Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nogmaals garantievraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nogmaals garantievraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
    Straight to the point zou ik zeggen en de bewijslast wordt ook erg "licht" bevonden
    Die zijn goed ...
    Da's van op-lichten zekers?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: nogmaals garantievraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door Flitserke Bekijk bericht
      Konijn past de wet dus niet toe ...
      Je krijgt de garantie van de fabrikant (meestal 1 jaar) en voor de rest kan je de boom in.....

      ...En wat betreft de CreditCards, dit is onze keuze om het op deze manier aan te bieden. De 2% provisie moet niet gezien worden als winst, maar is alleen om de kosten te dekken. Nogmaals de klant heeft de keuze uit verschillende betaalmethoden, dus niet verplicht om 2% extra te betalen. Indien dit wettelijk niet toegestaan is zien wij de melding van de desbetreffende instanties wel tegemoet en zullen wij desnoods onze maatregelen treffen...
      en ik dacht dat indien je met Visa betaalde, dat ze je nooit geen transactie kosten mochten aanrekenen Welke kosten ... ? Als er 10 aankopen gebeuren per dag aan 2% transactie kosten (van de aankoopprijs) dan verdienen die daar toch grof geld aan.

      Het eerste jaar is wettelijke verplicht, het tweede jaar licht de bewijslast bij de consument en zal in 9 van de 10x niet haalbaar zijn.
      Ergens klopt z'n redenering maar, d'r is wel een wet maar d'r zijn wel gaten langs alle kanten, bewijs maar es dat het gaat over een produktie fout, je bent snel een jaartje verder... .

      Trouwens in die tekst bij het min Econ. Zaken staat iets vermeld dat indien je toestel defekt gaat na 1 jaar en de herstelperiode duurt enorm lang, ze (de handelaar) je zelfs een omruilmogelijkheid (mits evt. bijbetaling) moet voorstellen. >> Kan dit niet gebruikt worden in de problematiek van D70 en BGLOD (is wel een ander discussie, maar toch)

      Mvg
      Last edited by Krims@nline; 17 november 2006, 13:04.
      Krims@nline - A memory in the raw

      Comment


      • #18
        Re: nogmaals garantievraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door Krims@nline Bekijk bericht
        en ik dacht dat indien je met Visa betaalde, dat ze je nooit geen transactie kosten mochten aanrekenen
        Klopt



        Met uw Visa kaart of MasterCard steekt u heel wat voordelen op zak. Voordelen die andere betaalkaarten u niet kunnen bieden.

        • U betaalt niet meteen: uw uitgaven gaan niet meteen van uw bankrekening. Heel handig als u zich laat verleiden om uzelf op een extraatje te trakteren …

        Vrij van transactiekosten: op betalingen met uw kredietkaart betaalt u geen transactiekosten. Voor betalingen buiten de eurozone geniet u gunstige wisselkoersen.

        En als je de voordelen voor de verkoper eens bekijkt op http://www.bcc.be/site/nl/handelaren...deligezaak.asp ... amai wat een meerverkoop dat ze gemiddeld hebben door BC en Visa aan te bieden
        Last edited by VerSeg; 17 november 2006, 14:19.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: nogmaals garantievraagje

          konijn levert wel 2 jaar garantie op nikon lensen..
          net nog eentje aangeschaft...
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

          Comment


          • #20
            Re: nogmaals garantievraagje

            Amaai, die wissel ook van de ene op de andere dag van verkoopspolitiek

            From: Foto Konijnenberg België > xxx <xxx@foto-konijnenberg.be>
            Date: Nov 15, 2006 2:23 PM
            Subject: RE: xxx
            To: xxx

            twee dagen geleden, dachten ze er nog anders over, nu nog die 2% percent, en 't komt in orde
            Krims@nline - A memory in the raw

            Comment


            • #21
              Re: nogmaals garantievraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
              konijn levert wel 2 jaar garantie op nikon lensen...
              Maar als het met deze voorwaarden is :
              het tweede jaar licht de bewijslast bij de consument en zal in 9 van de 10x niet haalbaar zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: nogmaals garantievraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Flitserke Bekijk bericht
                Konijn past de wet dus niet toe ...
                Je krijgt de garantie van de fabrikant (meestal 1 jaar) en voor de rest kan je de boom in.

