Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar hebben jullie je webalbums?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar hebben jullie je webalbums?

ik heb op dit moment 3 free trials lopen, kwestie van te kijken wat me het best bevalt bij :

Voorlopig neig ik naar Phanfare. Je downloadt een programma waarin je je album aanmaakt, foto's worden op de achtergrond doorgestuurd, maar er worden dadelijk thumbs gemaakt, je site is dus in no time up-to-date. De albums zien er ook strak uit, de aandacht gaat naar de foto's, wat uiteindelijk toch de bedoeling is. Wanneer je aangeeft dat bezoekers geen foto's kunnen kopen, wordt die optie ook in het album weggehaald, wat wel zo proper is.
    Smugmug ziet er ook goed uit, maar daar is de upload naar mijn gevoel trager
    In de betalende versies van Phanfare en Smugmug heb je geen limieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
      'k Zit op dit moment in mijn proeftijd bij Zenfolio. Op 't eerste gezicht bevalt dit account mij wel, maar... ik ben dringend op zoek naar de optie om dat winkelwagentje weg te krijgen. Heb in mijn instellingen al aangegeven dat prints orderen not alloud is, maar toch verschijnt dat wagentje en je kunt er nog iets indoen ook.
      Wie van de Zenfolio gebruikers weet hoe je uit kunt schakelen dat die site jouw foto's zomaar gaat kunnen verkopen?
      Bekijk mijn site eens, je gaat zien dat je daar niets kan aanvangen met jouw winkelwagentje
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
        Bekijk mijn site eens, je gaat zien dat je daar niets kan aanvangen met jouw winkelwagentje
        dus wel he! ik ben al aan 't schermpje waar ik m'n adres in moet vullen om 't naar op te sturen

maar da's dus geen goeie zaak van dat zenfolio, ik dacht eindelijk iets beters dan photobucket te hebben gevonden, maar blijkbaar dus toch niet

Comment

dus wel he! ik ben al aan 't schermpje waar ik m'n adres in moet vullen om 't naar op te sturen

maar da's dus geen goeie zaak van dat zenfolio, ik dacht eindelijk iets beters dan photobucket te hebben gevonden, maar blijkbaar dus toch niet
          Ik heb dit dus net getest, en bij mij lukt het dus niet (met een andere, visitor ID)...
          welke foto kan je dan printen?

Comment

'k had er eentje uit je album favorieten gekozen en moest daarna mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan kon ik gewoon doorgaan met bestellen

Comment

'k had er eentje uit je album favorieten gekozen en moest daarna mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan kon ik gewoon doorgaan met bestellen
              ik kan er geen enkele afdrukken hoor, als ik een andere username gebruik...
              Kan één van de andere zenfolio gebruikers dit even checken?

Comment

ik heb de bestelling uiteraard niet volledig uitgevoerd, dus ik weet niet of nadat ik mijn adresgegevens waar de prints naartoe moeten, zou hebben ingevuld, ik alsnog een foutmelding zou krijgen

maar het stoort mij hoe dan ook dat dat winkelwagentje op je site staat als je 'n betaalde upgrade doet, dus ik denk dat ik afhaak op zenfolio en verder ga kijken

Comment

ik heb de bestelling uiteraard niet volledig uitgevoerd, dus ik weet niet of nadat ik mijn adresgegevens waar de prints naartoe moeten, zou hebben ingevuld, ik alsnog een foutmelding zou krijgen

maar het stoort mij hoe dan ook dat dat winkelwagentje op je site staat als je 'n betaalde upgrade doet, dus ik denk dat ik afhaak op zenfolio en verder ga kijken
                  Ik heb dat dus niet voor heh, maar ik ben unlimited user
                  Geef me jouw username eens door... probere ik het eens bij jou

Dat die cart daar staat, dat is alleen als jij zelf je eigen site bekijkt, de meeste mensen hebben die printing optie afgesloten , dus als ik iemand anders bekijk krijg ik niet de mogelijkheid om een print te bestellen...

Comment

'k Heb dus met Zenfolio gemaild (correcte en snelle mails terug!)
                    Had uitgelegd dat wanneer ik op mijn site stond ingelogd en dan naar de jouwe ging ik daarvan gewoon prints kon bestellen. Zij zeiden dus dat dat niet mocht kunnen en vroegen mij jouw site.

Daarop kwam het volgende antwoord:

I have confirmed that this user 'supermasj' allows printing through EZ
                    Prints for some of the galleries, for example:

http://supermasj.zenfolio.com/p972607527/ and
                    Result from a shooting organised with about 45 minis...

While other galleries are not allowed to print, for example:
                    http://supermasj.zenfolio.com/p1021474496/ and
                    Dus ik denk dat je niet bij al je albums hebt aangevinkt dat printordering off limits is.

Je zou dat eigenlijk één keer in je profiel in moeten kunnen stellen ipv dat je bij elk nieuw albumpje opnieuw die settings moet veranderen.

Comment

Vind ik ook, er staat wel: NOTICE: to enable ordering prints, you need to turn on print vendors in the Preferences. Maar blijkbaar staat het wel standaard aan.
                      Zen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde Bekijk bericht
                        Vind ik ook, er staat wel: NOTICE: to enable ordering prints, you need to turn on print vendors in the Preferences. Maar blijkbaar staat het wel standaard aan.
                        klopt, bij mij zijn die hokjes standaard NIET aangevinkt, maar toch moet ik apart instellen bij elk mapje dat ik aanmaak dat ik niet wil dat er prints besteld kunnen worden en dat er niet gedownload mag worden

ze kunnen beter alles standaard op AF zetten

Comment

klopt, bij mij zijn die hokjes standaard NIET aangevinkt, maar toch moet ik apart instellen bij elk mapje dat ik aanmaak dat ik niet wil dat er prints besteld kunnen worden en dat er niet gedownload mag worden

ze kunnen beter alles standaard op AF zetten
                          Er waren idd dire gallerijen die niet goed ingesteld waren...

En dat standaard 'JA' is, Zenfolio wil natuurlijk prints verkopen

BTW, de printfunctie gaat binnen afzienbare tijd aangepast worden
                          "And be assured that with this foundation in place, we are working on extending the E-commerce platform to allow photographers to set their own custom pricing and sell for profit in the near future. "

Dan wordt het misschien al een ietsje interessanter?

Comment

ja, dan kan 't nog interessant worden, alhoewel ik niet hoger dan 700 pixels online zet en mensen die interesse hebben mij maar moeten mailen voor 't hoge resolutie bestand als ze ervoor willen betalen

Comment

ja, dan kan 't nog interessant worden, alhoewel ik niet hoger dan 700 pixels online zet en mensen die interesse hebben mij maar moeten mailen voor 't hoge resolutie bestand als ze ervoor willen betalen
                              Bij zenfolio kan je dus grote bestanden on-line zetten en ze alleen toegankelijk maken voor afdruk (en je bepaalt zelf de prijs)...

Comment

lijkt me toch niets, heb te weinig vertrouwen in 't online zetten van goed materiaal wegens toch altijd slimmere mensen die dingen toch weten te hacken

Comment

Working...
                                X