Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

Oorspronkelijk geplaatst door Tijl V
    Ter informatie: de website http://www.erf-goed.be is een vrijwilligersinitiatief, en heeft als zodanig geen banden met de officiele erfgoedinstanties, die hierboven werden opgesomd. Erf-goed.be is ontstaan als een zijproject van ArcheoNet Vlaanderen (http://www.archeonet.be), een weblog over archeologie en erfgoed in Vlaanderen.

Uit praktische overwegingen - er zijn in Vlaanderen zo'n 12.000 beschermde monumenten - beperken we ons meestal tot 1 foto per monument.

Alvast bedankt voor deze oproep.
    Jullie zijn er jullie van bewust dat de kaart flash nodig heeft? Bij mij werkt het dus niet. Mijn PC is wel iets meer beveiligd dan de gemiddelde pc en ik vrees dat zelfs dat niet voldoende zal zijn op termijn.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
      Jullie zijn er jullie van bewust dat de kaart flash nodig heeft? Bij mij werkt het dus niet. Mijn PC is wel iets meer beveiligd dan de gemiddelde pc en ik vrees dat zelfs dat niet voldoende zal zijn op termijn.

Alain
      Beste Alain,

De kaart-interface is inderdaad Flash-gebaseerd. Ben zelf ook niet de grootste voorstander van Flash, maar had een aantal alternatieven om ge-geotaggede foto's op een kaart weer te geven, en deze optie gaf volgens mij veruit het beste resultaat.

Tijl

Comment

Beste Alain,

De kaart-interface is inderdaad Flash-gebaseerd. Ben zelf ook niet de grootste voorstander van Flash, maar had een aantal alternatieven om ge-geotaggede foto's op een kaart weer te geven, en deze optie gaf volgens mij veruit het beste resultaat.

Tijl
        En hoe weet ik of het monument al op foto staat ?

sugar

OK ondertussen gevonden
        Last edited by sugar; 6 augustus 2006, 22:47.
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Beste Alain,

Tijl
          Het is elk geval een mooie kleur, wit. Maar het is jullie keuze.

PS. Probleem gaat volgens mij verder dan alleen flash, maar heeft ook te maken met andere beveiligingseisen.
          Last edited by alainD; 6 augustus 2006, 22:11.

Comment

Het is elk geval een mooie kleur, wit. Maar het is jullie keuze.

PS. Probleem gaat volgens mij verder dan alleen flash, maar heeft ook te maken met andere beveiligingseisen.
            Wat is er onveilig aan om mee te doen en foto's naar die site te sturen ?
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
              Wat is er onveilig aan om mee te doen en foto's naar die site te sturen ?
              Swa

Voor alle duidelijkheid ik heb geen weet van beveiligingsrisico's om mee te werken aan hun initiatief. Ik vind het zelfs een zeer lovenswaardig initiatief.

De manier waarop zij hun kaart opbouwen (en/of de betrokken software) heeft niet alleen flash nodig (te betreuren voor een applicatie die het grote publiek als doel heeft, niet iedereen heeft flash geïnstalleerd - of de goede versie - ), maar kan ik alleen doen werken door bijkomende beveiligingselementen op mijn netwerkje af te zetten. Nu probeer ik mijn internetbeveiliging boven het gemiddelde te houden, zonder extreem te wezen. Het kan perfect zijn dat er bij mij een instelling te zwaar staat, maar het kan ook zijn dat ik dan niet de enigste zal zijn.

Dit heeft vooral gevolgen voor hen, een aantal mensen zal het dan gewoon niet kunnen zien. Of eventueel beveiligingswaarschuwingen krijgen.

Alain

Comment

Swa

Voor alle duidelijkheid ik heb geen weet van beveiligingsrisico's om mee te werken aan hun initiatief. Ik vind het zelfs een zeer lovenswaardig initiatief.

De manier waarop zij hun kaart opbouwen (en/of de betrokken software) heeft niet alleen flash nodig (te betreuren voor een applicatie die het grote publiek als doel heeft, niet iedereen heeft flash geïnstalleerd - of de goede versie - ), maar kan ik alleen doen werken door bijkomende beveiligingselementen op mijn netwerkje af te zetten. Nu probeer ik mijn internetbeveiliging boven het gemiddelde te houden, zonder extreem te wezen. Het kan perfect zijn dat er bij mij een instelling te zwaar staat, maar het kan ook zijn dat ik dan niet de enigste zal zijn.

Dit heeft vooral gevolgen voor hen, een aantal mensen zal het dan gewoon niet kunnen zien. Of eventueel beveiligingswaarschuwingen krijgen.

Alain
                Ja , dit begrijp ik nu.
                Even een testje , deze foto staat bij erfgoed op hun site , ik kan er via flick naar linken , kan u deze foto zien via deze link ??
                http://www.flickr.com/photo_zoom.gne...0237656&size=l
                Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                  Ja , dit begrijp ik nu.
                  Even een testje , deze foto staat bij erfgoed op hun site , ik kan er via flick naar linken , kan u deze foto zien via deze link ??
                  http://www.flickr.com/photo_zoom.gne...0237656&size=l
                  Geen enkel probleem. Het is dan wel enkel de foto, zonder eventuele omschrijving.

Alain

Comment

ja, ik kan de foto zien

Comment

Geen enkel probleem. Het is dan wel enkel de foto, zonder eventuele omschrijving.

Alain
                      Ik wou hiermee alleen maar testen of die Flickr een goed alternatief is om foto's te delen met vrienden , en blijkbaar wel , ze kunnen de foto ook downloaden , dus denk ik dat zo een gratis account goed bruikbaar is.
                      Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                        En direct Sabam op onze donder krijgen zeker !!
                        Er zijn mensen genoeg die problemen hebben omdat de het atomium op hun site hebben staan.
                        Euh Sabam heeft enkel te maken met audio-visueel materiaal, Foto heeft hier totaal niets mee te maken hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pr0grez Bekijk bericht
                          Euh Sabam heeft enkel te maken met audio-visueel materiaal, Foto heeft hier totaal niets mee te maken hoor!
                          Vergis u maar niet
                          Kijk maar eens naar de mail dat een collega BDer gekregen heeft van SABAM.

http://forum.belgiumdigital.com/show...9&postcount=18
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                          X