Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje:Gebruiken jullie AdobeLightroom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagjeebruiken jullie AdobeLightroom?

Ik ben ook de beta al een tijdje aan het testen,
    Inladen van men 286 foto's gaat traag -> draadloos netwerk
    dus dat is niet het programma zijn fout.

De workflow lijkt me wel goed te zitten, ik heb de tutorial video eens bekeken , en ik kon onmiddelijk aan ed slag, ook de correcties copieren naar andere foto's van dezelfde reeks werkt prachtig.

Alleen denoise , verscherpen doet niks .
    Zal waarschijnlijk nog niet werken in beta 3

Comment

zolang Lightroom trager is dan Rawshooter, blijf ik met mijn huidige rawshooter werken .. kom zeg .. max 10 foto's in een map of het wordt traag? moet een grapje zijn .. met rawshooter was het zelf met 1000 raws in een map nog snel!

'k heb de demo al gedownload, maar nog geen tijd gehad om grondig aan de tand te voelen .. 'k vraag me eigenlijk af wat die meer kan hebben dan Rawshooter premium, want ik heb nog geen behoefte gehad aan iets anders .. mogelijks omdat ik nog niets anders ken. Nikon capture heb ik bv. ook getest, maar daar was ik niet zot van. capture One heb ik wel lang gebruikt, maar 't probleem was dat de preview mooier was dan de afgewerkte JPG, en dan kan je de preview niet beöordelen, he .. btw, Bibble zit ook te wachten op wat vrije tijd om te testen (still pissed off that rawshooter ended)

Btw, adobe magazine Dzone is hier pas vandaag in de bus geland .. ik weet dat je graag kort op de bal speelt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        Btw, adobe magazine Dzone is hier pas vandaag in de bus geland .. ik weet dat je graag kort op de bal speelt
        Jep... Kijk in dat Adobe magazine op blz 20... als ik nie kort op den bal speel... weet ik 't ook nie meer... ik zit OP de bal

Comment

Beetje laat om hierop te reageren maar zoals ik reeds zie de laatste BD aanpassingen liggen mij niet en ik mis dus veel.

Ik heb al heel wat zitten spelen met lightroom maar uiteindelijk er nog niet zoveel mee gedaan want hij is toch zo ontzettend traag. Dat is dan ook de reden waarom het voor mij nog niet het programma van mijn keuze is. Indien dit opgelost wordt zou het wel eens mijn favoriet kunnen worden! Ik hou wel van de maniet waarop dit programma opgezet is.

@Erik: RSE of RSP mag dan wel overgenomen zijn door adobe de programma's zijn toch nogal verschillend in opzet. Op een podcast met de lightroom mannen en de ontwikkelaar van rawshooter die nu tesamen met hen werkt lijken ze eerder te zeggen dat ze gaan kijken en vgl tussen de beide in hoe iets werkt en dan de beste manier integreren in lightroom. Maar de opzet van lightroom zou wel behouden blijven en zal dus toch nogal verschillend zijn van rawshooter.

Nu ja als je RSP hebt krijg je lightroom gratis en dan kan je nog altijd zien wat je gaat doen.

Comment

Op zich lijkt Lightroom een zeer mooi pakket te worden. Ik mis echter nog steeds veel features die je in andere post-processing paketten wel terugvind (bv. Noise, Lens correcties, e.a. Ook vind ik bepaalde opties te oppervlakkig uitgewerk in vlg met andere pakketten...
            Noot: misschien dat deze intussen er wel inzitten?)
            Als ik mij niet vergis kan je voorlopig ook maar alleen de instellingen van de vorige foto overnemen op de huidige?
            Wat dan weer wel interessant is, is de integratie van post-processing met cataloog. Nu gebruik ik Bibble Pro voor post-processing en Iview Pro voor het catalogiseren/archiveren.
            Ik heb het al een paar keer gezegd op het forum, maar qua features en volledigheid kunnen zeer weinig programma's tippen aan Bibble Pro. Wat GUI betreft hebben de jongens van Adobe hun huiswerk gedaan. Nu nog wat steroiden onder de motorkap en dan hopen dat er ook voor Lightroom veel extensions komen...

T.
            Nikon stuff rocks :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tbotten
              Ik heb het al een paar keer gezegd op het forum, maar qua features en volledigheid kunnen zeer weinig programma's tippen aan Bibble Pro
              Klopt, maar wat jammer van de slechte outputkwaliteit. Ik dacht ook dat Bibble het programma was, tot ik eens testte met CaptureOne en Rawshooter...wat een verschil!
              Instagram | The RX1 Files

Comment

Hoe slecht is de output dan exact van Bibble Pro?

Ik heb net de trial geinstalleerd en op het eerste zicht lijkt hij mij zeker zo goed als LightRoom, enkel werkt hij een stuk vlotter en zit er de zeer goed noise ninja in. RawShooter vond ik absoluut niet zo aangenaam werken als Lightroom, dus die is voor mij geen optie

Comment

Working...
                X