Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ideetje voor je beste foto van 2006

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ideetje voor je beste foto van 2006

    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    djuu geen sjans dan
    mijn 2 Hof-foto's staan in week 44 en 52 van 2005
    dit jaar niks
    Je hebt nog twee weken om een superfoto te maken.
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

    FotoBlog

    Comment


    • #17
      Re: ideetje voor je beste foto van 2006

      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
      Wel Kariboe !!
      Wanneer zijn die boeken klaar ?
      Die heeft het voor de moment superdruk...
      Vandaar dat hij hier ook al efkes afwezig is
      Er zullen er nog wel andere zijn zeker?
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

      Comment


      • #18
        Re: ideetje voor je beste foto van 2006

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Je zal de mensen toch om een grotere versie van de foto moeten vragen. Want deze zijn geresized naar zo'n 800x600 pixels en dus niet echt ideaal om te printen.
        Dat hoop ik inderdaad ook...
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #19
          Re: ideetje voor je beste foto van 2006

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Met de foto's uit de best of topic ?
          Kweet niet !!
          Het is niet omdat ik dat mijn beste foto vind dat iedereen dat denkt he !

          Met de foto's uit de ha of fame daarintegen !!!
          En bij iedere foto een klein kort verhaal over het tot stand komen van de foto.
          Daar koop ik een boek van ( zeker weten ) !!!
          Wanneer komt die uit ?
          Schoon gezegd, volledig akkoord, grandioos idee
          Als iemand tijd heeft om zoiets op te maken en te laten drukken...
          't materiaal verzamelen en opmaken is al een hoop werk, laat staan een drukker vinden die het aan een 'schappelijk' prijsje kan laten doen, en dan nog met een enigszins beperkte oplage...

          Ik denk dat wanneer er bijv. 200 leden zo'n boek zouden kopen dat het al heel veel is, maar of dat de druk-prijs kan drukken, geen idee, ken niets van drukkerijen enzo

          Dit kan misschien een oplossing zijn : http://www.lulu.com/nl

          Comment


          • #20
            Re: ideetje voor je beste foto van 2006

            Zouden we dit niet kunnen plannen voor het volgende jaar?
            Als nu iedereen nog een grotere versie moet opsturen, dan wordt het ook halverwege 2007 eer de klus geklaard is.

            Comment


            • #21
              Re: ideetje voor je beste foto van 2006

              vind het een heel goed idee, maar het uitvoering das het probleem
              op DPZ hebben we ook zoiets, nou als je daar al ziet hoe moeilijk dat is.
              wie doet het.
              wie drukt het.
              wie bepaalt de prijs.
              wie bepaalt welke opname erin komen.
              wie.......enz enz.
              maar blijf het een goed idee vinden hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                Het zou idd een reuze werk zijn !!!
                Maar het zou wel de moeite zijn ...
                Als je eens kijkt naar de foto's die in de hall of fame staan ...
                Ik denk niet dat er veel vergelijkbare fotoboeken zouden zijn die deze kwaliteit halen.
                Doe daar dan nog een kleine uiteenzetting/verhaaltje bij, per foto !!

                Zo'n boek wil ik wel onder mijn kestboom !!
                Of deze nu van 2006 of 2007 is ?? Trek mijn schouders op !! De foto's tellen ...
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #23
                  Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                  Wel ik heb dat pas gedaan bij fotobuch.de en wacht op het resultaat. Ik bundelde zowat mijn werk dat ik ook op BD presenteerde en kwam op ongeveer 128 bladzijden uit en 98 euro

                  Comment


                  • #24
                    Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                    Mischien ook in het klein de exif erbij zetten... vind ik altijd heel leerrijk als ik een foto in zo'n boek bekijk...

