-----
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(
Dit is vrij normaal in Spanje. De politie is er veel strenger.
Daar zitten zo geen watjes zoals hier.
Over de rest van de zaak ga ik me niet uitspreken. Maar hoed af voor de Spaanse politie.Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
Konica Minolta Dimage A2Lumix FX-30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monty Bekijk berichtOver de rest van de zaak ga ik me niet uitspreken. Maar hoed af voor de Spaanse politie.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtUit de serie: maak eens wat mee op vakantie (vorige aflevering).
Buiten de VS weet ik van verder eigenlijk geen enkel land wat toegestaan is en ga in het buitenland gewoon mijn gang als ware ik in Nederland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtDat is en kwaaltje waar wel meer van onze noorderburen aan lijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk berichtBedoel je de duitsers soms
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtAch kom, jullie zijn anders? .
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtAch kom, jullie zijn anders? .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtOf ik me kon legitimeren. Kon ik ook al niet want mijn paspoort lag op de hotelkamer (in Spanje bestaat een legitimatieplicht dus daar was ik ook al fout).
"Identificatieplicht vanaf 1 januari 2005
Op 1 januari 2005 treedt de Wet op de uitgebreide identificatieplicht in werking. Dit betekent dat vanaf deze datum iedereen in Nederland van 14 jaar en ouder een origineel (dus geen kopie) en geldig identiteitsbewijs moet kunnen tonen als de politie of een andere toezichthouder daar om vraagt. Een kopie van uw paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of vreemdelingendocument is geen geldig identiteitsbewijs. U kunt zich er niet mee legitimeren. De echtheidskenmerken die op het originele document zijn aangebracht kunnen op een kopie niet worden gecontroleerd. Toezichthouders zijn ambtenaren die toezicht moeten houden op de naleving van bepaalde wetten (bijvoorbeeld: boswachter, parkeerpolitie, inspecteur bouw- en woningtoezicht, belastinginspecteur, douaniers, onderwijsinspecteurs). U kunt een identiteitsbewijs alleen tonen als u het document bij u heeft. In de praktijk betekent dit dus dat u als u 14 jaar of ouder bent altijd een origineel en geldig identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het niet kunnen tonen van een origineel en geldig identiteitsbewijs is strafbaar en u loopt het risico op een boete."
(bron: http://www.bennebroek.nl/smartsite.dws?id=1928 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtAch kom, jullie zijn anders?
Het is niet zo dat ik bewust wetten overtreedt, he, ik weet niet wat die wetten zijn. En dan ga je als houvast uit van de dingen die je wel weet (in mijn geval dus de Nederlandse wetgeving). Vind ik niks raars aan.
Of zie ik dit fout?
Comment
Comment