Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photokina: wie gaat er en wanneer ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Photokina: wie gaat er en wanneer ?

Ik ga waarschijnlijk morgen (donderdag).
    (Indien dat niet lukt zal het zaterdag worden.)
    Ik heb eventueel nog een plaatsje over voor een carpool.

Comment

Ik ben dinsdag ochtend begonnen op P21. Vanuit Nederland op de A3 richting Keulen, A3 aanhouden tot je een bordje ziet richting Messe. Dit volgen. Op de Messe afrit rechts aanhouden en P21 op. M'n auto stond 50 meter van Ingang Noord af.

In hal 7 gekeken bij Kamakura, dat was s'werelds grootste en beste verrekijker fabrikant. Maar ze hebben het moeilijk met alle goedkopere fabrikanten uit China, Korea, Taiwan, e.d. Nee, we maken niet zoveel meer voor Nikon. Nee er zijn de laatste 2 jaar geen nieuwe producten bij gekomen. En het aantal types in de vitrine was fors afgenomen. 7 E 61. Ook enkele andere verrekijker fabrikanten bezocht.

Bij Fuji de S5 bekeken, maar die stond alleen in een vitrine. Helemaal alleen en niemand had er belangstelling voor.

Bij Nikon naar de nieuwe Monarch 8x32 verrekijker gekeken. Prima ding, de lichtsterkere 10x56 heeft aanmerkijk minder kwaliteit.
      Bij de D80 vergeten te kijken of de zoeker ook donker wordt als je de voeding uit de camera haalt.

Bij Olympus hun nieuwe slr bekeken, en dan vindt men de zoeker van de D100, D50 D70 klein.

De Sony Alpha in m'n handen gehad, maar daar ben je toch ook gauw uitgekeken. De D80 kwam wel op het juiste moment.

De stand van Canon heb ik niet kunnen vinden.

Resultaat: 10 folders, de dikste is van Bushnell. En 4 cd's. Vergeten te vragen naar een Nederlandse D80 folder, die schijnt er wel te zijn.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Heeft iemand een idee of je daar met eigen materiaal, mag rondwandelen en foto's nemen, of moet je dat aanvragen ??? Heb op de site niet onmiddelijk iets over terug gevonden...

Ik zelf ga donderdag... hopelijk niet teveel volk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door legasse Bekijk bericht
          Heeft iemand een idee of je daar met eigen materiaal, mag rondwandelen en foto's nemen, of moet je dat aanvragen ??? Heb op de site niet onmiddelijk iets over terug gevonden...

Ik zelf ga donderdag... hopelijk niet teveel volk...
          Je kunt zonder problemen overal fotograferen. Op een aantal stands kun je zelfs gratis modellen fotograferen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marnik Bekijk bericht
            100% mee eens, zelfs grote merken hun stand was nog niet klaar. Echte tegenvaller.
            [IMG][/IMG]
            il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
            Sport & Event Photography

Comment

Ik was van plan om morgen naar de Photokina te gaan. Weet iemand ook wat de entreeprijs is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                Ik was van plan om morgen naar de Photokina te gaan. Weet iemand ook wat de entreeprijs is?
                25 euro... tenzij je vooraf je kaarten gekocht hebt...dan is't 19
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Beste mensen,
                  Het is toch TOT EN MET de eerste oktober he

Groetjes!

ps; dus jullie zijn er echt zeker van dat je fotos mag nemen dan he

Mvg
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Beste mensen,
                    Het is toch TOT EN MET de eerste oktober he

Groetjes!

ps; dus jullie zijn er echt zeker van dat je fotos mag nemen dan he

Mvg
                    het internet is groter dan BD he

http://www.photokina-cologne.com/
                    some toys 4 big boys
                    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                      25 euro... tenzij je vooraf je kaarten gekocht hebt...dan is't 19
                      Of je koopt kaarten bij Topfoto.de
                      Dan kosten ze 11€

Ben vandaag geweest.
                      Nikon

Comment

Nou,

Gisteren na een lange tijd niet meer geweest te zijn een bezoek gebracht aan de Photokina 2006.

