Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inbreuk op copyright

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Inbreuk op copyright

Heb ik ook voorgehad een tijdje geleden op zo'n russische myspace variant. Een mailtje naar de webmaster gestuurd, maar bericht teruggekregen dat ze daar niet veel aan konden/wilden doen. Ik zou er niet echt op rekenen dat je er veel aan gaat kunnen doen, in Rusland trekken ze zich blijkbaar niets aan van copyright.

Comment

Ik zou er niets aan doen. Je hebt weinig kans dat ze die foto gaan weghalen.

Maar ik zou me ook helemaal niet druk maken als er iemand een foto van mij zou plaatsen op een blog in Rusland. Waarschijnlijk weet die persoon niet dat hij iets verkeerd doet, en hij vind het gewoon een leuke foto. Ik denk ook niet dat hij er iets aan verdient.

En hebben we allemaal al eens niet gezondigt? Nooit eens een e-mail met een grappige foto doorgestuurd? Die foto is ook getrokken door iemand, en daar rust ook een copyright op hé.
      En hoeveel hier hebben zich al niet geergerd aan die stomme atomium copyright toestanden. Wees blij dat niet iedereen zo de puntjes op de i zet. Anders zouden we misschien alleen nog thuis in de living fotootjes kunnen trekken van ons moeder/lief/vaas met bloemen.

Het is toch cool dat een foto die je hier in de tuin hebt getrokken ergens in Rusland opduikt? Is toch een teken van waardering. Waarom moet die er dan zo snel snel verdwijnen?

allé, das just my 2 cents

Comment

Mooie woorden Gengske, ik ben het helemaal met je eens.
        [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eranosian
          Mooie woorden Gengske, ik ben het helemaal met je eens.
          Idem dito, ik zou er ook geen probleem van maken . . . integendeel, zou me best een beetje trots voelen
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

soms denk ik dat wij (amateurs) wat teveel ramtamtam maken rond copyrights.

just my 2 cents
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet

just my 2 cents
              www.myspace.com/photocaroline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Idem dito, ik zou er ook geen probleem van maken . . . integendeel, zou me best een beetje trots voelen
                idem,
                en waar hebben ze de foto's gevonden dan?? Hier op BD toch... Hoeveel Russische bezoekers hebben we Hombré????

Lesley.
                -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet

just my 2 cents
                  Ook mijn - bescheiden - mening, als iemand een foto van je gebruikt wil dat toch niet zeggen dat je meteen een topfotograaf bent en al je platen moet gaan "beschermen" met een of ander teken er op.

Er zitten natuurlijk ook hier op BD mensen die op een of andere manier hun platen willen beschermen omdat ze er hun brood mee verdienen of ze elders nog willen publiceren, maar deze mensen zullen wel weten hoe ze ermee om moeten gaan.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik kan er mee leven dat ze mijn foto ergens op een site zetten hoor maar bekijk eerst eens de site en de foto's waar onze foto's tussen staan,en oordeel dan......

http://ziza.ru/2006/07/13/podborka-k...-38-shtuk.html
                    I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Comment

1) funsite
                      2) verzameling met leukefoto's die ze vinden op't net
                      3) geen copyrightverdoezeling

ik heb problemen indien
                      a) men laat uitschijnen dat de "dief" de foto genomen heeft
                      b) men er geld uit wil slagen zonder dat me te vragen (of betalen )
                      c) men mijn copyrightsymbool wegcloned en bewerkt laat zien
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Ikzelf hou me bezig met concertfotografie en publiceer die foto's op mijn website: yourconcertshots.com
                        Die foto's zijn in redelijk grote resolutie te bekijken, zonder watermark en dus ook zo te downloaden en te gebruiken.
                        Waarom? Omdat ik mijn foto's met zoveel mogelijke fans van die specifieke groep wil sharen. Dus zo ben ik al op verschillende plaatsen foto's van mij tegengekomen, da's toch super?
                        Mijn principe is gewoon zoveel mogelijk mensen laten 'genieten' van mijn foto's ipv van ze op cd'ke in mijn kast te laten liggen.
                        Natuurlijk zou ik er niet mee kunnen lachen als ik uit een concertzaal kom en een of andere pipo staat daar posterversies van een van mijn foto's te verkopen tegen 10€ per stuk :-)
                        www.YourConcertShots.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsted
                          Mijn principe is gewoon zoveel mogelijk mensen laten 'genieten' van mijn foto's ipv van ze op cd'ke in mijn kast te laten liggen.
                          Ook mijn gedachte, maar zoals je zelf ook al aanhaalt: er zijn grenzen.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

De discussie uit deze topic kunnen we hier verderzetten.

vind jij het nu écht teveel gevraagd om vooraleer je een foto van iemand wil pikken, dat gewoon even beleefd te vragen?
                            of ben jij misschien van plan een site te beginnen waarop je alle grandioze foto's plaatst (host) die je van fora zoals deze pikt?
                            Pikken is een héél groot woord mm!
                            Als ik voor iedere foto die ik al van een andere website heb gehaald nu nog toestemming zou moeten vragen ben ik dagen bezig. Ik heb er echter nog nooit iets van winst op gelijk welke manier uitgehaald, en dat is natuurlijk ook mijn bedoeling niet.
                            Als we nu even bij de foto van die wesp blijven. Het enige wat daar gebeurd is, is dat ik die foto gekopieerd heb naar een insectentopic op een ander forum omdat het zo'n goede foto was, samen met de bron van waar de foto kwam, omdat de auteur zelfs geen naam in zijn profiel heeft staan.

Copyright allemaal goed en wel, maar je hebt gradaties binnen de verschillende inbreuken ook natuurlijk.

Hans had ooit een foto die op een pedofielensite verscheen, dat is extreem en kan niet geduld worden.
                            Als jij ooit een foto van je neef of nicht, zoon of dochter online zet wil je ook niet dat dat gebeurd. Maar een foto van een wesp op een forum van natuurliefhebbers plaatsen....

Sorry maar ik zie echt niet in op welke manier ik daar voordeel bij heb terwijl de fotograaf er een nadeel van zou ondervinden.
                            Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Nee Wouter, copyright is copyright!
                              Wat jij doet zal niet zo snel bestraft worden waarschijnlijk (dat is weer wat anders) maar dan valt het nog niet goed te praten.
                              Mocht je andermans foto's ergens willen plaatsen of zelf willen gebruiken, dan ben je verplicht om dat te vragen aan de fotograaf. Dat jij dat niet nodig vindt of de moeite niet vindt is eigenlijk wel triest. Waarschijnlijk heb je er dan ook geen moeite mee dat anderen jouw foto's elders publiceren.
                              Gelukkig bestaat hier regelgeving voor, want dit is niet typisch BD dat iedereen jouw actie zomaar afkeurt, het is gewoon de wet.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

Comment

Mijn Mening:

Als iemand een foto van iemand anders, elders wil plaatsen: VRAAG HET EVEN!! (Kleine moeite, en het voorkomt een hoop ergernis)

Meer hoeft hier niet over gezegt te worden.

Gr Kees
                                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                                X