Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website vernieuwd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Website vernieuwd

mooie, duidelijk gestructureerde site ... en vooral proficiat met je logo, hij valt niet alleen op hij is ook prachtig
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Ook een paar puntjes opbouwende kritiek hier...

Op je voorpagina (home.php), zijn de secties onderstreept, dat insinueert altijd een hyperlink en een teleurstelling als het geen link is (moet ik weer gaan zoeken). Waarom niet Fotografie linken naar de link die ook op het camera plaatje zit? En natuurlijk ook voor de andere secties. Over de andere secties gesproken; op het laatste icoontje (over FocalDesign) is weer niet te klikken... dat is niet consistent.

Op de pagina fotografie, heb je een andere titel dan die op de home pagina. De eerste keer dacht ik eerst dat ik fout had geklikt. Fotografie werd plots Fotografische roots. De titel op de 2e pagina kan wel een uitbreiding zijn van die op de voorpagina, maar nu heeft de titel een andere lading.

Nog steeds op pagina fotografie; de lichtblauwe vlakken zijn storend. waarom heb je het minimalistische karakter van de voorpagina losgelaten? Als alternatief zou je een veel lichtere blauwe kleur kunnen gebruiken (dan heeeeel licht blauw).

In tegenstelling tot mijn voorganger vind ik je logo niet zo geweldig. Wat heeft een oog nou te maken met "focal" danwel "design". Overall komt het logo op mij amateuristisch over, maar dat kan ook weer juist je bedoeling zijn

In het algemeen; een menu onderaan de pagina gaat vaak verloren. Vandaar dat je daar vaak weinig belangrijke zaken vindt. Maar bij jou staat daar eigenlijk je hoofdmenu.

Ik hoop dat je mijn kritiek constructief opneemt.

Hert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
        Op je voorpagina (home.php), zijn de secties onderstreept, dat insinueert altijd een hyperlink en een teleurstelling als het geen link is (moet ik weer gaan zoeken). Waarom niet Fotografie linken naar de link die ook op het camera plaatje zit? En natuurlijk ook voor de andere secties.
        Mijn links zijn nooit onderstreept, maar worden enkel onderlijnd als je erover gaat met de muis. Mijn titels zijn wel allemaal onderstreept. Dus ik ben wel consequent. De links van de menu worden nooit onderstreept en veranderen van kleur bij een hover. Maar ik kan er wel een link achter steken natuurlijk, geen probleem.

Over de andere secties gesproken; op het laatste icoontje (over FocalDesign) is weer niet te klikken... dat is niet consistent.
        Oeps, mijn fout, moet linken naar biografie.

Op de pagina fotografie, heb je een andere titel dan die op de home pagina. De eerste keer dacht ik eerst dat ik fout had geklikt. Fotografie werd plots Fotografische roots. De titel op de 2e pagina kan wel een uitbreiding zijn van die op de voorpagina, maar nu heeft de titel een andere lading.
        Als je goed kijkt, dan worden de hoofdtitels nu tussen < .. > gezet rechts van het submenu. Het is dus wel degelijk naar een sectie dat je doorklikt en in die sectie maak ik een onderverdeling (submenu). De beginnende pagina van die sectie is dan 'Algemeen'. Die opnieuw ingedeeld is (h3's)...

Nog steeds op pagina fotografie; de lichtblauwe vlakken zijn storend. waarom heb je het minimalistische karakter van de voorpagina losgelaten? Als alternatief zou je een veel lichtere blauwe kleur kunnen gebruiken (dan heeeeel licht blauw).
        In het begin was het zonder kleur, maar het kwam iets té minimalistisch, zeker omdat de blauwe vlakken op zowel fotografie als webdesign eigenlijk weergeven wat de mogelijkheden zijn en dus feitelijk wel zonder al te veel zoeken zouden moeten opvallen bij de bezoeker. Ik zal eens proberen met heeeeel licht blauw , zien wat het geeft.

In tegenstelling tot mijn voorganger vind ik je logo niet zo geweldig. Wat heeft een oog nou te maken met "focal" danwel "design". Overall komt het logo op mij amateuristisch over, maar dat kan ook weer juist je bedoeling zijn
        Een logo moet mijns inziens niet per definitie de elementen van het woord en/of service bevatten. Het origineel had trouwens diafragma-lamellen in de pupil, maar dat was te onduidelijk in een kleine versie.