                Een collega van mij heeft hen eens gecontacteerd omdat hij een Sigma 150 macro wou kopen en volgend antwoord gekregen (namen verwijderd) :

                ---------- Forwarded message ----------
                From: Foto Konijnenberg België > xxx <xxx@foto-konijnenberg.be>
                Date: Nov 15, 2006 2:23 PM
                Subject: RE: xxx
                To: xxx

                Beste heer xxx,

                Waarschijnlijk hebt u ook al op Belgium Digital geschreven, ik verontschuldig mij indien dat niet het geval is. Ik zie daar inderdaad vele discussies voorbij komen mbt garantiebepalingen.

                Het maakt niet uit of u Nederland aankoopt of in België, in de zaak of via internet. Wij hanteren de garantiebepalingen welke wij van onze leveranciers krijgen. Dat is bij bijna alle leveranciers helaas slechts 12 maanden. Alleen Canon geeft in België 24 maanden garantie, dus in Nederland slechts 12 maanden. De garantietermijnen voor de producten zijn terug te vinden op onze site. Ook Nikon België geeft slechts 12 maanden garantie. Het eerste jaar is wettelijke verplicht, het tweede jaar licht de bewijslast bij de consument en zal in 9 van de 10x niet haalbaar zijn.

                Ik wil niet klantvriendelijk overkomen maar indien klanten hier niet mee akkoord gaan hebben ze zelf de keuze om elders aan te kopen. Klanten zijn bewust van de garantiebepalingen welke op onze site staan vermeld en gaan dit bij aanschaf van artikelen hiermee ook akkoord.

                En wat betreft de CreditCards, dit is onze keuze om het op deze manier aan te bieden. De 2% provisie moet niet gezien worden als winst, maar is alleen om de kosten te dekken. Nogmaals de klant heeft de keuze uit verschillende betaalmethoden, dus niet verplicht om 2% extra te betalen. Indien dit wettelijk niet toegestaan is zien wij de melding van de desbetreffende instanties wel tegemoet en zullen wij desnoods onze maatregelen treffen.

                Met vriendelijke groet,
                Ik vermoed dat Konijn hier niet echt met de Belgische wetten in orde is (toch ivm die garantie) en dat ze door zo'n houding wel klanten van dit forum zullen wegjagen om te kopen bij hen... De Belgische wet zegt dat de verkoper een garantie moet geven van 2 jaar. Indien de fabrikant slechts 1 jaar geeft, dan moet het verkooppunt instaan voor dat tweede jaar van de garantie. Is er iemand meer thuis in deze materie?
                Misschien toch maar beter kopen bij Geheugenkaart, die geven standaard een garantie van 2 jaar en op de meeste lenzen zelfs 3 jaar! (http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/store/viewitem.asp?idproduct=8979081)
                Last edited by Orliksken; 17 november 2006, 16:14.
                Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                http://www.orlik.be

                Comment


                • #23
                  Re: nogmaals garantievraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Vandaag nog goederen aangekocht bij een zeer gekende computershop (tones.be), volgens hun factuur slechts één jaar garantie op de harde schijf die ik er aankocht, onmiddellijk een klacht ingediend bij de bevoegde economische inspectie ! De wet is de wet !!

                  Net bericht gehad van tones.be dat de garantie wel degelijk TWEE jaar is en dit verkeerdelijk in hun systeem stond... Eerlijk is eerlijk

                  Comment


                  • #24
                    Re: nogmaals garantievraagje

                    Ik heb hier al verschillende keren positieve reacties gehoord ivm FotoKonijnenberg. Daardoor ben ik ook naar hen gegaan voor mijn materiaal (al wat ik nieuw kocht). En het is zeker niet bij de deur voor mij.

