Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's beveiligen tegen kopieren

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@Frederik
    Demoversie hè (ik had een message in mijn broncode staan van htmlguardian, wat elke keer vanboven op mijn pagina verscheen, kdenk wel het een versie of zo lager was dan nu op de site staat) Knappe brug met sunset btw op de homepage van BD! (22-jan-03)

@tom314
    Je kunt de printscreen toets blokkeren. rtfm Maar ergens heb je wel gelijk, want ik denk wel dat je een programma kunt runnen wat in zoveel seconde je screen vanzelf captured. Maar ik heb dit niet getest.

@jakke
    eeum, die taal versta ik ni hoor Maar idd, ik ben ook op die site uitgekomen toen ik gezocht had op 'htmlguardian crack' Maar of die effectief werk

In ieder geval, this geen slecht programma. En ik geef gerust toe, je zult het wel op een of andere manier kunnen omzeilen, maar je gaat het toch niet simpel hebben. En een 'leek' gaat het niet lukken. Tot nu toe is dit de beste beveiliging voor je website (en foto's) die ik ben tegengekomen en ik wou die even meedelen
    Meer uitleg op: http://www.protware.com/ (dan moet ik ni elke keer zeggen wat gaat en wat niet gaat )
    Tiggy - Nikon Coolpix 4300

Comment

Originally posted by Tiggy
      @tom314
      Je kunt de printscreen toets blokkeren. rtfm
      De manual zegt:

Disable Clipboard & Print Screen ( for IE 5+ only ).

Ik gebruik gelukkig mozilla

Comment

ik wil hier ook niet htmlguard bekritiseren ofzo,

MAAARRRR:
        - het is zeer hatelijk geen controle over je browser en je internetgebruik meer te hebben, door tal van deze zaken. Ik vind het al heel erg dat je ik weet niet wat voor toeren moet uithalen om zoiets voor mekaar te krijgen. (ik vind dit BTW ook over allerhande onnozele navigatiesystemen, visuele trucs die enkel hinderen etc..)

Internet is er gekomen om kennis, ideeën en ervaringen uit te wisselen. Om je eigen meningen kwijt te kunnen. Om je kunst(en) te tonen.
        Dus: als je niet wil dat er ook maar een mogelijkheid is dat iemand iets van je zou 'stelen', moet je het ten eerste niet op internet publiceren en ten tweede, zelf niks maar dan ook niks opslaan (ook geen handleiding van je camera of een uitleg van iemand hier op BD over fotografie).
        Internet is ruilhandel. Zolang je er zelf veel beter van wordt, wat ik veronderstel, anders doe je het niet denk ik, moet je gewoon leven-en-laten-leven.

Zelf: ik sla regelmatig een knappe foto op als ik die tegenkom. Ik heb daar zelfs aparte mappen "inspiratie" voor. Over het algemeen zijn het meestal tekeningen, graffiti, ontwerpen, logo's, stickers, t-shirts, screenshots van websites e.d. die opgeslagen worden, sinds ik zelf fotografeer ook af en toe foto's.
        Uit boekjes scheur ik ook vanalles uit, meestal advertenties en die hou ik bij in een boek. Op vakantie maak ik foto's van bushokjes, affiches, signalisering, inkleding van gebouwen. Kortom: alles is goed, en internet is geweldig hiervoor. Ik kan gerust zeggen dat bijna alles wat ik weet van design, en zeker op gebied van stijlen, van het net komt.

Dus, als ik geen inspiratie heb voor 't een of 't ander, start ik acdsee en blader ik daar doorheen. Dan kom ik ook vanalles tegen, van graffiti tot een onnozele cartoon, tot een poster van een rockfestival in Texas, tot een foto van een bloem-met-bij.. en dan weet ik soms wel waar ik naartoe ga of tenminste vanwaar ik vertrek.

