Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er hier knutselaars? (Slaveflitser)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Kan je de informatie niet online zetten? Dit lijkt mij wel interessant. Rc hoe heb jij uw constructie gemaakt? hoe aangesloten enz?

    Comment


    • #17
      Veel valt daar niet over te zeggen hoor.
      Heb zo een hoop van die losse flitsjes van wegwerptoestellen.
      Die hebben allemaal 2 draadjes waarmee ze oorspronkelijk aan een fototoestelletje waren verbonden.

      Ik heb zo 4 van die dingskes aan elkaar gekleefd.
      De draadjes parallel aan elkaar gesoldeerd en dan verbonden met een slave-cel die je in de fotohandel vindt.

      Misschien zie je het niet zo duidelijk op bovenstaande foto, maar eigenlijk zijn het 4 losse flitsjes boven elkaar die uiteraard ter zelfde tijd flitsen. De uiterste flitslampjes liggen ongeveer 20 cm uit elkaar wat een vrij zacht licht geeft.

      Eigenlijk super leuk voor wie wil experimenteren en anders gaan die dingen toch de vuilbak in.

      Comment


      • #18
        RC,

        Ik kan het op je foto niet goed zien, maar volgens mij heeft Goedele Liekens ooit zo één gehad: mail haar even

        Comment


        • #19
          Tja,
          Denk niet dat ze het aangenaam zal gevonden hebben dan.
          Door 200 volt gekieteld worden lijkt mij althans niet zo leuk.

          @Eugene, bedankt voor de hulp

          Comment


          • #20
            Originally posted by rc
            Veel valt daar niet over te zeggen hoor.
            Heb zo een hoop van die losse flitsjes van wegwerptoestellen.
            Die hebben allemaal 2 draadjes waarmee ze oorspronkelijk aan een fototoestelletje waren verbonden.

            Ik heb zo 4 van die dingskes aan elkaar gekleefd.
            De draadjes parallel aan elkaar gesoldeerd en dan verbonden met een slave-cel die je in de fotohandel vindt.

            Misschien zie je het niet zo duidelijk op bovenstaande foto, maar eigenlijk zijn het 4 losse flitsjes boven elkaar die uiteraard ter zelfde tijd flitsen. De uiterste flitslampjes liggen ongeveer 20 cm uit elkaar wat een vrij zacht licht geeft.

            Eigenlijk super leuk voor wie wil experimenteren en anders gaan die dingen toch de vuilbak in.
            en wat voor een spanning zet jij op de lampjes? Hoeveel heeft elk van die lampjes nodig? Moeten die niet opladen voor je ze triggert?

            Comment


            • #21
              Wat voor wegwerptoestelletjes zijn dit? Met de flits appart erbij of zat de flits erin en heb ge de toestelletjes opengebroken?

              Comment


              • #22
                Heb dit via de search gevonden en het is presies wat ik nodig heb want in de winkel is het niet te vinden.
                Het is voor gebruik met een Nicon coolpix3100 en een chinon auto S-250 flits de spanning over de kontakten onderaan is 10 V.
                Heeft er nog iemand het schema?
                mijn email d.keyaerts@pandora.be

                Comment

                Working...
                X