Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondschool digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Avondschool digitale fotografie

    @arnoudt:
    bedankt voor de info.
    Enige probleem is de combinatie met mijn werk momenteel... 1 avond in de week voor één trimester moet lukken, 3 avonden in de week een jaar lang is momenteel niet haalbaar (fulltime werk en 4 kids...)
    Ik ben wel blij te weten dat de lessen nog georganiseerd worden, wie weet voor volgend jaar misschien... met een vorm van educatief verlof of iets dergelijks...
    Ik ben wel overtuigd van de degelijkheid van de opleiding in Sint-Lucas (Heb er vroeger ook gestudeerd )

    mvg,
    Caro
    www.myspace.com/photocaroline

    Comment


    • #17
      Re: Avondschool digitale fotografie

      In Brugge Syntra worden cursussen digitale fotografie gegeven....loopt wel over 3 jaar als men het in avondschool doet...

      annie

      Comment


      • #18
        Re: Avondschool digitale fotografie

        Iemand weet van een fotografie cursus (2 avonden in de week zou mss wel goed zijn) in de buurt van Antwerpen? (ik veronderstel dat die Sint-Lucas cursus in Gent is?).

        Alvast bedankt!
        Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
        And if that doesn't work...there's always Photoshop!
        Canon EOS400

        Comment


        • #19
          Re: Avondschool digitale fotografie

          In de Lange Leemstraat bij Syntra, als je in Antwerpen iets zoekt...

          Comment


          • #20
            Re: Avondschool digitale fotografie

            Hmmm, dat lijken me eigenlijk nogal 'saaie' opleidingen...no offense.

            Ik ben eigenlijk op zoek naar een alternatief voor de Fotoklas van Gent (Universiteit Gent) maar dan in de regio Antwerpen of Brussel...

            Iemand die hier een suggestie kan doen...

            - Jonge mensen
            - 's Avonds
            - "Vrijblijvend"
            - Focus op "fotograferen" met "opdrachten"
            Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
            And if that doesn't work...there's always Photoshop!
            Canon EOS400

            Comment


            • #21
              Re: Avondschool digitale fotografie

              vinny1970
              Ik ben woonachtig in oostrozebeke.


              pieterjan
              Ben ook benieuwd.
              Waregem


              Caro©bkwg
              Ik ben van Tielt


              RDB
              Binnenkort kunnen we zelf een streekclubje oprichten


              Mathieu
              Why not?
              Het moet toch leuk zijn om bij iemand die een studio heeft een keer per maand ofzo samen te komen, en wat te experimenteren met studiofotografie, en daarna ene gaan drinken..

              Of eens een gezellige foto-uitstap doen?
              Ik kom ook uit deze regio en ben geïnteresserd! Ik vind ook niet echt een geschikte opleiding in de omgeving... Ik heb onlangs 2 studioflitsers (FalconEyes 600 Watt) met softbox, paraplu, enkele kleurfilters,... gekocht maar heb geen plaats voor een vaste studio...
              Ik denk wel dat ik bij een goede kennis, voor een prikje een locatie kan 'huren' om er regelmatig bijeenkomsten te houden (omgeving Roeselare-Waregem-Tielt). Iemand zin om mee te doen of om een opleiding studiofotografie te geven in ons toekomstige "streekclubje"?
              Last edited by Macy; 21 augustus 2006, 14:20.
              Nikon D800 en wat lenzen…

              Comment


              • #22
                Re: Avondschool digitale fotografie

                Hallo

                ik ben fotografe te Waregem, ik doe vooral reclame en mode fotografie en heb een GPB opleiding gevolgd naast mijn opleiding in Sint-Lukas Brussel. Ik zou het super vinden om gemotiveerde mensen uit de streek te helpen met hun eerste stappen in de studio of opdrachten begeleiden op locatie. Als ik zou weten dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn om zo een cursus te volgen zou ik er wel een opstarten in een lokaal zaaltje. Daarom zou ik graag van jullie weten wat jullie er precies zouden van verwachten, hoeveel uur in de week, aantal dagen, welk budget, welke soort opdrachten, wat wil je leren... Het zou dus niet om een cursus photoshop gaan.
                Ik ben nog jong, 26 jaar, maar ik veronderstel dat dit wel geen probleem kan zijn hé. Ik wacht op jullie reacties!

                Comment


                • #23
                  Re: Avondschool digitale fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door derb
                  Ik zou het super vinden om gemotiveerde mensen uit de streek te helpen met hun eerste stappen in de studio of opdrachten begeleiden op locatie.
                  Ondertussen kreeg ik de bevestiging dat we de locatie kunnen gebruiken.
                  Nu nog genoeg (maar ook niet teveel) geïnteresseerden vinden...

