Zoals jullie weten ben ik sinds vrijdag de trotse bezitter van een Olympus C4000. Ik voel mij wel heel analfabeet. Er staan zoveel topjes op dat ik er gefrustreerd van word. Ik begon al stilaan een weg te vinden en wist al dat exif mij heel hard zou helpen om mijn problemen op te lossen. Groot was mijn verwondering toen ik zag dat pbase automatisch de exif onder mijn foto's zette. Het met een afzonderlijk programma opzoeken is weer een stap te ver voor mij.
Maar nog groter was mijn verwondering (in de negatieve zin dan) toen ik gisteren zag dat het er niet meer opstond. Het rare is dat het echt te maken heeft met de dag dat ik de foto's op pbase heb gezet en niet met mijn fototoestel.In mijn fotoalbum eenwielerconventie kan je dus deze twee voorbeelden zien. De drie eerste foto's zijn er zondagavond opgezet, daar staat de exif op, de andere foto's zijn er gisteren opgezet. Geen exif. De laatste heb ik er vlug nu opgezet om te zien of het er nu wel zou opstaan, maar neen. Nu is mijn vraag : wat doe ik verkeerd? Want ik heb niets veranderd aan de instellingen van pbase. Aan de instellingen van mijn fototoestel wel, dat doe ik voortdurend zonder te weten wat ik doe
, maar deze foto's waren zondag al getrokken. Ik zie ook dat er juist een topic is over exif heb ook nog een programma van sven gekregen, maar zou toch willen weten hoe het komt dat pbase het soms wel doet en soms niet.
Kan iemand mij daar wat wijzer uit brengen?
Nen helen dikken knuffel voor iedereen

http://www.pbase.com/act/eenwielerconventie
Maar nog groter was mijn verwondering (in de negatieve zin dan) toen ik gisteren zag dat het er niet meer opstond. Het rare is dat het echt te maken heeft met de dag dat ik de foto's op pbase heb gezet en niet met mijn fototoestel.In mijn fotoalbum eenwielerconventie kan je dus deze twee voorbeelden zien. De drie eerste foto's zijn er zondagavond opgezet, daar staat de exif op, de andere foto's zijn er gisteren opgezet. Geen exif. De laatste heb ik er vlug nu opgezet om te zien of het er nu wel zou opstaan, maar neen. Nu is mijn vraag : wat doe ik verkeerd? Want ik heb niets veranderd aan de instellingen van pbase. Aan de instellingen van mijn fototoestel wel, dat doe ik voortdurend zonder te weten wat ik doe

Kan iemand mij daar wat wijzer uit brengen?
Nen helen dikken knuffel voor iedereen

http://www.pbase.com/act/eenwielerconventie
Comment