Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Structuur archiveren foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Structuur archiveren foto's

    ik heb door computerproblemen heel mn comp opnieuw moeten instaleren.
    nu had ik gelukkig een backup van alles maar ben dus van plan (allez mee bezig) alles nu eens deftig te ordenen, dus ook mn afbeeldingen deze worden nu in een map mn afbeeldingen geplaatst met daar onder de volgende onder verdelingen:
    Cozze
    Lize
    Mushing
    Show
    Familie
    Natuur/landschap
    Stads

    nu kan een foto archiverings programma mij hierin verder helpen ? is het handiger ? zoja waarom ? en wat zijn dan goede archiveringsprogramma's ? en zijn deze gratis te downloaden ergens ?
    BD0789BE

    Comment


    • #32
      Re: Structuur archiveren foto's

      Ik ben mijn structuur eigenlijk voor de zoveelste keer aan het aanpassen.

      Het probleem is dat je eigenlijk wel moet serieus beginnen werken met software programma's als je echt een overzicht wil houden en snel iets terug vinden. En het allergrootste probleem zijn die 100000 foto's die je nooit gecatalogiseerd hebt in het verleden en waar je nu toch eindelijk eens echt moet aan beginnen.

      Ik ben er wel nog niet volledig uit hoe ik het nu ga doen.

      Antoinne zijn structuur gaat zeker in de richting van hoe ik het ga doen. Maar 1 ding vind ik niet zo goed. Ik heb het tot nu toe ook niet gedaan maar eigenlijk moet je al je foto's een andere benaming geven. Want door het gebruik van verschillende camera's ga je anders toch met veel dezelfde namen zitten en dat kan heel verwarrend zijn.

      Waar ik ook aan twijfel is of ik nu wel of niet mijn folders indeel via datum (wat ik tot nu gedaan heb) of een andere structuur per foldergrootte of iets dergelijks. Want een datum terugvinden via iview is eigenlijk maar 1 klik en je hebt al de foto's van die dag.

      Ik zal deze thread nog wel wat volgen want dit is uiterst belangrijk eigenlijk want het grote aantal foto's dat ik over de laatste 8 jaar digitaal gemaakt heb zorgt ervoor dat er nu totaal geen overzicht niet meer is en ik bijna niets meer kan terugvinden. Wat ben je dan met al die foto's he

      Comment

      Working...
      X