Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat zouden jullie doen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
    "Case closed" denk ik ... helaas
    Dat weet ik zo net nog niet. Als de rugzak gelabeld was met het adres van de TS dan mogen ze dat niet zomaar gaan afleveren bij een min of meer willekeurig andere persoon op een ander adres. Dat zou een mooie boel worden als jij verantwoordelijk bent voor andermans handtekening.

Even een voorzichtige vraag: is die persoon die het in ontvangst heeft genomen wel te vertrouwen? Als hij uit je groep is, dan weet hij toch dat je met fotospullen rondliep? Dan teken je toch niet voor een lege rugzak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Even een voorzichtige vraag: is die persoon die het in ontvangst heeft genomen wel te vertrouwen? Als hij uit je groep is, dan weet hij toch dat je met fotospullen rondliep? Dan teken je toch niet voor een lege rugzak?
      Terechte vraag, maar het ging om een Lowepro Dryzone en die wegen leeg ook al wat en zien er 'vol' uit ...
      Die persoon wilde ook niet 'neuzen' in mijn bagage.
      Achteraf gezien geen gelukkige beslissing ...

Comment

da is echt gewoonweg ERG.man man!
        kvind het spijtig en erg voor u... gewoonweg om mottig van te zijn...
        khoop dat alles toch in orde voor u komt.
        website: www.stijnboelens.com

Comment

ik heb nu niet nagekeken of je uit Nederland of België komt, hier in België is er de "geschillencommissie reizen", een overheidsdienst geloof ik, die komt tussen in geschillen met de reisorganisatie en voor zover ik weet heb je daarbij geen gerechtskosten of zo.... een soort "in der minne" regeling.
          Ik heb zelf nog nooit van hun diensten gebruik gemaakt dus 't is een wilde gok, maar misschien kan je via hen iets bereiken?

Bijkomend: heeft men je op één of andere manier ooit gemeld dat je fototoestel verboden was? Of "kon" je dat weten (bvb via reisinformatie over land van bestemming)? Ingeval van niet denk ik dat men "onterecht" je materiaal heeft achtergehouden...

Comment

Reactie van de geschillencommissie :
            "Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat wij uw vraag om advies niet kunnen beantwoorden.
            De Geschillencommissie behandelt geschillen tussen de verschillende partijen en kan dus geen consultatieve taak uitoefenen.
            Voor advies raden wij u aan contact op te nemen met een verbruikersvereniging, een juridische dienst, de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand & Energie (Dienst Bescherming van de Consumentenrechten 02/277.80.04) of een advocaat."

Men heeft mij vooraf NIET gemeld dat mijn fototoestel verboden was.
            Ik denk ook dat men "onterecht" mijn materiaal heeft achtergehouden, maar een advocaat kost 750 euro ... ( 70 euro om al een eerste onderzoek te verrichten ... )
            Dat kan ik niet betalen, zeker niet als ik geen zekerheid van succes heb ...

Comment

da's zeg
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Da's echt wel balen zeg ,ik heb voor het eerst vorige week op reis ook vrij veel van mijn materiaal meegenomen, om alle kleine lettertjesrisico's van luchthavenbedrijven, vliegmaatschappijen enz maar te vermijden heb ik dan maar mijn verzekeringspolis laten aanpassen, ik verzeker nu zo'n 7000 euro aan materiaal voor een goede 160 euro op jaarbasis, ook tegen diefstal in de wagen, vliegtuig, verloren geraken op luchthavens, eigen schuldschade enz... ik moet er wel bijvertellen dat ik bij die makelaar vrij veel polissen heb lopen en ik na veel en lang zagen die tarief heb kunnen krijgen, normaalgezien is de prijs het dubbele bij de meesten (bij gelijkaardige voorwaarden dan).
                Ik hoop ten stelligste voor je dat je alles vergoed gaat krijgen maar eerlijk gezegd vrees ik voor het ergste
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Welke verzekeringsmaatschappij was dit? Wie heeft u de lege rugzak teruggeven?

Greetz, RonnyE

Comment

wel het is mss erg maar..

beginne bij die persoon die afgetekend heeft
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE Bekijk bericht
                      Welke verzekeringsmaatschappij was dit? Wie heeft u de lege rugzak teruggeven?

