Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzegeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verzegeling

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Canon biedt minstens 7 (of 10) dagen "omruilgarantie".
    Alles wat je nieuw koopt en binnen die periode defekt is moet normaal door een nieuw exemplaar vervangen worden.
    Dan moet Canon die maar omruilen. Zoals je zelf zegt, heeft de handelaar iets verkocht, en Canon verzorgt de garantie. Je zit dan wel een tijdje zonder lens. Lijkt me een normale gang van zaken, tenzij je er geen probleem van maakt om een reeds geopende doos aan te schaffen. Dan kun je testen zoveel je wilt, vooraleer te betalen
    Last edited by Jazzaddict; 2 november 2006, 14:47.

    Comment


    • #17
      Re: Verzegeling

      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
      Dan moet Canon die maar omruilen. Zoals je zelf zegt, heeft de handelaar iets verkocht, en Canon verzorgt de garantie. Je zit dan wel een tijdje zonder lens.
      Je koopt in een winkel ... spul is defect ... winkel dient het nodige te doen om u zo snel mogelijk een nieuw te geven ... zo is de regel.
      Pech als de winkel geen stock meer heeft maar dat is idem als de winkel het zogezegd voor u zou testen ... kan je ook wachten tot die er een nieuwe heeft alvorens te kunnen leveren.

      Niet Canon zorgt voor de garantie, de verkoper moet u die service bieden en dit bij Canon aankaarten. Het gedeelte tussen Canon en de dealer, daar moet u zelf niets voor regelen, dat gebeurt achteraf wel.

      Toen ik mijn 10D gekocht heb was er ook iets fout met het toestel ... toch had ik het bij aanschaf getest maar de fout pas thuis opgemerkt.
      Ik belde naar de winkel en daar kreeg ik ook te horen dat Canon het moest herstellen onder garantie.
      Heb toen gebeld met Canon en duidelijk gemaakt dat ik niet tevreden was dat een pas aangekocht toestel met een defect moest hersteld worden.
      Héél snel kreeg ik het antwoord dat dit ook niet nodig was en dat de winkel het nodige moest doen om mij zo snel mogelijk een nieuw exemplaar te bezorgen. Omruiling bij Canon zelf moet de winkel regelen volgens procedures die tussen hen afgesproken zijn. In de winkel kreeg ik te horen dat het niet zomaar ging ... maar na een tweede telefoontje had ik zeer snel mijn nieuw toestel ... met een dossiernummer van Canon en de huidige stockvoorraad van de winkel piepte die al iets anders ... zekers nadat Canon hem ook eens contacteerde met de vraag de "voorziene service" te bieden.

      Een winkel kan niet alleen de centen binnen halen als alles goed verloopt, ook als er eens iets fout loopt moeten ze er voor instaan ... da's de minder plezante kant van zaken doen natuurlijk.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Verzegeling

        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
        En als je het dan na die test niet koopt ? Wat moet die zaak dan doen met die lenzen....in de vuilbak gooien omdat de verzegeling werd geopend en ze die aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen ?
        De meeste zaken (niet enkel fotografie) die ik ken stellen gewoon de vraag of het stoort dat je een geopend exemplaar krijgt of je liever een gesloten doos hebt. Ik spreek specifiek over "verzegelde" dozen hé ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X