Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

    De streek rond Spa - Remouchamps - Coo zijn wel de moeite waard vind ik.
    En als je dan toch grote (en wilde) dieren wil zien, kan je ineens eens naar 't safaripark van Aywaille gaan (omgeving Remouchamps). Zeker de moeite!
    www.festivalnoise.be
    http://www.timmyhaubrechts.be

    Comment


    • #17
      Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

      Saeftinge is mij wat tegengevallen, omdat de wandeling die je vrij kan doen nogal beperkt is. Ik zou er wel graag eens heengaan als er een geleide wandeling dieper in het gebied is.
      Ik heb hier al een paar keer reclame gemaakt voor het boek "wandelen door de mooiste landschappen van belgië", momenteel 10€ in boekenvoordeel (en met harde kaft veel duurder in de standaard boekhandel) - honderd korte wandelingen (enfin, 5-10km) door zéér mooie gebieden.

      Als je graag herten of everzwijnen ziet is het wildpark van St-Hubert best wel grappig. Tijdens de bronsttijd mag je wel niet op de paadjes tussen de herten wandelen. Toen ik er was (november 2004 geloof ik) liepen we een kwartier te kijken eer we ons eerste everzwijn zagen, maar toen we het eerste gezien hadden zagen we er direct nog een paar dozijn Voor de entreeprijs moet je 't niet laten, 'k weet het niet meer vanbuiten maar ik geloof dat het minder dan 2 euro is. Maar er is dus ook niks méér dan wat beesten en een café waar je de Super des Fagnes kan drinken
      De streek is ook wel heel mooi, en bezoek de stoere basiliek van St-Hubert meteen eens. De rozentuin daar zal helaas allicht wel uitgebloeid zijn nu (? ik ben niet zo nen hovenier )

      Helemaal off topic: in sommige glazen van super des fagnes staat op de bodem van het glas gegraveerd: "une autre?"

      Comment


      • #18
        Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
        Saeftinge is mij wat tegengevallen, omdat de wandeling die je vrij kan doen nogal beperkt is. Ik zou er wel graag eens heengaan als er een geleide wandeling dieper in het gebied is.
        Dat is juist. Het vrij toegankelijke stuk is beperkt omwille van de veiligheid van de bezoekers én ter bescherming van het natuurgebied.
        Je kan dus het beste de tocht met de gids doen. Dan ben je uren onderweg door slikken, schorren edm. Best wel vermoeiend ook omdat je laarzen regelmatig vastgezogen worden in de modder. Ik vond het zeker de moeite.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

          Loonse-en drunense duinen
          Groot bos, en duinen (net woestijn)
          (nabij de Efteling, NL)

          Kleine gebieden: Fort van Steendorp met daarnaast de oude kleiputten van Steendorp. De polders van rRupelmonde, Bazel en Kruibeke, heel gezellige dorpjes.
          Deze liggen allemaal aan de Schelde, tussen Temse en Antwerpen.

          Comment


          • #20
            Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

            Even dit oudere topic terug naar boven halen...

            Welke natuurgebieden / landschappen / parken zijn in deze tijd van het jaar de moeite waard om in rond te trekken en vogels, planten en eventuele andere dieren te fotograferen?

            Liefst in Vlaanderen.

            In één van bovenstaande posts staan ook de vogelkijkhutten rond grote plassen/spaarbekkens (voornamelijk voor reigersoorten).
            Bestaat er ergens een overzicht van de kijkhutten voor alle soorten vogels/dieren?

            Graag hier al uw ervaringen/locaties...
            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

            Comment

            Working...
            X