Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met handbagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen met handbagage

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Alweer een thread van 2006 die heropend wordt...

Wat laptops betreft, Het staat toch duidelijk aangegeven dat die APART door de machine moeten. Dat is al jaren zo.
    Beste Maurice,
    Ik heropen niet zomaar een oude topic.
    Dit onderwerp staat op de homepagina van BD En daarin wordt ter aanvulling ook verwezen naar deze oude topic.
    Ik las beide en vond dat ik die info nog kon aanvullen met de laptopproblematiek.

Dat dit al jaren zo is, kan niet iedereen weten. Voor alles en iedereen is er een eerste keer. En de eerste keer was voor mij toen ik hiermee geconfronteerd werd aan de controlepost op Zaventem.
    Niemand had mij daarover vooraf over geïnformeerd.
    Luchthavenautoriteiten zouden dit beter spontaan en duidelijk doen BIJ de boeking van de tickets zonder dat hun klanten naar die regelgeving op zoek moeten gaan.

In mijn geval was het dan nog zo dat ze -omdat ik verbaasd vroeg naar de reden- gewoon mijn fototas wilden omkiepen in een plastic bak, terwijl een mannelijke controleur het nodig vond ook mijn 2 kleine dochtertjes te gaan fouilleren (want het alarm ging bij hen af ook al hadden zij enkel een licht kleedje en een slip aan ....)

Dirk
    http://www.EAS007.jalbum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EAS007 Bekijk bericht
      terwijl een mannelijke controleur het nodig vond ook mijn 2 kleine dochtertjes te gaan fouilleren (want het alarm ging bij hen af ook al hadden zij enkel een licht kleedje en een slip aan ....)

Dirk
      Als je hier niet mee akkoord was, had je onmiddellijk moeten ingrijpen en een vrouwelijke controleur moeten eisen, inplaats van erop staan te kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Als je hier niet mee akkoord was, had je onmiddellijk moeten ingrijpen en een vrouwelijke controleur moeten eisen, inplaats van erop staan te kijken
        Gelijk heb je, en heb daar ook aan gedacht dat te doen, maar :
        - het vliegtuig stond te wachten en had de indruk dat de security een "stiptheidsactie" aan het houden was, ten nadele van alle passagiers,
        - wist ook niet waar eerst me op concentreren : mijn veel te grote massa foto-apparatuur die ze wilden omkiepen in een bak, of de aftasting van mijn 2 dochters door een andere agent....

Had ik de laptopproblematiek vooraf gekend, was dit geen probleem geweest.
        Daarom een goede zaak dat BD dit eens in een artikel zet.

Dirk

Comment

Beste Maurice,
          Ik heropen niet zomaar een oude topic.
          Dit onderwerp staat op de homepagina van BD En daarin wordt ter aanvulling ook verwezen naar deze oude topic.
          Ik las beide en vond dat ik die info nog kon aanvullen met de laptopproblematiek.

Dat dit al jaren zo is, kan niet iedereen weten. Voor alles en iedereen is er een eerste keer. En de eerste keer was voor mij toen ik hiermee geconfronteerd werd aan de controlepost op Zaventem.
          Niemand had mij daarover vooraf over geïnformeerd.
          Luchthavenautoriteiten zouden dit beter spontaan en duidelijk doen BIJ de boeking van de tickets zonder dat hun klanten naar die regelgeving op zoek moeten gaan.

In mijn geval was het dan nog zo dat ze -omdat ik verbaasd vroeg naar de reden- gewoon mijn fototas wilden omkiepen in een plastic bak, terwijl een mannelijke controleur het nodig vond ook mijn 2 kleine dochtertjes te gaan fouilleren (want het alarm ging bij hen af ook al hadden zij enkel een licht kleedje en een slip aan ....)

Dirk
          Beste Dirk, ik passeer tientallen keren per jaar voorbij de veiligheidscontrole en nog nooit is er iemand die mijn glasbak wil omkieperen. Ik vind het nogal ver gezocht om iets slechts te denken van die man die je dochtertjes onderzocht (en een vrouw mag mij steeds fouilleren ).
          Als je een goed reisbureau had gekozen had dit bureau je dat kunnen uitleggen, ook wordt er een filmpje getoont terwijl je aanschuift tot de controle wat er uit de bagage moet gehaald worden en wat er niet meer in de (broek)zakken mag zitten. De luchthaven informeert maar je moet dan ook de moeite doen om het te willen zien, op reis gaan vraagt een minimum aan voorbereiding en interesse. Er zijn maar een paar luchthavens waar de laptop niet moet uitgehaald worden, in 99% van de gevallen is dit standaard procedure.