                    Maar als ik dit hier zo goed lees, waren die reacties niet gebaseerd op eigen ervaringen ivm dienst-na-verkoop?

                    Ik wacht intussen ook al 2 weken op een nieuw CF-kaartje (andere was defect na 3 dagen gebruik).. ze gingen zo snel mogelijk een nieuw kaartje opsturen ..

                    - Michiel
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

                    Comment


                    • #25
                      Re: nogmaals garantievraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                      Ik heb hier al verschillende keren positieve reacties gehoord ivm FotoKonijnenberg. Daardoor ben ik ook naar hen gegaan voor mijn materiaal (al wat ik nieuw kocht). En het is zeker niet bij de deur voor mij.

                      Maar als ik dit hier zo goed lees, waren die reacties niet gebaseerd op eigen ervaringen ivm dienst-na-verkoop?

                      Ik wacht intussen ook al 2 weken op een nieuw CF-kaartje (andere was defect na 3 dagen gebruik).. ze gingen zo snel mogelijk een nieuw kaartje opsturen ..

                      - Michiel

                      Stuur nog eens een herinnering per email. Bij de post zitten namelijk ook een klein percentage dat een extra kaartje kan gebruiken.

                      Er is pas een heel nest opgerold welke lange vingers hadden. (niet die koekjes)
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #26
                        Re: nogmaals garantievraagje

                        Wees verstandig en lees dit topic Over [url=http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138740]"wettelijke consumenten bescherming en garantie"op dit forum eens.
                        doe er je voordeel mee!!
                        Gerard

                        Comment


                        • #27
                          Re: nogmaals garantievraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                          Ik vermoed dat Konijn hier niet echt met de Belgische wetten in orde is (toch ivm die garantie) en dat ze door zo'n houding wel klanten van dit forum zullen wegjagen om te kopen bij hen... De Belgische wet zegt dat de verkoper een garantie moet geven van 2 jaar. Indien de fabrikant slechts 1 jaar geeft, dan moet het verkooppunt instaan voor dat tweede jaar van de garantie. Is er iemand meer thuis in deze materie?
                          Misschien toch maar beter kopen bij Geheugenkaart, die geven standaard een garantie van 2 jaar en op de meeste lenzen zelfs 3 jaar! (http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/store/viewitem.asp?idproduct=8979081)
                          Allemaal zever van konijn, nu ineens hebben ze wel 24maand op hun sigma objectieven staan................ echt stom om over zoiets wettelijks te discusieren !! Ze deden hetzelfde met mij ivm met sigma 17-70 en heb hem dan maar bij geheugnkaart gaan halen. Ook prima winkel dus konijn pas maar beetje op met zulke fratsen.

                          allemaal onnozel vind ik, wet is wet

                          -M-
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #28
                            Re: nogmaals garantievraagje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                            Allemaal zever van konijn, nu ineens hebben ze wel 24maand op hun sigma objectieven staan
                            Ineens?
                            Dacht je dat ze tegen de Economische Instectie ook zo'n zever konden blijven vertellen misschien?
                            De 2,5% voor VISA lost Banksys wel op.
                            Last edited by Flitserke; 5 januari 2007, 15:36.

                            Comment


                            • #29
                              Re: nogmaals garantievraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Flitserke Bekijk bericht
                              De 2,5% voor VISA lost Banksys wel op.
                              BCC zekers?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: nogmaals garantievraagje

                                Oorspronkelijk geplaatst door Flitserke Bekijk bericht
                                Ineens?
                                Dacht je dat ze tegen de Economische Instectie ook zo'n zever konden blijven vertellen misschien?
                                De 2,5% voor VISA lost Banksys wel op.
                                nee, da zeker nie, maar waarom proberen die dan zulke zever, das toch niet echt goede reclame zenne.
                                -M-
                                Mijn site...
                                vandaelefotografie.be
                                * BD0916BE *

                                Comment

                                Working...
                                X