Het is maar goed dat je vnl alleen kon testen en niet kopen...
                        Anders was ik zeker met een tokina 12-24 en wss met een Sigma 100-300 naar huis gegaan, of wellicht de Bigma.
                        Gelukkig is de schade beperkt gebleven tot een expo disc en 2 shoulderstraps.

Het was in ieder geval een geslaagde dag geweest

Grtz

Bryan
                        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Een korte impressie van mijn eerste bezoek ooit aan de Photokina op donderdag :

Geflitst op de A54 richting Luik, damn !
                          De A4 tussen Aachen en de energiecentrale vóór Keulen is NOG STEEDS een bouwwerf. Dit is al zeker 6 jaar het geval.
                          Koelnmesse was eenvoudig te bereiken, gewoon wegwijzering volgen.

Ik had mij vooraf voorgenomen minstens de volgende stands te bezoeken :

Lensbabies (5.2)
                          Leuk concept dat toelaat met een DSLR lomo-achtige 'selectief scherpe' beelden vast te leggen.
                          Verveelt volgens mij vrij snel.
                          Nieuwe generatie (Lensbaby 3G) is er volgens mij over : de eenvoud is weg en het ding is spuuglelijk.
                          Een lensbaby in combinatie met Nikon D70 / D70s is volgens mij af te raden vanwege te kleine zoeker om accuraat scherp te stellen. Ik speelde immers met het ding op een D70s en het suckte dat het geen naam had.

Manfrotto (6)
                          Even gespeeld met het 468 balhoofd met hydrostatische blokkering.
                          Beweging was minder soepel dan verwacht. Misschien versoepelt dit door gebruik ?
                          Hydrostatische blokkering en instelling frictie waren wel doeltreffend en precies.
                          De huidige 190 serie statieven is tegenover mijn 10 jaar oud beestje lichter geworden en volgens mij ook 'goedkoper' van kwaliteit. Daartegenover kan de middenkolom nu wel in horizontale stand gezet worden.

Gitzo (6)
                          Het Gitzo G1277M balhoofd werkte soepeler dan de Manfrotto 468. Blokkering en frictie waren ook nauwkeurig in te stellen.
                          Weet niet of de hydrostaat van Manfrotto ECHT voordelen heeft.
                          Bijna uitsluitend carbon statieven te zien trouwens.

Novoflex
                          Balhoofd Novoflex classic 3 is ook een serieus alternatief voor de eerder genoemde. Zeer soepele beweging en perfect instelbare frictie en vergrendeling. De magicball vond ik ook wel origineel, alleen jammer dat er geen versie met quick-release bestaat.

Nu twijfel ik serieus welk balhoofd te nemen.

Nikon (2.2)
                          Ik wou de 17-55/2.8 evalueren.
                          Even een D2Hs met dat objectief in de hand gehouden, lens focuste niet, was defect .

Apple (4.1)
                          Met Aperture 1.5 gespeeld op een nieuwe G5 met dual 30" cinema displays.
                          Ongelooflijk snel, ongelooflijk goede monitors. Zeer duur.
                          Heb zelf een iMac maar ben nooit tevreden geweest van de mouse tracking bij Apple, zelfs met 3rd-party drivers.
                          Dat was bij de G5 niet anders.
                          Ook een voordracht / Aperture demo door John Stanmeyer bijgewoond. Is misschien een begenadigd fotograaf, maar WAT een zelfingenomen idioot , hij moest steeds achter de coulissen naar de hotkeys vragen, gebruikte contrast waar hij brightness moest gebruiken etc... Hij had zijn voordracht beter wat grondiger voorbereid.

Peli (2.1)
                          De Rolls-Royce der hardcases. Ik wil er ooit éen aanschaffen.
                          Leuke video waarin het 1510 model (mèt inhoud) achtereenvolgens van een 50m afgrond gegooid wordt, de branding in gezwierd wordt, mishandeld wordt op de rotsen, overgoten wordt met brandstof en in de fik gezet wordt en tenslotte met zand en kiezel geblust wordt. De inhoud (4 point & shoots) overleeft de mishandeling. Of jouw DSLR en dure lange lens met stabilisatie dat ook zouden doen is maar zeer de vraag.