Comment

Gelijk heb je, en heb daar ook aan gedacht dat te doen, maar :
            - het vliegtuig stond te wachten en had de indruk dat de security een "stiptheidsactie" aan het houden was, ten nadele van alle passagiers,
            - wist ook niet waar eerst me op concentreren : mijn veel te grote massa foto-apparatuur die ze wilden omkiepen in een bak, of de aftasting van mijn 2 dochters door een andere agent....

Had ik de laptopproblematiek vooraf gekend, was dit geen probleem geweest.
            Daarom een goede zaak dat BD dit eens in een artikel zet.

Dirk
            Sorry dirk, maar je legt nu alles bij een ander.
            Laptops moeten al jaren apart door de scanner.
            Zo`n beetje elke touroperator en luchtvaartmaatschappij verwijst gewoon naar de website van de luchthaven waar je gebruik van maakt.
            Als je je voorbereid, kom je niet voor verrassingen te staan.
            Zelfde geldt voor het feit dat je vliegtuig staat te wachten, dat betekent eigenlijk dat je te laat van huis bent gegaan.
            Ook ik vlieg zeer regelmatig voor mijn werk, en regelmatig neem ik mijn fotospullen mee. Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze zomaar een tas willen omkieperen. Zo gaan altijd zeer netjes met spullen om, en vragen vaak of ze even mogen kijken.
            Wat mij als zakenreiziger wel regelmatig irriteert, eenmalige reizigers die zich niet voorbereiden, staan 10 minuten in de rij te kletsen over van alles en nog wat (staan vaak te klagen dat het zo lang duurt) en moeten vervolgens op het moment dat ze aan de beurt zijn, hun zakken nog legen, vergeten dan hun riem en moeten terug, en zijn heel verbaast dat ze geen fles drinken mee mogen nemen. Pfff lezen die nooit een krant of zo
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
              Sorry dirk, maar je legt nu alles bij een ander.
              Laptops moeten al jaren apart door de scanner.
              Zo`n beetje elke touroperator en luchtvaartmaatschappij verwijst gewoon naar de website van de luchthaven waar je gebruik van maakt.
              Als je je voorbereid, kom je niet voor verrassingen te staan.
              Zelfde geldt voor het feit dat je vliegtuig staat te wachten, dat betekent eigenlijk dat je te laat van huis bent gegaan.
              Ook ik vlieg zeer regelmatig voor mijn werk, en regelmatig neem ik mijn fotospullen mee. Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze zomaar een tas willen omkieperen. Zo gaan altijd zeer netjes met spullen om, en vragen vaak of ze even mogen kijken.
              Wat mij als zakenreiziger wel regelmatig irriteert, eenmalige reizigers die zich niet voorbereiden, staan 10 minuten in de rij te kletsen over van alles en nog wat (staan vaak te klagen dat het zo lang duurt) en moeten vervolgens op het moment dat ze aan de beurt zijn, hun zakken nog legen, vergeten dan hun riem en moeten terug, en zijn heel verbaast dat ze geen fles drinken mee mogen nemen. Pfff lezen die nooit een krant of zo
              Ik wilde het initieel nog niet schrijven maar geef je volmondig gelijk, aanschuiven aan de check-in, tijd zat en dan wordt een identiteitskaart of paspoort gevraagd en is er paniek: waar zijn deze? Waar zijn de tickets etc etc. Idem bij ID-controle of boarding tickets en dan nog eens bij het veiligheidsonderzoek. Zoveel die denken dat de luchthaven blij mag zijn met hun bezoek en dat daar alles mag en kan.
              Kom op tijd en je zal nog zo relax de reis beginnen, dat is altijd mijn gouden raad.

Enkele jaren geleden zat ik in het vliegtuig (richting Sevilla) en moesten we wachten omdat er enkele mensen ontbraken. Komt er ten lange laatste dan toch nog een koppel opde vlieger en zegt die man doodleuk tegen zijn vrouw: zie je wel dat we ons niet moeten opjagen, de vlieger is nog niet vol ..., om te ontploffen als je zoiets hoort.

