Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen excuses meer om NIET te back-uppen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

    enkele disks zijn toch nog altijd het best...

    heb al mirrors en raid5 zien crashen en alles weg (zelfs controllers die alles corrupt maken).... dan heb je direct terra's kwijt

    heb je 5 usb disks apart, en er gaan er 2 kapot, dan heb je niet iéts hé.
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #17
      Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Kan je iets meer vertellen over Formar??? Ik vind niet direct iets terug daarover?
      Sorry Francis (e.a.)....

      Ik heb me van naam vergist, het moest natuurlijk "FORCOM" zijn: http://www.forcom.be/indexbig.htm

      Comment


      • #18
        Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

        Bij mij is het niet de prijs van die harde schijf waardoor ik een back up ontzie.
        maar ik vrees dat ik gewoon te lui/geen goesting ben om af en toe een back-up te nemen.
        Ik heb een jaar geleden een usb harde schijf gekocht om af en toe eens een back up op te zetten maar als ik telkens een paar uur moet zitten wachten tot wanneer hij klaar is ....
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #19
          Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

          Ik heb 7 externe disks. Maar ik gebruik die wel nooit tesamen. 1 of 2 maximum tegelijk.
          het probleem is dat verschillende merken ook verschillende voedingskabels gebruiken. Dus voor elke schijf 1 voedingskabel en 2 usb en 1 firewire achter de pc.
          De oplossing is al de HD's uit de behuizing halen en allemaal dezelfde behuizing kopen. Ik dacht aan Icy box.
          Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik firewire, usb, of beide ga nemen.

          Comment


          • #20
            Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Bij mij is het niet de prijs van die harde schijf waardoor ik een back up ontzie.
            maar ik vrees dat ik gewoon te lui/geen goesting ben om af en toe een back-up te nemen.
            Ik heb een jaar geleden een usb harde schijf gekocht om af en toe eens een back up op te zetten maar als ik telkens een paar uur moet zitten wachten tot wanneer hij klaar is ....
            Ik ben vorig jaar eens tegen de lamp gelopen. Alles kwijt (ik had een back-up op DVD, maar die was corrupt). Nooit meer...

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #21
              Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

              Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
              Ik heb 7 externe disks. Maar ik gebruik die wel nooit tesamen. 1 of 2 maximum tegelijk.
              het probleem is dat verschillende merken ook verschillende voedingskabels gebruiken. Dus voor elke schijf 1 voedingskabel en 2 usb en 1 firewire achter de pc.
              Ik heb net bij de Makro een Iomega van 320GB gekocht, en die werkt net als mijn andere externe harde schijf op 12V. De stekkers voor de voeding zijn ook hetzelfde, de voeding van de Iomega is wel 12V/2A tegen 12V/1,5A voor de harde schijf van de Aldi.
              De zwaarste voeding is dus zonder problemen te gebruiken voor beide harde schijven (niet tegelijk natuurlijk ).
              Je hoeft niet telkens de voeding te gebruiken die bij een bepaalde harde schijf hoort. Kijk wel eerst na of de + en - niet andersom zitten, want dan zal er zeker wel iets stuk gaan.

              Op dit ogenblik ben ik dus een tweede back-up aan het maken, en het is de bedoeling dat er één van de externe harde schijven in de vrijstaande garage weggeborgen wordt, als hier dan ooit de boel afbrandt, is er nog heel veel kans dat die schijf heel blijft .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                Zou ik nooit doen. Je kan jezelf 2 x 250 GB kopen voor hetzelfde geld. Risicospreiding heet zoiets...
                Dat is bijna wat ik nu reeds heb: 1X250GB en 1X200GB en een backup iedere andere week met een syncronisatieprogramma (Allwaysync PRO voor 20$) . Ik ben dan van zin over te schakelen naar 1X500GB, plus die 250+200GB. Ik ga dan mijn mappen scheiden in familiefoto's <> de rest. Met 500GB + 450GB kom ik dan normaalgezien nog wel zo'n 3 jaartjes verder.

                MVG,

                Comment


                • #23
                  Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb net bij de Makro een Iomega van 320GB gekocht, en die werkt net als mijn andere externe harde schijf op 12V. De stekkers voor de voeding zijn ook hetzelfde, de voeding van de Iomega is wel 12V/2A tegen 12V/1,5A voor de harde schijf van de Aldi.
                  De zwaarste voeding is dus zonder problemen te gebruiken voor beide harde schijven (niet tegelijk natuurlijk ).
                  Je hoeft niet telkens de voeding te gebruiken die bij een bepaalde harde schijf hoort. Kijk wel eerst na of de + en - niet andersom zitten, want dan zal er zeker wel iets stuk gaan.

                  Op dit ogenblik ben ik dus een tweede back-up aan het maken, en het is de bedoeling dat er één van de externe harde schijven in de vrijstaande garage weggeborgen wordt, als hier dan ooit de boel afbrandt, is er nog heel veel kans dat die schijf heel blijft .
                  Ik heb ook al aan een fysiek andere opbergplaats gedacht. Zo'n vrijstaande garage is wel een goed idee. Sommige Amerikanen gaan nog verder. Sinds Katrina zijn er mensen die hun schijf bewaren bij familie ver weg. Vraag me niet hoe dat praktisch realiseerbaar is met regelmatige updates

                  MVG,

                  Comment


                  • #24
                    Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    Ik ben vorig jaar eens tegen de lamp gelopen. Alles kwijt (ik had een back-up op DVD, maar die was corrupt). Nooit meer...

                    sugar
                    Mensen in mijn omgeving wijzen ook altijd in de richting van DVD's (ik heb toevallig net voor iemand zijn kerstlijstje een spindel van 25 DVD's moeten kopen ) , maar ik moet daar om een andere reden niet van weten. Op een externe HDD kan je je mappen georganiseerd laten zoals ze zijn en kan je direkt een foto vinden als het moet. Met DVD wordt dat in catgeoriën/tijdstippen/gebeurtenissen gesorteerd en moet je al eens verder zoeken Plus het georden opbergen kan al eens in de soep lopen

                    MVG,

                    Comment


                    • #25
                      Re: Geen excuses meer om NIET te back-uppen

                      Ik hoor ook heel veel verhalen over onleesbare DVD's, veel meer nog dan bij CD's.

                      In mijn PC zit nog geen DVD-brander (in de laptop wel), maar ik maak ook liever een back-up op een externe harde schijf omdat ik dan gemakkelijker alles kan terugvinden.
                      Nu heb ik de foto's op een aparte harde schijf in mijn PC, de meeste staan ook nog op de laptop, en er zijn nog twee aparte back-ups op externe harde schijven, dat zou hopelijk genoeg moeten zijn .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X