Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen zonsondergang meer voor mij hoor...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen zonsondergang meer voor mij hoor...

Oorspronkelijk geplaatst door scalll

Ik ga dus ook binnenkort binnen voor een operatie waar mijn ooglenzen zullen vervangen worden
    door kunstlenzen (een kleine ingreep naar het schijnt) en ze indien mogelijk meteen ook laten
    corrigeren op mijn bijziendheid + verziendheid
    Het is inderdaad een vrij kleine ingreep. Ben zelf een paar jaar geleden , ook voor staar , aan mijn beide ogen geopereerd. En geloof me , er gaat een nieuwe wereld voor je open. Bij mij was de staar zo erg ver gevorderd, dat ik op de dag de busnummers niet meer kon lezen , mensen niet meer herkende op straat etc etc . Weet nog goed dat ik na mijn operatie , toen ik een keer in de tuin zat , mijn vrouw zeer opgewonden vertelde dat ik een mier zag lopen ....

Op de vraag of ik volledig of plaatselijk onder narcose wilde, vroeg ik voor de vorm wat plaatselijke verdoving precies inhield. De oogarts vertelde me , dat ze dan een naald in de buurt van mijn oog zouden steken ............ik ben onder volledige narcose gegaan

Enfin , het stelt niet echt veel voor , sterkte in ieder geval
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Thanx Hans, bij mij is in ieder geval de staar nog niet zo ver gevorderd (ik kan nog steeds mieren waarnemen )...
      Maar ik kan me best voorstellen dat het verschil groot is (ook al is het bij mij niet zo extreem)...

Naar een mooie heldere blauwe hemel kijken zit er bij mij niet meer in..
      En als ik het goed voorheb raken mijn ogen sneller vermoeid door die staar...
      Hoe heb jij dat ervaren na de operatie ?
      Was je alerter, minder vermoeid ?

Ivm met die narcose, daar ben ik nog niet echt uit...
      Is het niet zo dat een (volledige) narcose slecht is voor de gezondheid ?
      Men zegt altijd dat je dan minder lang leeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll

Ivm met die narcose, daar ben ik nog niet echt uit...
        Is het niet zo dat een (volledige) narcose slecht is voor de gezondheid ?
        Men zegt altijd dat je dan minder lang leeft
        Zelf heb ik een plaatselijke verdoving gehad voor een lensimplant. Het voelt vervelend, alsof van achter op het oog gedrukt wordt (dat wordt er natuurlijk ook...) Dat is dezelfde verdoving die men gebruikt bij staaroperaties. Echt pijnlijk vond ik het niet, maar ik heb een vrij hoge pijngrens ivm chronisch pijnsyndroom. Een beetje pijn houdt me niet meer tegen Het voordeel is dat je na de operatie bijna gelijk naar huis kunt.

Een algehele narcose is inderdaad een belasting voor het lichaam. Het duurt zo'n drie maanden voordat alle narcosestoffen uit het lichaam verwijderd zijn. Tijdens die eerste maanden kan er daardoor geregeld nog een gevoel van vermoeidheid voorkomen. Het nadeel vind ik dat men vaak voor een nacht in het ziekenhuis moet blijven ivm mogelijke bijwerkingen van de narcose.

Als ik weer zou moeten kiezen, zou ik weer voor de plaatselijke verdoving gaan.
        Groetjes, Linda

Comment

My 5c: dead pixels in z'n ogen
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger
            My 5c: dead pixels in z'n ogen
            Stof op je sensor
            One day, I would like to make nice pictures :-)
            www.lucaskoijen.nl

Comment

Working...
            X