Comment

Zo'n setup geraakt bij mij gerust in een Domke F5XZ

Toegegeven, 't is wat zoeken, maar het geraakt er allemaal in, met de 28-75 klaar op de camera, die bovenop al de rest rust.
                Mijn (ex-)setup: D200 met Sigma 28-70 2.8, 70-300VR, SB600, Tokina 10-17, 2de accu, CF's

Comment

Sorry mensen.
                  Dit is de laatste keer dat ik hierop reageer.

Ik had ENKEL de bedoeling een extra TIP te geven omtrent het meenemen van een laptop, en dit naar aanleiding van het artikel op de homepagina.
                  Maar blijkbaar vinden jullie in alles een reden om mij de schuld van alles en nog wat te geven. Vooral de veronderstellingen die Sultana maakt zijn op niets gebaseerd en naast de topic.
                  Alle andere bijkomstigheden zijn naast de kwestie.
                  Ik weet goed wat ik gezien en meegemaakt heb, hadden onze papieren klaar in de hand, en wij waren méér dan ruim op tijd (maar de opstopping aan de controle had andere redenen buiten de wil van de passagiers).
                  Als je er niet bij was, hou dan je mond!

On topic:
                  Ik vind niet dat een klant/passagier alle info moet gaan zoeken op het internet.
                  Als ik iets koop wil ik de voorwaarden op dat moment kennen, of mee krijgen in een folder/brochure.
                  Niet iedereen heeft internet trouwens ...
                  Het feit dat al deze info onduidelijk, verwarrend, of op zijn minst niet gekend is, wordt nog eens bevestigd door het artikel op de homepagina van BD.
                  Ik wilde daar enkel een aanvulling op geven (en zonder iemand van iets de schuld te geven!) Zie mijn initiële topic van 19 juli 2012, 13:42u

PUNT!

Comment

Ik vind niet dat een klant/passagier alle info moet gaan zoeken op het internet.
                    Als ik iets koop wil ik de voorwaarden op dat moment kennen, of mee krijgen in een folder/brochure.
                    Ga je er dan van uit dat wanneer je naar het zuiden gaat niet hoeft te weten dat je een alcoholtester moet meenemen (F) of maar 130Km/u mag en bij regen 110Km/u? Dat moet je zelf toch ook te weten komen. Van iemand die niet met een groepsreis meegaat mag men toch verwachten dat een minimum van kennis aanwezig is. Dat je laptop uit de handbagage moet zie je zelfs op de schermen die aan de security opgehangen zijn. Ik ga er van uit dat je weet hoeveel bagage je mag meenemen, ook handbagage? Dat je weet dat je eerst moet inchecken, dat je je ID kaart of reispas moet bij hebben, eventueel een visum moet hebben of ter plaatste krijgt? Dat er een andere munt kan zijn?

Niet iedereen heeft internet trouwens ...
                    Die gaan het artikel op de front ook niet gelezen hebben... (ik ook niet trouwens) maar de veranderingen bij de luchthavensecurity worden meestal wel in de pers aangehaald (verleden week nog over de vloeistoffen in de handbagage)

Het feit dat al deze info onduidelijk, verwarrend, of op zijn minst niet gekend is, wordt nog eens bevestigd door het artikel op de homepagina van BD.
                    Ik wilde daar enkel een aanvulling op geven (en zonder iemand van iets de schuld te geven!) Zie mijn initiële topic van 19 juli 2012, 13:42u
                    Er wordt inderdaad enig initiatief van de reiziger verwacht. Gezien de verschillen bij maatschappijen en binnen dezelfde maatschappij zelfs per bestemming is het verstandig om zelf op te zoeken of bij twijfel te vragen in het reisbureau waar je boekte (tenzij je zelf via het net alles regelde).

Sidenote: Wij hebben nog een trip gepland waarbij we 2*23Kg/persoon bagage mogen meenemen, doen we de trip omgekeerd dan is het 1*23Kg. Zelfde maatschappij, zelfde vlucht maar omgekeerd. Dus, zeker zelf eerst alles nakijken.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Working...
                    X