Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarming studio: gas of elektriciteit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verwarming studio: gas of elektriciteit?

Voor de petroleumkachel. Wij gebruiken dit in de garage (constante tocht, hoge plafonds, ..) om toch een beetje warmte te voelen in de winter. Ik zou dit echter zeker niet aanraden voor een kleinere gesloten ruimte. De oudere systemen hadden ook een behoorlijk sterk reukje. De nieuwere toestellen zijn wel veiliger, maar toch vind ik het geen aanrader.

Gas is het goedkoopste met een grote voorsprong. Maar tenzij je de ruimte heel vaak gaat verwarmen voor langere periode's, zou ik toch electrische verwarming aanraden. De aankoopprijs is aanzienlijk lager en je kan het toestel verplaatsen. Bovendien is het in de nabijheid van het electrisch vuur heel snel warm.

Michiel
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

Comment

Re: Verwarming studio: gas of elektriciteit?

Alles hangt af van hoeveel keer per jaar de verwarming moet dienen. Als je die studio maar af en toe gebruikt, dan zou ik ook elektrisch verwarmen omdat de aankoop van zo'n toestel heel wat goedkoper is dan een kaskachel. Voor dat prijsverschil kan je al een hele tijd stoken, zeker in combinatie met een dubbeltarief kilowattuurmeter als je vanaf volgend jaar het hele weekend je stroom aan nachttarief krijgt.

Geef niet teveel geld uit aan zo'n elektrische verwarming, 2000 watt blijft 2000 watt. Een duur toestel geeft net zoveel warmte als een goedkoop toestel. Als er een ventilator inzit kan je misschien letten op het geluid, dat bij sommige toestellen na een tijd toch lastig kan zijn.

Als je nachttarief hebt, dan kan je eventueel ook voor een accumulatiekachel kiezen, maar dan moet je ze wel telkens de nacht daarvoor "laden". Zo'n kachel kost ook heel wat meer dan een gewoon toestelletje dat je in het stopkontakt steekt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X