Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beveiligen foto

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Hallo u allen,

    Ik had ook echt niet het idee dat een foto te beveiligen is. Ik beantwoordde slechts een opmerking die werd gemaakt over de IE6-toolbar.
    Alleen je kunt het de surfer wel iets lastiger maken. Of dit wenselijk is, moet een ieder voor zichzelf uitmaken vind ik. Het idee van "Wat op het Net staat is vrij te gebruiken" is leuk maar sommigen onder ons, moeten ook nog wat brood verdienen.


    Maar ik heb nog wel een leuke suggestie voor de echte freaks.
    Om een foto te "beschermen" kun je het volgende doen.

    Maak in je webpage een tabel van 2 bij 2.
    Zet een copyright-tekst in je foto.
    Knip je foto in 4 gelijke delen en noem ze pic1, pic2, pic3 en pic4.
    Plaats pic1 in cel 1, pic2 in cel 2 etc.
    Let wel op dat cellpading etc juist staat ingesteld.

    Op deze wijze moet iemand veel werk verrichten om de foto weer te herstellen en te printen.

    Ooit eens een programmaatje gehad om dit te doen, maar ben het kwijt.

    Let's have foto-fun.


    P.S. Rien, had je niet een leukere foto kunnen nemen, er staat toch wel iets mooiers bij?

    Groet,
    Piet Gerritsen

    Comment


    • #17
      Deze discussie is al vele malen gevoerd, en komt de laatste tijd vaak naar boven.

      Wat ik me dan afvraag is, is iedereen dan zo ijdel om te geloven dat zijn foto's klompjes goud zijn en dat anderen hiermee pakken geld verdienen zonder dat U uw deel krijgt ?

      Ik kan me voorstellen dat de enkele 'groten', genre Maplethorpe of Anton Corbijn, die van hun werken moeten leven, een beetje bezorgd zijn over het auteursrecht van hun werken.

      Ik heb de indruk dat deze discussie gaat over een eventualiteit die zo gering is, dat het niet de moeite loont om al deze inspanningen te doen.

      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #18
        eugh als er een programma bestaat om het te doen.......dan is er eentje die wel het omgekeerde doet ook hoor.....
        dus steek er je tijd niet in.....en ok ja ...bij mij vind je ook wel iets en ik weet het ook wel als je het wil dat je je de grotere versie wel kan halen, maar soms is dit om info te geven over een bepaald onderswerp en niet om met je foto te pronken, ......nu soms doe je het gewoon voor de mens iets bij te leren.

        ps ....wat bij mensen die foto's online zetten uit boeken? want als jij die copieerd terwijl je niet wet dat het uit een boek komt wat dan??? maar die mannen zullen wel betaald zijn zeker voor die foto...
        sony alpha A33

        Comment


        • #19
          Originally posted by tom314
          Deze discussie is al vele malen gevoerd, en komt de laatste tijd vaak naar boven.

          Wat ik me dan afvraag is, is iedereen dan zo ijdel om te geloven dat zijn foto's klompjes goud zijn en dat anderen hiermee pakken geld verdienen zonder dat U uw deel krijgt ?

          Ik kan me voorstellen dat de enkele 'groten', genre Maplethorpe of Anton Corbijn, die van hun werken moeten leven, een beetje bezorgd zijn over het auteursrecht van hun werken.

          Ik heb de indruk dat deze discussie gaat over een eventualiteit die zo gering is, dat het niet de moeite loont om al deze inspanningen te doen.
          Idd Tom, ook ik kan je hierin alleen maar gelijk geven
          Tiggy - Nikon Coolpix 4300

          Comment

          Working...
          X