Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Ik heb mijn D70 zo ingesteld dat hij telkens ik een lege CF-kaart er in steek hij opnieuw van af 1 begint te tellen.
    met welke bedoeling?

    Comment


    • #17
      Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

      Als je uit een shoot moet kiezen/selecteren/deleten is het veel gemakkelijker met korte getalletjes (eenheden, tientallen, honderdtallen) te werken dan met duizendtallen die "ergens al in de duizenden" beginnen. Totaal aantal kliks zie ik met Opanda wel.

      Comment


      • #18
        Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

        Mijn eerste auto (1967) was een Citroën Dyane. Er was geen snelheidsmeter nodig: Vanaf 60km/h begonnen de deuren te rammelen, op 70km/h ging het dak bol staan en op 80km/h kwam er rook uit de motor.

        Met foto's gaat het ook zo Na één miljoen clicks beginnen je foto's er miserabel uit te zien. Na 15 miljoen clicks begin je zelf er ellendig uit te zien...

        Alle gekheid op een stokje: in principe kan het heel ingewikkeld worden. Als ik een sessie heb in de studio, en ik werk op geheugenkaartje, dan krijg ik een heel andere nummering dan wanneer ik alles meteen naar de laptop stuur. Als je dan ook nog met twee toestellen tegelijk werkt...Het probleem is dat de nummering op de laptop geen rekening houdt met welk toestel de opname is gemaakt. Dus moet ik telkens in de exif gaan kijken.

        Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de sluiter wordt vervangen. Komt er dan een reset? En zo ja, als een reset mogelijk is, hoe zeker ben je dan van zijn aantal kilometers?
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #19
          Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

          Je zou misschien even kunnen vermelden WELK toestel je gaat kopen

          Indien Canon, zoek eens op CanCount...

          Comment


          • #20
            Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

            Heb net Opanda geinstalleerd, en ik kan het toch ook niet vinden. Misschien dat Nikon dit in de exif schrijft en Canon niet.

            En die CanCount is blijkbaar alleen voor de 1D reeks.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #21
              Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

              ************
              Last edited by Guest13; 26 augustus 2010, 00:39. Reden: *********

              Comment


              • #22
                Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

                Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Heb net Opanda geinstalleerd, en ik kan het toch ook niet vinden. Misschien dat Nikon dit in de exif schrijft en Canon niet.

                En die CanCount is blijkbaar alleen voor de 1D reeks.
                kijk eens naar post #12 hierboven...
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #23
                  Re: hoe kan ik aan en foto zien hoeveel kliks....

                  Dit is maar even om te laten weten dat ik gevonden heb waarom ik niet kon zien hoeveel foto's mijn D70 op de teller had. Ik bekeek de exif van geconverteerde jpegs (geconverteerd met rawshooter), daar verdwijnt een groot deel van de gegevens blijkbaar. Een fotootje in jpeg, zo met het toestel genomen, bevat wel alle gegevens.

                  Comment

                  Working...
                  X