Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie : Ruis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concertfotografie : Ruis

    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
    Zo kan je alles op de helling zetten, en de forumonderdelen "fotodiscussien en showcase' best afschaffen, want hoe kun je nu foto's beoordelen op bvb ruis als ze gepost worden op de maximum toegelaten afmetingen
    Dat kan je inderdaad niet, maar de vraag gaat hier over ruis in de foto's, niet in de verkleinde weergaven. Voor een 900x600 webfoto heb jij inderdaad wel een stapje voor want je toestel doet automatisch al een ruisonderdrukking, maar dat is een functie die ik liever zelf bepaal of ze uitgevoerd wordt! Doet de S3 dit trouwens ook ineens op de RAW als ik vragen mag?

    Comment


    • #17
      Re: Concertfotografie : Ruis

      Als je echt het beste toestel wil (wat ruis betreft) dat er op dit ogenblik te koop is, dan zal je een Canon EOS 5D moeten kopen. Bij de hoogste iso-waarden is er geen betere (volgens de tests die ik gelezen heb).

      Een lichtsterkere lens zorgt er ook voor dat de sluitertijd korter wordt, en dan kan je de iso ook wat lager zetten. Maar je moet meestal ook nog genoeg scherptediepte behouden, en dan moet het diafragma toch weer wat verder dicht (het is dus niet echt gemakkelijk ).

      Ik ben zelf tevreden over de iso 800 en 1600 van mijn 20D, alles kan natuurlijk beter, maar van de foto's die gemaakt zijn op iso 1600 kan ik zonder problemen een mooie print maken op A4 of 20x30cm. Daarvoor hoef ik er vooraf geen ruis uit te halen, want die zie je toch niet. Dat is wel op voorwaarde dat de foto juist belicht uit de camera komt, want als je ze lichter moet maken dan krijg je wel veel ruis.
      Goed belichten is dus noodzaak bij concertfotografie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Concertfotografie : Ruis

        Voor prints is de 400D ook wel goed, maar op het scherm zie ik toch wel redelijk wat ruis bij iso 1600 en veel rood licht
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment

        Working...
        X