Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkiezingsfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verkiezingsfotografie

Ik ben op zoek naar een locatie om verkiezingsfotografie te doen, in de omgeving van Diepenbeek. Heeft iemand een idee ?

Kan er ook iemand tips geven van de compositie van zo'n foto ? Moeten de mensen lachen? Recht voor de camera staan; of ietsjes gedraaid ?

Laat de tips maar komen ...
    Canon spul

Re: Verkiezingsfotografie

wat is verkiezingsfotografie, wat wordt er gekozen en waar voor, belangrijke info die ik hier mis???.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb er nu al enkele sessie opzitten.
      1) welke personen wil je fotograferen, of beter wie zijn de personen ...
      2) Wat willen die mensen
      3) Waar staan ze voor, welke dingen zien zij voor zicht...
      4) hierover eerst grondig babbelen en zeker het vertrouwen winnen van alle betrokkenen en dan samen uitzien naar mogelijkehden....
      5) zeker afspreken met persoon die layout doet, want het formaat en kadrering is heel belangrijk...
      6) zorg steeds dat je voldoende kan croppen.. Mijn ervaring leert dat de layouter je daarvoor enorm dankbaar zal zijn ...
      Ik heb er al verschillende, doch zolang ze niet verspreid zijn, wil ik die niet tonen. Dit zijn opdrachtfoto's en dan kan je die pas tonen nadat de foto plaatselijk publiek is gemaakt ...

Aanvulling...
      Probeer ook een lijn te steken in de eventuele reeksen . Zo dat de foto, ook al staat er bv geen heel bekend figuur, persoon op, toch herkenbaar is voor de groep die daar voor staat ...
      Is wel spijtig dat je die opdracht pas nu krijgt... Ikzelf ben al bezig van vorig jaar november om 4 opdrachten ... 4 verschillende partijen uit evenveel verschillende gemeenten ...
      Ooh, nog heel belangrijk... Spreek duidelijk af waar, hoe en wat de shootings inhouden. Je bent de baas. Ik heb zo 4 keer 23 man bij elkaar moeten hebben voor de groepsfoto en dit zijn geen lachtertjes. Bij een groep was ik dan nog afhankelijk van het weer en dan moet duidelijk gesteld wie de baas is, normaal jij en dat je niet bereid bent om te shoten als het ehn past. Je bent dan vertrokken voor eeuwig werken ....
      Maak ook duidelijk afsrpaak over de eventuele vergoedingen. De verkeizingsregelmentering is immers daar heel strikt op en alle fakturen moeten op een bepaald tijdstip binnen zijn, anders krijg je vodden ... Vraag ook of ze liever een faktuur (globaal hebben) of een faktuur per getrokken kop... Jij hebt daar niets aan, maar de partijen wel omdat zij een kampagnebudget hebben dat ze niet mogen overschrijden en waar ze max willen van profiteren .
      Zelf vond ik de oprdachten tof, heb veel bijgeleerd en heb veel mensen leren kennen.
      Suc6
      Last edited by Wim.Vanmaele; 20 augustus 2006, 11:31.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

purlut, bedankt voor de uitleg.

Het betreft hier een portrettering van één kandidaat. Het zal een folder worden waarbij de kandidaat alleen en met haar partner wordt voorgesteld.
        Canon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koengabriels
          Ik ben op zoek naar een locatie om verkiezingsfotografie te doen, in de omgeving van Diepenbeek. Heeft iemand een idee ?
          Beste Koen, ik had zo'n idee, maar heb het enkele weken geleden al gebruikt.
          En jawel, voor verkiezing in Diepenbeek.

Comment

Working...
          X