Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

    ik moest daarjuist in de stock zijn voor wat prullen en ben eens gaan zien voor die netten:

    2.4m x 3m = 31 - 41 EURO (afhankelijk van gewicht)
    3m x 6m = 72 EURO

    Van die gewone katoenen stof in camouflage kleuren heb ik daar wel niet gevonden

    Oorspronkelijk geplaatst door Jonasti Bekijk bericht
    Ik zou hier is naar bellen ik denk dat die dat hebben.

    LEYSSENS & CO
    WIJGMAALSESTEENWEG 17
    3020 HERENT
    BELGIEN

    Telefoon +32 (0) 16/227023
    Fax +32 (0) 16/206003
    Jeroen || OM-D EM-5

    Comment


    • #32
      Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
      Als ze het in Herent niet hebben kan je ook nog eens proberen in de "stock americain" van Rotselaar. ( iets voorbij de Danone fabriek )
      Jo(han)
      ik vind er wel geen adres gegevens van of webstek ofzo?
      Fotogallery
      My Pictureblog

      Comment


      • #33
        Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

        Of gewoon in de HUBO of tuincenter een rietmat of heidemat kopen.

        Deze zijn in verschillende maten te krijgen.

        1 meter hoog x 5 meter lang.

        1.5 meter hoog x 5 meter lang.

        2 meter hoog x 5 meter lang.

        DE 1.5 meter hoog kost ongeveer 25 €.

        Als je een karkas (geraamte) maakt van hout of licht ijzerprofiel kun je deze rollen hier omheen aanbrengen. Naargelang van waar je gaat zitten kun je kiezen voor de lichte kleur van rietmat of donkere heidemat.

        Is natuurlijk materiaal en wordt zeer goed aanvaard door de vogels.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #34
          Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

          Door de goeie tips hier, en het gebrek aan tijd om naar een winkel te gaan,
          had enkel deze namiddag een tweetal uurtjes vrij,
          heb ik een oplossing gezocht en gevonden voor mijn deur van het tuinhuisje
          af te dekken, op een natuurlijke manier en waardoor ik ongezien foto's kon trekken


          dit heb ik dus gedaan met een oud strandmatje en er een gat ingesneden.


          Hieronder een heel amateuristische foto,
          maar twas MF en ingebouwde flits en de verkeerde lens, en uitvluchten.

          soit, de opstelling is hier wel duidelijk.




          tnx voor tips!
          Fotogallery
          My Pictureblog

          Comment


          • #35
            Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

            prachtig materiaal zeg!

            heel erg bedankt aan de topicstarter en de andere voor hun inbreng!
            ik start zonet met beestjes te fotograferen en dit is echt een hulp;

            bedankt.
            website: www.stijnboelens.com

            Comment


            • #36
              Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

              in onze vogelvriendelijke tuin lopen er jammer genoeg 4 tot 6 katten rond
              geen wonder dat die beestjes liever ergens anders zitten ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #37
                Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                Prachtige tips, thanks!!!

                Maar, wat te doen bij hoge muren die al het mooie licht tegenhouden, op de harde middagzon na?
                One day, I would like to make nice pictures :-)
                www.lucaskoijen.nl

                Comment


                • #38
                  Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke Bekijk bericht
                  Maar, wat te doen bij hoge muren die al het mooie licht tegenhouden, op de harde middagzon na?
                  Op de middag fotograferen, de muren afbreken of ergens anders gaan
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                    Als je een karkas (geraamte) maakt van hout of licht ijzerprofiel kun je deze rollen hier omheen aanbrengen. Naargelang van waar je gaat zitten kun je kiezen voor de lichte kleur van rietmat of donkere heidemat.
                    Klinkt bekend





                    Comment


                    • #40
                      Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                      Op het forum Nikoncafe staat ook een tip van een dame die prachtvogels trekken kan in haar tuin.



                      Onderstaande komt uit dit forum

                      Miko, those are waxworms that I provide for the birds. I have three blinds but I rarely use them. I have been feeding the waxworms for about 7 or 8 years now. The birds prefer the waxworms especially this time of the years. I am sitting in front of a tray that I place the worms in and I am within 4 to 6 feet from where the birds land. They are very use to me and this year I had a couple of Carolina Chickadees, Tufted Titmice, Carolina Wrens, 2 baby Eastern Bluebirds and one Northern Mockingbird eating out of my hand.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                        in één bladzijde méér informatie dan uren op het internet!
                        bedankt!!!
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                          Bedankt Twizter voor de info.
                          Heb eens effen gegoogled, klopt het dat waxwormen in het Nederlands wasmotlarven zijn ?
                          Groetjes
                          Valere

                          Comment


                          • #43
                            Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                            Dat is helemaal juist, en na wat googlen dit ook tegengekomen:
                            (noemt men die in het visjargon geen meelwormen? In elk geval, ik zou voor wormpjes een viswinkel binnenstappen en daar heb je de zogenaamde meelwormen en de witte algemeen bekende larven.


                            Waxworms are the larvae of the wax moth. There are two related species, the lesser wax moth (Achroia grisella) and the greater wax moth (Galleria mellonella). They are used extensively as food in the pet industry, mostly due to their high fat content, their ease of breeding, and their ability to survive for weeks at low temperatures.

                            They are medium white caterpillars with black tipped feet and small black heads. In the wild they live as nest parasites in bee colonies and eat cocoons, pollen, and shed skins of bees, and chew through beeswax, thus the name. When used in captivity they can go a long time without eating, particularly if kept refrigerated. Captive wax worms are generally raised on a mixture of cereal grain and honey. Beekeepers consider waxworms to be pests.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                              Een hele hoop goede info verzameld hier, zulke topics zijn goud waard.

                              @ FopSop : Zou je niet even kunnen helpen met het oplossen van het Zaventem probleem, met je inzicht van aanvliegroutes
                              "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het "hoe fotografeer ik vogeltjes in eigen tuin' topic

                                En hier is nog een gouden tip (wel, het zijn er meerdere)
                                Wildlife Watching Supplies. Kit to get you closer to the wildlife, Camouflage, Hides, Camera weather protection, Camera Camouflage, Camera Bean bags, Camera Rain Covers, Clothing and outdoor photography gear for your nature and outdoor photography. Camera Trap Accessories, Trail Camera Accessories and ground spikes.

                                onder photo tips, mooie uitleg erbij

                                Comment

                                Working...
                                X