                    Comment


                    • #25
                      Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                      Als we intern (BD) een drukker vinden (Kariboe in minder drukke tijden) dan wil ik wel daar aan mee werken. Heb al diverse lay-outs gedaan en drukwerken verzorgd, dus ...
                      Maar ... Niet iedereen kan, mag en zal baas zijn.
                      Lieven heeft een schitterend idee om daar telkens een verhaaltje bij te zetten.
                      Ook belangrijk is ofwel een website-melding en/of email-adres.
                      Naast nick-name ook de correcte originele naam.
                      Eventueel ook aanbieden aan niet BDers
                      Een exif erbij, doet de kosten stijgen, doet ook de dikte stijgen en is op zich misschien wel leuk, maar meestal onvolledig, te divers, .. of ontbrekend en is niet echt de bedoeling aan een kijkboek
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #26
                        Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Als we intern (BD) een drukker vinden (Kariboe in minder drukke tijden) dan wil ik wel daar aan mee werken. Heb al diverse lay-outs gedaan en drukwerken verzorgd, dus ...
                        Maar ... Niet iedereen kan, mag en zal baas zijn.
                        Lieven heeft een schitterend idee om daar telkens een verhaaltje bij te zetten.
                        Ook belangrijk is ofwel een website-melding en/of email-adres.
                        Naast nick-name ook de correcte originele naam.
                        Eventueel ook aanbieden aan niet BDers
                        Een exif erbij, doet de kosten stijgen, doet ook de dikte stijgen en is op zich misschien wel leuk, maar meestal onvolledig, te divers, .. of ontbrekend en is niet echt de bedoeling aan een kijkboek
                        Mailadressen en domeinnamen veranderen of stoppen met werken.
                        Binnen enkele maanden na de druk klopt de helft van de mailadressen niet meer.
                        Het samenstellen van de boek zal een werk zijn, maar diegene die iedereen moet mailen met de vraag voor de foto in hoge resolutie door te mailen naar hem met een verhaaltje bij ( die zijn foto is er al, die mailt nu zijn verhaaltje, dat verhaaltje is van die foto, ... )
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                          Drukken zal toch niet direct haalbaar zijn, qua prijs.
                          Waarom niet naar een fotocentrale met eigen ontwerp.
                          Bij een goede fotocentrale zal je zeker bertere fotokwalitiet dan gedrukt: is steeds gerasterd.
                          Zoals ik kan lezen in een ander topic zijn er toch centrales die de moeite waard zijn.
                          Mvg,
                          SW
                          BD1071BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                            @Lieven
                            't was maar een gedacht hoor
                            Nu, beste stuurlui staan altijd aan wal.
                            Eens googelen op iemand en niemand
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #29
                              Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                              Is een idee om gelijk mee te beginnen in 2007.
                              Telkens de nieuwe HOF wordt aangemaakt, een Emailtje naar de makers of ze willen in het jaar overzicht staan. Met verhaaltje, ik zie niet dat de exif dan de prijs nog doet stijgen maar goed.

                              Zo kan er elke maand aan het boek gewerkt worden.
                              Nadeel is wel je bent al een jaar bezig voor er echt resultaat is.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • #30
                                Re: ideetje voor je beste foto van 2006

                                Prachtig idee (mits gebruik van foto's uit HOF) maar ... toch enkele bedenkingen :

                                * in de HOF staan elke week 8 à 9 foto's. 9 x 52 = 468 foto's + evt voor elke foto een begeleidende tekst ! Een gigantisch werk om dat te op te volgen en in boekvorm te gieten.
                                Het doet me ook denken aan die kijkboeken "365 dagen ... (Belgium Digital)". De dikte van die boeken al eens bekeken ? De prijs om dat in beperkte oplage te drukken zal wellicht niet van de poes zijn. En een hoge prijs zal het het aantal geïnteresseerde kopers mogelijks doen slinken.

                                * bovendien vrees ik dat de persoon/personen die de HOF keuze maakt/maken, het soms hard te verduren zal/zullen krijgen : waarom die foto in de HOF en niet de mijne ? En dat lijkt me zeker niet de bedoeling van het initiatief.



                                Een mogelijkheid om bovenstaande punten te ontlasten, zou bvb zijn om een wekelijkse poll te organiseren : kies de beste foto van de week uit de geselecteerde HOF-foto's. De wekelijkse nummers 1, 2 en 3 (bvb) krijgen dan een plaatsje in het BD-jaarboek. Dat geeft 156 foto's. Voeg daar nog de 12 maandelijkse challenge-winnaars aan toe en je hebt een mooi kijkboek met 168 foto's gekozen door de BD-leden zelf.

                                Wat het aangehaalde probleem van websites en mailadressen betreft : als de nickname bij de foto vermeld wordt kan men via dit forum steeds een geldig mailadres of website terugvinden ... (weer wat extra bezoekers )

                                Grootste probleem blijft natuurlijk wie dat kan drukken voor een democratische prijs ??
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                                Comment

                                Working...
                                X