Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diverse vragen over fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Diverse vragen over fotografie

    Ik ben zelf nog niet zo lang bezig (enfin een maand of 9), en ik ben het nog allemaal aan het leren... Bij een club ben ik niet, ik post hier af en toe eens een foto en de commentaren die ik erop krijg probeer ik ter harte te nemen.

    Een zéér interessante link die op het forum onlangs gepost werd is:



    Daar staat alles (en véél meer) uitgelegd wat je wil weten, op een geestige manier... Probeer het niet allemaal in één keer te snappen...

    Comment


    • #17
      Re: Diverse vragen over fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door pernillejille Bekijk bericht
      kan je iets van fotografie leren door zelf te oefenen, dus zonder cursus te volgen?
      Dat kan je zeker, ik wil hiermee niet zeggen dat een cursus geen nut heeft he, maar zonder cursus kan je ook al heel wat leren. Begin eerst met een paar boeken te lezen over algemene fotografie. Hoeft niet noodzakelijk een boek te zijn over digitale fotografie, een ouder boek kan ook nog zijn nut hebben. De meeste boeken over algemene fotografie zullen zeker wel iets zeggen over begrippen als sluitertijd, diafragma, compositie, scherpte-diepte etc. Als er dan ook nog eens voorbeeldfoto's instaan, heb je meteen ook een idee wat die begrippen je in de praktijk kunnen bijbrengen.
      Bekijk veel foto's, niet alleen je eigen foto's (kan hier op dit forum) en lees wat anderen daarover schrijven, lees de tips en trukjes.
      En tenslotte veel oefenen.

      Comment


      • #18
        Re: Diverse vragen over fotografie

        Ik heb me ook een dslr gekocht toen ik even ver stond als jij nu. Ik wist nog niets over fotografie, maar was er wel in geïnteresseerd.
        Ik ben dan op dit forum beginnen lezen en plaatste af en toe mijn foto's eens. De commentaar die ik daar op kreeg probeerde ik de volgende keer dat ik ging fotograferen ter harte te nemen. Leer ook kritisch naar je foto's te kijken. Als ik nu naar die foto's terugkijk schaam ik me dood

        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht


        Daar staat alles (en véél meer) uitgelegd wat je wil weten, op een geestige manier... Probeer het niet allemaal in één keer te snappen...
        Zonder cursus kan je dus inderdaad leren fotograferen, maar die cursus van Rollin helpt je allicht heel goed op weg. Start bij de absolute basis en gaat zo dieper en dieper in op de fotografie. Zeker een tip!!
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #19
          Re: Diverse vragen over fotografie

          Hallo,

          Hier vindt je een online cursus.

          http://www.cameraportal.nl/artikel.php

          Best wel nuttig als basis digitale fotografie.

          vriendelijke groeten,

          Jos

          Comment

          Working...
          X