En dat kan niet door al die truken die de copyright-mensen willen uithalen. Daarom: zet uw foto's er 'onbruikbaar' op. Kleine afmetingen, hoge compressie, copyright-vermelding en een duidelijk statement dat de foto's verkrijgbaar zijn op aanvraag en met de nodige eisen (vermelding, financiële vergoeding, je kiest maar..)

Deze hele uitleg was misschien niet nodig, maar ik krijg soms de indruk dat mensen het basisidee van het internet (Publiceer zelf) al vergeten zijn. In '95 was ik al blij dat ik soms eens een foto of een prent tegenkwam tussen al die Courier-teksten.

edit: dit is niet bedoeld naar bepaalde mensen toe, dit was eigenlijk een bijschrift bij mijn vorige reacties in dit topic. ik wil hierbij dus niemand aanvallen ofzo, dit is gewoon MAAR 'mijn' mening (met de nadruk op MAAR)
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

@Frederik
          Demoversie hè (ik had een message in mijn broncode staan van htmlguardian, wat elke keer vanboven op mijn pagina verscheen, kdenk wel het een versie of zo lager was dan nu op de site staat) Knappe brug met sunset btw op de homepage van BD! (22-jan-03)
          Thanx!!

Voor de rest moet ik tom314 toch wel gelijk geven hoor, de bedoeling van internet is het vrijgeven van informatie en dit voor iedereen beschikbaar maken. Als je niet wilt dat iemand een foto copiëert, zet em gewoon niet op het net. Zet gewoon je naam in het klein op de foto, maak em nogal klein, ik weet het het ziet er misschien niet zo super uit, maar dat is nog altijd het meest efficiënte. Het is knap wat dat programmake allemaal kan, maar als ik op een website kom van iemand die het gebruikt heeft, denk ik al direct van 'wa voor ene is da?? die is paranoïa of zo!?' en ik zal de site direct verlaten ... Niets persoonlijks hè Tiggy, gewoon mijn mening!!

:: http://www.dpix.be ::

Comment

@tom314 & @Frederik & @jakke
            Ge hebt helemaal gelijk Ik gebruik het ook niet hoor, kheb het gewoon een paar maanden terug getest. Maar ik wou gewoon antwoorden op Donmimmo zijn vraag en de beste manier tot nu toe 'lijkt' me htmlguardian Maar het is zoals je zegt, alles wat je op internet zet kan op één of andere manier wel 'gekopieerd' worden. En als je wil dat zoiets niet gebeurd moet je het niet op internet gooien. Ook is het niet fijn als je op een website komt die jouw beveelt wat te doen ipv omgekeerd.
            @tom314, je manier van werken (originele dingen uitknippen of fotograferen) werp zeker zijn vruchten af, en dat is aan je site al te zien. Chapeau!

Comment

Onbewerkt! .

Groeten,
              Ronald
              http://fotografie.jouwweb.nl/

Comment

Originally posted by maturin
                Onbewerkt! .
                Good point. Alleen een beetje kwaliteit verlies BD valt nu eenmaal 'moeilijk' tot 'niet' te copieren

Comment

LOL Dat bericht van jou is heeft wel een eind gereisd zo he .

Originally posted by maturin
                  Onbewerkt! .
                  Good point. Alleen een beetje kwaliteit verlies BD valt nu eenmaal 'moeilijk' tot 'niet' te copieren
                  Groeten,
                  Ronald
                  http://fotografie.jouwweb.nl/

Comment

Ik zie niet in waarom je ze moet beveiligen, als je uw foto's op het net zet wil het toch zeggen dat je wil dat iedereen ze kan zien, en als ze die dan kopieren, tja dat doen ze dan maar, indien je bv je foto tegenkomt op een andere website kun je twee dingen doen , ten eerste het opnemen als een compliment dat ze jouw foto gebruiken en ten tweede een mailtje sturen naar de moderator van de site en de site desnoods een beetje zwartmaken op allerhande forums.
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Working...
                    X