Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dead , stuck or hot ? ( nog wat goede info )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by frans_vdm
    De 2de foto duurt exact de tijdsduur die voor de eerste ingesteld was. Ik heb reeds testen gedaan tot 15 min!
    Als noise resuction on staat bij de D100 is dit actief vanaf 1/2 sec.
    Bedankt om me te corrigeren ; ik ben nooit zeker vanaf wanneer die noise-reduction erbij komt. Ook ivm die 2e opname (darkframe) heb ik me dan wellicht vergist; het lijkt gewoon minder lang te duren (misschien dat omdat je dan gewoon kunt rondkijken en zo, en 30s lijken dan sneller te passeren).

Wel een nadeel (en hier ben ik wel zeker van ) is dat de bruikbare buffer kleiner is als noise-reduction aanstaat; ook bij foto's met een sluitertijd korter dan 1/2s... Misschien dat dit bij andere camera's ook zo is ? (het is alvast een reden om die noisereduction niet systematisch "aan" te laten staan)

Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Originally posted by VJ
      Wel een nadeel (en hier ben ik wel zeker van ) is dat de bruikbare buffer kleiner is als noise-reduction aanstaat; ook bij foto's met een sluitertijd korter dan 1/2s... Misschien dat dit bij andere camera's ook zo is ? (het is alvast een reden om die noisereduction niet systematisch "aan" te laten staan)
      Jörg
      idd, hij heeft een 2de buffer nodig om zijn foto voor de noise reduktie. Maar als je lange opnames maakt heb je meestal toch geen buffers nodig want het zijn per definitie lange opnames en je moet daarbij nog wachten tot hij de 2de foto genomen heeft...
      Vandaar dat mijn noise reduktie altijd aan staat, gewoon omdat hij ze maar gebruikt voor tijden langer dan 1/2 sec. Dus eigenlijk helemaal niet erg, een auto race ga je op die manier toch niet trekken .

groetjes
      Frans

Comment

Kleine update. Dinsdag laatstleden mijn gloednieuwe G3 na 17u via taxipost naar Topvision teruggestuurd en vandaag een andere nieuwe G3 ontvangen, inclusief nederlandse G3-handleiding. Pixeltest onmiddellijk uitgevoerd en alles is ok bevonden.
        Topvision Service is OK

Pffffff ... zo en nu eindelijk beginnen te genieten van mijn G3

Comment

Working...
        X