                  Wat denk je Derb, hoe groot mag de groep zijn? Werken we met een 'Numerus Clausus' ?

                  Zomaar een idee hé:
                  Misschien kunnen we dan ook een een tijdstip voorzien voor een praktische cursus 'ColorManagement'? Ik ken iemand die daar enorm goed van op de hoogte is! Misschien is hij wel geïnteresserd om ons eens uit te leggen hoe we ons scherm, printer, scanner, fototoestel het best profileren en calibreren. Op welke manier we het best omgaan met in- en uitvoerprofielen in bijvoorbeeld photoshop. Welke profielen we moeten gebruiken als we onze foto's naar een digitaal fotolabo sturen. Werken met een grijskaart om batch foto-opnames te doen. De persoon in kwestie is zelfstandig, werkt niet gratis, maar wel aan heel democratische prijzen. Als we deze kostprijs met verschillenden kunnen delen is dit zeker interessant!
                  Nikon D800 en wat lenzen…

                  Comment


                  • #24
                    Re: Avondschool digitale fotografie

                    Hallo Derb,wat ik verwacht van een opleiding.Wel,doordat ik leek ben in fotografie en mij een spiegelreflex heb aangekocht,heb ik beslist dat ik met mijn toestel wil kunnen werken zoals het hoort en niet zomaar op automatisch wat kiekjes nemen.Als ik ergens voor ga dan doe ik dat voor 100%,wil er echt een hobby van maken want het boeit me uitermate.
                    Uw voorstel lijkt me niet mis.Als jij dat zou doen,dan ben ik wel geinteresseerd.
                    Sony alpha 100/18-70mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: Avondschool digitale fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Macy
                      Ondertussen kreeg ik de bevestiging dat we de locatie kunnen gebruiken.
                      Nu nog genoeg (maar ook niet teveel) geïnteresseerden vinden...

                      Wat denk je Derb, hoe groot mag de groep zijn? Werken we met een 'Numerus Clausus' ?

                      Zomaar een idee hé:
                      Misschien kunnen we dan ook een een tijdstip voorzien voor een praktische cursus 'ColorManagement'? Ik ken iemand die daar enorm goed van op de hoogte is! Misschien is hij wel geïnteresserd om ons eens uit te leggen hoe we ons scherm, printer, scanner, fototoestel het best profileren en calibreren. Op welke manier we het best omgaan met in- en uitvoerprofielen in bijvoorbeeld photoshop. Welke profielen we moeten gebruiken als we onze foto's naar een digitaal fotolabo sturen. Werken met een grijskaart om batch foto-opnames te doen. De persoon in kwestie is zelfstandig, werkt niet gratis, maar wel aan heel democratische prijzen. Als we deze kostprijs met verschillenden kunnen delen is dit zeker interessant!
                      Lijkt me intressant ! Ben ook uit deze regio dus best wel intresse.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #26
                        Re: Avondschool digitale fotografie

                        ik ben van Lichtervelde (behoorlijk regio roeselare dacht ik )
                        Laat maar iets weten moesten er concrete plannen komen,
                        ik kan wel enkel ih weekend...
                        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                        www.koendd.be

                        FZ50

                        Comment


                        • #27
                          Re: Avondschool digitale fotografie

                          Een goed initiatief dat die Westvlamingen hier aan het uitbroeden zijn..
                          Zijn er zo geen Oostvlamingen die hetzelfde zien zitten?
                          Zen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Avondschool digitale fotografie

                            Derb,

                            Ik beb ook geïnteresseerd om zo'n opleiding te volgen.

                            Laat mij ook maar iets weten wanneer het zover is (liefst ook via PM)


                            Bedankt.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Avondschool digitale fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde
                              Een goed initiatief dat die Westvlamingen hier aan het uitbroeden zijn..
                              Zijn er zo geen Oostvlamingen die hetzelfde zien zitten?
                              Of mensen van buurt Antwerpen? Lol, kan moeilijk op mijn eentje beginnen hé.
                              Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
                              And if that doesn't work...there's always Photoshop!
                              Canon EOS400

                              Comment


                              • #30
                                Re: Avondschool digitale fotografie

                                ... ondertussen sprak ik met een vriend uit Ruiselede. Ook hij vond het een prima idee en is erg geïnteresserd!
                                Nikon D800 en wat lenzen…

                                Comment

                                Working...
                                X