In het algemeen; een menu onderaan de pagina gaat vaak verloren. Vandaar dat je daar vaak weinig belangrijke zaken vindt. Maar bij jou staat daar eigenlijk je hoofdmenu.
        Geloof het of niet, ook dit werd opzettellijk gedaan. De meeste bezoekers zijn geïnteresseerd in ofwel fotografie, ofwel webdesign. Dus die keuze maken ze op home.php, daarna worden de voor hen belangrijke links bovenaan geplaatst. Willen ze toch andere secties bekijken, dan zullen ze die links onderaan terugvinden.

Ik hoop dat je mijn kritiek constructief opneemt.

Hert
        Uiteraard!
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
          Mijn links zijn nooit onderstreept, maar worden enkel onderlijnd als je erover gaat met de muis. Mijn titels zijn wel allemaal onderstreept. Dus ik ben wel consequent. De links van de menu worden nooit onderstreept en veranderen van kleur bij een hover. Maar ik kan er wel een link achter steken natuurlijk, geen probleem.
          Inderdaad veel intuitiever zoals je het nu hebt (mijn mening natuurlijk).

Een logo moet mijns inziens niet per definitie de elementen van het woord en/of service bevatten. Het origineel had trouwens diafragma-lamellen in de pupil, maar dat was te onduidelijk in een kleine versie.
          Als je er maar over nagedacht hebt kan het nooit fout zijn

Geloof het of niet, ook dit werd opzettellijk gedaan. De meeste bezoekers zijn geïnteresseerd in ofwel fotografie, ofwel webdesign. Dus die keuze maken ze op home.php, daarna worden de voor hen belangrijke links bovenaan geplaatst. Willen ze toch andere secties bekijken, dan zullen ze die links onderaan terugvinden.
          Inderdaad een valide reden. Nogmaals, als je het met een gedachte hebt gedaan is er weinig tegenin te brengen. Op mijn site (http://www.idimager.com) heb ik het hoofdmenu ook bewust rechts geplaatst zodat het minder prominent aanwezig is. In mijn mening is een menu er ter ondersteuning en is het geen doel op zich. Blijkbaar deel je die mening.

Uiteraard!
          Gelukkig. Ik hoop dat je wat aan mijn input hebt gehad.

Hert

Comment

nu trouwens net lichter blauw gekozen voor de blauwe boxen...
            Focaldesign

Comment

Ik vind het zelf beter zo... en jij?

Comment

Ik vind het zelf beter zo... en jij?
                Jep, heb wel en ommetoertje moeten doen. Zo'n lichte kleur bestaat niet in webcolors. Dus heb ik er een 1 pixel grote jpg van gemaakt en als background-image meegegeven.
                Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                  Jep, heb wel en ommetoertje moeten doen. Zo'n lichte kleur bestaat niet in webcolors. Dus heb ik er een 1 pixel grote jpg van gemaakt en als background-image meegegeven.
                  Tuurlijk wel. Je kunt elke kleur samenstellen in HTML (#RRGGBB; waarbij RR BB en GG de hexadecimale waarde is van de kleur).

Bijv. bgcolor="#FFFFFF" is wit (rood=FF=255, groen=FF=255, blauw=FF=255)

Maar je huidige oplossing werkt en daar gaat het om.

Hert

Comment

Tuurlijk wel. Je kunt elke kleur samenstellen in HTML (#RRGGBB; waarbij RR BB en GG de hexadecimale waarde is van de kleur).

Bijv. bgcolor="#FFFFFF" is wit (rood=FF=255, groen=FF=255, blauw=FF=255)

Maar je huidige oplossing werkt en daar gaat het om.

Hert
                    Dat weet ik hoor, als je m'n css checkt zal je zien dat ik altijd met RGB code werk. Maar enkel kleuren die je kan inkorten naar 3 letters/cijfers (#ff0066 wordt dan #f06) zijn websafe colors. Voor andere kleuren kan je kleurverschillen krijgen, daarom sla ik andere kleuren op als een 1px image in sRGB.
                    Focaldesign

Comment

Working...
                    X