane om de formaliteiten te kennen om die voorwerpen bij
                            uw terugkeer, met vrijstelling te kunnen wederinvoeren
                            .
                            Hierna vindt u het internetadres en de telefoonnummers van
                            de inlichtingendiensten van de gewestelijke directies waar u
                            terecht kunt voor meer inlichtingen over de vrijstellingen :
                            3
                            quote van http://www.treasury.fgov.be/interfda...GoedeReis2.pdf

                            Best inlichten dus om zeker te zijn, volgens de douane zelf. Maar ik kan me nu toch echt wel moeilijk voorstellen dat iedereen die met een fototoestel op reis vertrekt (euh... zeer veel reizigers dus) zo'n aanvraag doet... dan heeft de douane niets anders dan administratie te vervullen.
                            Mvg, Fre

                            Comment


                            • #29
                              Re: kopen in de usa

                              Trouwens... een limiet van 175 euro? Daar zit je toch zo over met eender wat
                              Bijvoorbeeld, ik heb een fles parfum in toiletzak, en een paar kleren mee... dan zit je er al over... Laat staan dat je iets van elektronica onder de 175 euro vindt waar je al eens een superdeftige foto mee kan nemen
                              Mvg, Fre

                              Comment


                              • #30
                                Re: kopen in de usa

                                Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                                no guts no glory!

                                jij bent zeker ook iemand die nergens ook maar 1 km te hard rijdt omdat je bang bent dat je geflitst wordt?
                                Wat een stigmatisering zeg!
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X