Re: Straffe uitspraak
Ik volg je wel wanneer je zegt dat de man achter de camera meer zal doorwegen dan de camera zelf, maar ik ben zeker dat de camera ook voor een groot deel zal meespelen. De camera biedt de man erachter namelijk bepaalde mogelijkheden die hij met een andere camera wel/niet heeft. Het voorbeeld van DOF werd al aangehaald. Ik geloof dus nooit dat dezelfde man (of vrouw trouwens
) met twee totaal andere camera's dezelfde foto kan maken.
Mensen die niets kennen van fotografie (maar het wel altijd beter weten :P) zeggen ook tegen mij "oh, maar ik maak met mijn compactje even goede of betere foto's dan die van jou hoor". Dan reageer ik daar op "dat kan zijn, maar als je, mits fotografische kennis, diezelfde foto met mijn toestel zou maken, dan zou hij er toch beter uit zien".
Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
Bekijk bericht

Mensen die niets kennen van fotografie (maar het wel altijd beter weten :P) zeggen ook tegen mij "oh, maar ik maak met mijn compactje even goede of betere foto's dan die van jou hoor". Dan reageer ik daar op "dat kan zijn, maar als je, mits fotografische kennis, diezelfde foto met mijn toestel zou maken, dan zou hij er toch beter uit zien".
Comment