Tamrac (5.2)
                          Veel tassen, weinig interessants.

Lowepro (5.2)
                          Ik heb momenteel een Nova 4 en een Slingshot AW200, ik wou de andere modellen wel eens zien.
                          Ook niks interessants.

Verder nog gezien :
                          * Veel Koreaanse/Chinese/Indiase bedrijfjes met obscure merken en bedenkelijke kwaliteit. Bij hen was er veel "on-sale", maw cash & carry. Waarschijnlijk om zo weinig mogelijk terug naar Korea/China/India te hoeven meenemen
                          * Veel blabla en grootse marketing in het kamp van de memory fabrikanten terwijl alles gewoon draait om drie zaken, nl capaciteit, snelheid en betrouwbaarheid.
                          * Op de "pro photography" stand van HP waren opvallens veel Apple G5's te zien
                          * Blijkbaar is het enige doel van een gemiddelde beursbezoeker zoveel mogelijk papier en give-aways verzamelen. Als compensatie voor de hoge toegangsprijs denk ik.

Ten slotte woonde ik op de Kingston stand een beklijvende voordracht door Gerd Ludwig bij.
                          Hij is fotograaf bij National Geographic en vertelde over zijn opdrachten aan de hand van een slideshow waarbij hij tussendoor tips & inzicht gaf over hoe hij tot bepaalde beelden was gekomen.
                          Ik noteerde oa :
                          • Kleursaturatie aanpassen aan de verhaallijn : desat for misery, sat voor happiness.
                          • Portretten : altijd eerst met de mensen converseren om ze beter te leren kennen, gevoelens kanaliseren en in het beeld vastleggen (whatever that means ).
                          • Het licht van fill flash dmv gels aanpassen aan het omgevingslicht.
                          • National Geographic fotografeert intussen 90% digitaal.
                          • 'in-the-field-deletion' van beelden is niet toegestaan, de foto-redactie bij NG wil zien hoe de fotograaf tot een beeld kwam. Als er bvb 5 opnames van dezelfde 'toevallige passant' aan voorafginngen, is de foto uitgesloten.
                          • NG gebruikt Photoshop enkel om beelden qua kleur, contrast etc. aan te passen, geen manipulatie of wegwerken van details, ze deden het ooit 1 keer en er ontstond een oproer toen het uitkwam.
                          • Bij event-fotografie zoals optredens, theater etc. : draai u om en maak eens een paar foto's van het publiek

Weer geflitst op de A54 op terugweg, damn !

That's all folks !

Tom Robbrecht

Comment

Gisteren ook de allereerste keer naar photokina geweest en het was mij zeer bevallen. Een dagverslag staat te lezen op deze pagina. Een verslag met nieuwe toestellen, indrukken volgt later.

Volgend jaar probeer ik meerdere dagen te gaan wegens te groot en te veel te zien.
                            Last edited by crossfire; 10 oktober 2006, 20:34.
                            Canon 20D / EF-S 18-55 / EF 70-300 / Speedlite 580EX
                            Website
                            BD0674BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crossfire Bekijk bericht
                              Gisteren ook de allereerste keer naar photokina geweest en het was mij zeer bevallen. Een dagverslag staat te lezen op deze pagina. Een verslag met nieuwe toestellen, indrukken volgt later.

Volgend jaar probeer ik meerdere dagen te gaan wegens te groot en te veel te zien.
                              Over 2 jaar zul je bedoelen, de volgende Photokina in Keulen is (helaas) pas in 2008.
                              There are no problems, only solutions!

Comment

Zijn er hier mensen die alleen gegaan zijn? Ik bedoel maar, iedereen die normaal meeging liet het afweten, maar ik wil perse gaan!

Dus, is het wat te doen daar alleen?

Mvg
                                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                                X