Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankopen als zelfstandige

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aankopen als zelfstandige

    wat ik me nu wel bedacht: als je zelfstandig bent kan je wel facturen inbrengen van dingen die je nodig hebt voor je werk... dan heb je 21% (in België) "korting" - maar je moet dan wel kunnen bewijzen dat je het voor je werk nodig hebt, als je controle krijgt... Ik denk niet dat ik moet afkomen met 2500€ fotomateriaal om "eens een fotoke te trekken van een wasmachine"

    Comment


    • #17
      Re: aankopen als zelfstandige

      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
      wat ik me nu wel bedacht: als je zelfstandig bent kan je wel facturen inbrengen van dingen die je nodig hebt voor je werk... dan heb je 21% (in België) "korting" - maar je moet dan wel kunnen bewijzen dat je het voor je werk nodig hebt, als je controle krijgt... Ik denk niet dat ik moet afkomen met 2500€ fotomateriaal om "eens een fotoke te trekken van een wasmachine"
      ikke wel

      Comment


      • #18
        Re: aankopen als zelfstandige

        ik heb getwijfeld, maar in occasie zonder factuur kreeg ik toch nog veel meer korting dan nieuw mèt factuur... 'k Heb dan mijn 50mm lenske op factuur gekocht... want af en toe gebruik ik die D70 ècht wel voor het werk

        Comment


        • #19
          Re: aankopen als zelfstandige

          Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
          Hmm, voor de meeste artikelen ervaar ik Redcorp toch (veel) goedkoper dan de gemiddelde computerboer. Gezien ik maar een straat verder woon als jij, mag je het adres van uw computerboer eens doorgeven ook .

          In het algemeen heb ik de indruk dat de prijzen van Redcorp zelfs vrij goed overeen komen met deze van Techdata (de grootste in BE en allicht ook in Europa). Bij de meeste zaken die ik vroeger vergeleken heb zat Redcorp iedere keer maar een tweetal procent hoger van prijs dan Techdata. Techdata heeft uiteraard ook nog verschillende prijzen (afhankelijk van het gedraaide volume), maar toch ... De meeste pc winkels kopen trouwens in bij Techdata (en Ingram Micro in mindere mate).

          mvg,
          Sven
          FYI: Redcorp is een reseller geen distributeur. Het meeste wat ze verkopen kopen ze eerst bij een distributeur zoals bijv Tech Data en Ingram Micro.
          En dat de prijzen dicht bij die van de distributeurs liggen tja de gouden tijd van de IT distributie die is voorbij de marges liggen heel laag.

          Comment


          • #20
            Re: aankopen als zelfstandige

            Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
            En deze kost bij Techdata (bij wijze van voorbeeld) 1187€ excl BTW.

            Wat betreft de vraag. Ik stuurde ooit eens een mail naar Nikon voor de aankoop van hun gamma, zij verwezen me door naar Techdata of Ingram.
            En ook bij de distributeurs zijn de prijzen afhankelijk vd afname. Ik krijg die 3800 voor 1153 euro

            Comment


            • #21
              Re: aankopen als zelfstandige

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              FYI: Redcorp is een reseller geen distributeur. Het meeste wat ze verkopen kopen ze eerst bij een distributeur zoals bijv Tech Data en Ingram Micro.
              Dat zal dan wel niet voor HP materiaal zijn, toen ik een paar jaar terug een HP Ultrium drive nodig had bleek die het goedkoopst bij redcorp te zijn, en ik heb toen Ingram en Tech Data ook gecontroleerd!
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #22
                Re: aankopen als zelfstandige

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Dat zal dan wel niet voor HP materiaal zijn, toen ik een paar jaar terug een HP Ultrium drive nodig had bleek die het goedkoopst bij redcorp te zijn, en ik heb toen Ingram en Tech Data ook gecontroleerd!
                HP gaat naar hun grote klanten rechtstreeks en zodoende kan dit gebeuren. Nu hebben TD en IM ook #prijslijsten wat ook al zo een verschil zou kunnen ver.klaren

                Comment


                • #23
                  Re: aankopen als zelfstandige

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  FYI: Redcorp is een reseller geen distributeur. Het meeste wat ze verkopen kopen ze eerst bij een distributeur zoals bijv Tech Data en Ingram Micro.
                  En dat de prijzen dicht bij die van de distributeurs liggen tja de gouden tijd van de IT distributie die is voorbij de marges liggen heel laag.

                  I know, I know ... en gezien het kleine prijsverschil (en gelijkaardig gamma) denk ik dat Redcorp 80% van hun materiaal inkoopt bij TD.
                  Ik had enkel Redcorp vernoemd voor de mensen die niet 'kunnen' kopen bij TD. Redcorp lijkt mij de meest interessante voor 'gewone' klanten met btw nummer.

                  Sven
                  --
                  Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                  Comment


                  • #24
                    Re: aankopen als zelfstandige

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                    I know, I know ... en gezien het kleine prijsverschil (en gelijkaardig gamma) denk ik dat Redcorp 80% van hun materiaal inkoopt bij TD.
                    Ik had enkel Redcorp vernoemd voor de mensen die niet 'kunnen' kopen bij TD. Redcorp lijkt mij de meest interessante voor 'gewone' klanten met btw nummer.

                    Sven
                    Geen prob hoor Sven. Ik dacht gewoon effe de info mee te geven dat dit geen groothandelaar was.

                    Als voor interessantse dealer, hmm er zijn er toch nog meerdere interessante zou ik zeggen. Het zal een beetje afhangen wat je zoekt, op welk moment.

                    Comment


                    • #25
                      Re: aankopen als zelfstandige

                      Effe ter informatie dat de gewone fotomateriaal verdelers niet altijd duur hoeven te zijn.... De D200 body is bij Ingram stukken duurder dan bij Konijnenberg (nu in actie). Gewoon effe ter informatie dat je zelfs als niet-beroeps toch goede prijzen kunt krijgen als je even je ogen open houdt.
                      www.YourConcertShots.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: aankopen als zelfstandige

                        Oorspronkelijk geplaatst door mbman Bekijk bericht
                        En ook bij de distributeurs zijn de prijzen afhankelijk vd afname. Ik krijg die 3800 voor 1153 euro
                        inderdaad, scheelt soms een pak(je), vandaar de prijs als je één stuk koopt, maar 1153€ is niet krijgen
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                        Comment


                        • #27
                          Re: aankopen als zelfstandige

                          Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                          Effe ter informatie dat de gewone fotomateriaal verdelers niet altijd duur hoeven te zijn.... De D200 body is bij Ingram stukken duurder dan bij Konijnenberg (nu in actie). Gewoon effe ter informatie dat je zelfs als niet-beroeps toch goede prijzen kunt krijgen als je even je ogen open houdt.
                          Apple materiaal is sinds kort ook alleen nog maar aan de eindgebruikersprijs te kopen bij Techdata en Ingram.

                          Tenzij je apple-reseller bent.

                          Vroeger hadden ook niet-resellers nog een 8% korting

                          Comment

                          Working...
                          X