Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

    Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
    Geen van beide.

    Dergelijke foto's zijn hier al tientallen keren gepasseerd op BD. Als je gaat solliciteren, zal je op zijn minst iets origineler uit de hoek moeten komen, anders kan half BD assistent-fotograaf worden.


    seppuku.
    probleem ergens is ook.. dat de fotos die je moet nemen dient om in de kleine gazetjes en in de boekjes te zetten.. die over en rond antwerpen gaan.. en deze zijn meestal ook niet echt orgineel... en ja iedereen kan die foto nemen... maar komen ze er ook op om hem zo te bewerken ?

    zon tunnel kan je weinig meer origneler uit de bus komen... van alle bezienwaardigheden in Antwerpen zijn al 1000den fotos genomen.. dus ja.. vrij moeilijk om in zon groot-stad toch orgineel te zijn... maar naar mijn weten oordeelt de jury eender naar het inzicht en kwaliteit enz van de foto... maar dat is maar mijn "noob"-kennis
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

    Comment


    • #17
      Re: HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

      als je origineel wilt zijn moet je geen voorbeelden komen posten en raad vragen.
      dan post je je creaties met eventueel een toelichting.

      wil je goeie standaard foto's dan moet je eerst uitzoeken wat de standaard is, daarvoor is een forum dan wel een goeie plaats!
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

        Ik denk dat het té cliché is om iets te nemen wat al zoveel gefotografeerd is. Je moet je ook voorstellen dat het foto's zijn, welke moeten gaan dienen voor in een tijdschrift of krant te komen. Zo'n beeld als jij maakt is op zich mooi, maar minder geschikt daarvoor. Het spreekt aan als "mooie" foto, maar hier bereik je geen contact met de lezer. Je moet je de foto natuurlijk voorstellen in bijvoorbeeld een krant.

        Wat ik zou doen is dus een portret maken, in Antwerpen. Dat kan een spontane straatfoto zijn van een persoon, - als je deze optie kiest moet je er wel voor zorgen dat je een heel fotogeniek iemand hebt, anders heeft de foto nog geen kracht - ofwel zou 'k een portret maken van enkele mensen in Antwerpen, mensen die gaan winkelen bijvoorbeeld. Dat het geposeerd is, is niet erg. Als de mensen in de lens kijken heb je wel direct contact. Of anders gezegd mensen die in de lens kijken geven een onmiddellijk contact met de lezer. In een magezine spreekt zo'n foto veel meer aan. Draai maar eens een boekje open.

        Comment


        • #19
          Re: HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

          Persoonlijk vind ik foto 2 en 5 (op http://www.xcreations.be/new/) nog beter.

          Die roltrap vind ik specialer dan alleen die tunnel en die spiegelende tegelwand van 5 vind ik heel goed.


          Just a thought


          Mvg

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #20
            Re: HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

            Ik vind foto 1 de beste, maar dan moet hij wel technisch perfect gemaakt worden.

            Wat ik hiermee bedoel is dat als je wilt dat zo'n foto sterk is, dan moet hij echt heel strak & correct zijn.

            De belichting is al ideaal vind ik, maar ik zou nog wat croppen/roteren zodat hij mooi symmetrisch word.
            ~TDN
            fotoblog: www.tdn9.be

            Comment


            • #21
              Re: HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

              Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
              Ik vind foto 1 de beste, maar dan moet hij wel technisch perfect gemaakt worden.

              Wat ik hiermee bedoel is dat als je wilt dat zo'n foto sterk is, dan moet hij echt heel strak & correct zijn.

              De belichting is al ideaal vind ik, maar ik zou nog wat croppen/roteren zodat hij mooi symmetrisch word.
              Om die tunnel perfect symmetrisch te maken gaat hij een serieuze bouwvergunning mogen aanvragen denk ik
              flickr

              Comment

              Working...
              X