Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop geschikt voor Photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop geschikt voor Photoshop

Goedemorgen,
    Alvast bedankt voor de reacties!
    Even een kort berichtje want moet zo naar familie toe, echt een zondag uitstapje Later reageer ik wat uitgebreider want over Acer heb ik ook wel e.e.a. te zeggen.
    Waar ik heel benieuwd naar ben, dus richt ik mijn vraag ook speciaal aan Havezet en RuZ, hoe bevalt 12/13" met Photoshop? Is dat werkbaar of helemaal niet?

Thanks!
    Damiaan.
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Hoi Damiaan,

Vergelijk het natuurlijk niet met een 18, 19 of 20" scherm... het blijft een klein scherm en daardoor een compromis. Portabiliteit was voor mij hoofdzaak. Neemt niet weg dat een 12" scherm met 1280x800 goed te gebruiken is voor fotobewerking. De kwaliteit van het scherm is daarvoor belangrijker dan de grootte vind ik. Je zult wat meer moeten zoomen etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
        Goedemorgen,
        Alvast bedankt voor de reacties!
        Even een kort berichtje want moet zo naar familie toe, echt een zondag uitstapje Later reageer ik wat uitgebreider want over Acer heb ik ook wel e.e.a. te zeggen.
        Waar ik heel benieuwd naar ben, dus richt ik mijn vraag ook speciaal aan Havezet en RuZ, hoe bevalt 12/13" met Photoshop? Is dat werkbaar of helemaal niet?

Thanks!
        Damiaan.
        Ik heb zelf een 12" Benq laptop. Dit werkt meer dan behoorlijk, ook voor photoshop. Is uiterst mobiel en kan je zelfs mee in je rugzak steken als je op verplaatsing bent. Backups nemen is dan wel de boodschap, ge weet maar nooit... vallen, diefstal,... allemaal zaken waarmee je rekening moet houden als je mobiel gaat !
        Maar voor het serieus werk kan je altijd beter een 17" of 19" scherm aansluiten en op je "extended desktop" werken. Dat kan dan een TFT zijn, LCD of zelfs een CRT, 't is zoals je zelf wilt...
        Wat het intern geheugen betreft: ik zou persoonlijk zeker naar 1Gig RAM uitkijken, dat werkt een pak vlotter en als je straks over zou gaan naar de Windows Vista dank ik wel dat het écht nodig zal zijn.

Eén algemene opmerking wel over het type beeldscherm: zo'n blinkende schermen vind ik maar niets... té veel reflecties en de indruk dat de kleuren niet zo natuurlijk overkomen - iets te rood-roos achtig en te veel contrast. Top voor een film op DVD te bekijken maar voor fotowerk iets té contrastrijk (persoonlijke mening ).
        Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Goedemiddag allemaal,
          Uitstapje met schoonouders was ondanks slecht weer (echt zondag) gezellig maar dit terzijde.
          Ik heb 2 jaar geleden een Acer laptop gekocht. Na 1 jaar en 1 maand (dus net na de garantie) werkte toetsenbord paar toetsen niet meer en accu defect. Na veel heen en weer gemail/gebel/geschrijf en met rechtsbijstand erbij werden de reparatiekosten gedeeld. Toen was ik de laptop 2 maanden kwijt Nu weer een jaar later begint het toetsenbord wat lastiger te typen. In de tussentijd is de laptop van de eettafel gedonderd (langs stroomsnoer gelopen) en toch deed hij het nog steeds (ondanks paar krasjes). Toen werd ik weer iets gelukkiger van de laptop want ik dacht dat hij zo'n val niet zou overleven.
          Vanwege te weinig geheugen (512Mb, vooral tijdens Photoshop merk ik dat) en processor te traag ga ik dus andere laptop kopen.

Die lijkt me een geweldige laptop (wel duur...) en ondanks de fikse meerprijs ga ik er nu zeker 3 jaar extra garantie bij kopen.
          Bedankt ook voor de reactie wbt 12/13" Havezet en VinceMesch, dit trekt me over de streep!

Damiaan.
          Groetjes, Damiaan.
          Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Working...
          X