Greetz, RonnyE
                      Verzekeringsmaatschappij : de Europese
                      Men heeft de rugzak ( zonder mij iets te laten weten en uiteraard zonder mijn toestemming !!! ) afgeleverd bij iemand van onze groep ( die dichtbij woont ).
                      Deze had 'm gekregen van Aviapartner ( in opdracht van British Airways ).

Comment

Heb je intussen al (gratis) advies gevraagd bij de dienst vermeld in de link in mijn eerste post in dit draadje? Wat is hun standpunt, o.a. over je kansen om er nog wat uit te halen? En tegen wie?

Grts,

Evi
                        Imagination is intelligence having fun.
                        Piep!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barto Bekijk bericht
                          Verzekeringsmaatschappij : de Europese
                          Men heeft de rugzak ( zonder mij iets te laten weten en uiteraard zonder mijn toestemming !!! ) afgeleverd bij iemand van onze groep ( die dichtbij woont ).
                          Deze had 'm gekregen van Aviapartner ( in opdracht van British Airways ).
                          In deze korte uitleg staan al 5 (!) verschillende partijen, ieder waarschijnlijk met hun eigen verhaal
                          Dat ziet er niet goed uit volgens mij

Comment

Ik zie hier bij de Europese verzekering het volgende:

Definitie bagage:

Alle voorwerpen, eigendom van verzekerde, die hij voor zijn
                            persoonlijk gebruik meeneemt op reis, met inbegrip van:

b. bijzondere en waardevolle voorwerpen zoals juwelen, uurwerken,
                            pelzen, verrekijkers, foto-, camera- en
                            videomateriaal
                            , GSM, draagbare computers, ... tot maximum 50 %
                            van het totaal verzekerd kapitaal voor het totaal der bijzondere en
                            waardevolle voorwerpen;

VERZEKERD KAPITAAL
                            ofwel: 1.250 € in 1ste risico per verzekerde voor de gecombineerde
                            formules;
                            ofwel: het bedrag per persoon gespecificeerd in de polis met een
                            maximum 4.000 € in 1ste risico per verzekerde. ==> heb je dit toevallig gedaan?

WAARBORG
                            a. De Europese verzekert de bagage tegen de gehele of gedeeltelijke
                            beschadiging, de diefstal alsook de niet-aflevering voor bagage
                            toevertrouwd aan een transportonderneming.

En wat je eerst moet doen (AVIA):

in geval van gehele of gedeeltelijke beschadiging of niet aflevering
                            door een transportonderneming
                            : de
                            vervoerder binnen de wettelijke termijn aansprakelijk te stellen,
                            een tegensprekelijke vaststelling te laten opmaken
                            en een attest van definitief verlies afgeleverd door de vervoerder
                            voor te leggen;

Dus ik denk dat er via je verzekering wel degelijk iets te regelen valt!

Succes, RonnyE

Comment

Andere mogelijkheid ...
                              Gewoon uw zak met materiaal opeisen zou ik zeggen.
                              U heeft toch niet getekend voor ontvangst niettegenstaande dit uw eigendom is? U heeft dus nooit iets ontvangen.
                              Dat ze bewijzen dat ze het aan u afgeleverd hebben, wat ze niet kunnen.
                              Er werd door hen dus een fout gemaakt door het afleveren bij een verkeerde persoon en dit is niet uw probleem maar hun probleem.
                              Uw materiaal is voor u dan nog niet specifiek gestolen maar door een fout van hen verloren gespeeld.
                              En voor fouten moeten zij verzekerd zijn en niet u ...
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Uw materiaal is voor u dan nog niet specifiek gestolen maar door een fout van hen verloren gespeeld.
                                En voor fouten moeten zij verzekerd zijn en niet u ...
                                Inderdaad, maar dat had ik eigenlijk in #16 al ook geschreven. Ik zou het eerst op die manier aanpakken. Maar daar zou ik zeker niet te lang mee wachten. Ik vind de TS nogal stil wat dat betreft.

Comment

Working...
                                X