Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio en flits technieken - model en portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: studio en flits technieken - model en portret

    Ik ben momenteel bezig met mijn doe-het-zelf homestudiootje aan het bouwen..

    Wat ik momenteel al heb:
    - Mooie witte achtergrond die doorloopt over de grond + plexiglas over de grond
    - Statief met halogeenverstraler die schijnt in paraplu met witte binnenkant
    - Statief met halogeenverstraler waar ik graag een softbox van zou maken, maar ik weet echt nog niet hoe.. Als iemand een tip heeft?

    Groeten!
    >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

    Comment


    • #17
      Re: studio en flits technieken - model en portret

      Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
      Ik ben momenteel bezig met mijn doe-het-zelf homestudiootje aan het bouwen..

      Wat ik momenteel al heb:
      - Mooie witte achtergrond die doorloopt over de grond + plexiglas over de grond
      - Statief met halogeenverstraler die schijnt in paraplu met witte binnenkant
      - Statief met halogeenverstraler waar ik graag een softbox van zou maken, maar ik weet echt nog niet hoe.. Als iemand een tip heeft?

      Groeten!
      kweet niet hoe je een goede softbox moet maken,maar vergeet niet dat je lampen warm kunnen worden en uwen softbox in brand kan vliegen.
      ge zijt toch al een goed eind op weg lees ik zo
      website: www.stijnboelens.com

      Comment


      • #18
        Re: studio en flits technieken - model en portret

        Mja ik heb nu bijna alles,
        maar ik heb het net even getest en het ziet er allemaal nogal "geelachtig" uit..
        >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

        Comment


        • #19
          Re: studio en flits technieken - model en portret

          Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
          Mja ik heb nu bijna alles,
          maar ik heb het net even getest en het ziet er allemaal nogal "geelachtig" uit..
          Witbalans corrigeren lost dat hoogstwaarschijnlijk op. Halogeenlampen hebben een lagere kleurtemperatuur dan daglicht.

          Comment


          • #20
            Re: studio en flits technieken - model en portret

            Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
            Mja ik heb nu bijna alles,
            maar ik heb het net even getest en het ziet er allemaal nogal "geelachtig" uit..
            Maak gebruik van een grijskaart of een Whibal en werk in RAW op een gekalibreerd systeem, dit gaat je toelaten om correcte kleuren te bekomen.

            Al blijven studioflitsen wel de voorkeur genieten boven een continue verlichting.

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #21
              Re: studio en flits technieken - model en portret

              Inderdaad, in RAW is het beter, ik kan nog mooi de witbalans veranderen..
              Het enige wat ik nu nog moet leren, is om een mooie compositie te maken tegen de witte achtergrond.

              Kan iemand mij even aanraden welke modus en welke instellingen ik best gebruik hierbij aub? Dus enkele vaste halogeens en een witte achtergrond..
              >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

              Comment


              • #22
                Re: studio en flits technieken - model en portret

                Het enige wat ik nu nog moet leren, is om een mooie compositie te maken tegen de witte achtergrond.

                Kan iemand mij even aanraden welke modus en welke instellingen ik best gebruik hierbij aub? Dus enkele vaste halogeens en een witte achtergrond..
                Om een witte achtergrond, echt wit te houden is er maar een oplossing en dat is overbelichten met 1 tot 2 stops. Dus je achtergrond is méér belicht dan je model. Dit is theoretisch, want ik zie zelf niet direct zitten hoe je dit met halogeenstralers gaat oplossen, tenzij je gelijk een mini sauna van je studio gaat maken met dit weer.

                Ik werk met een witte achtergrond met twee flitsers op de achtergrond diagonaal naar elkaar toe over een breedte van 2.75 m en een hoogte van 2.80 m , op 100 ISO meet ik dan F16 aan lichtopbrengst = 2 X 300 WS flits.
                Het model belicht ik langs links met een softbox 90 x 90 cm met daarin een 600 WS flits, gemeten waarde op het model van het hoofdlicht is op 100 ISO F11 de opheldering langs rechts gebeurd door een 4de flits in bounce op het plafond dit om slechts 1 catchlight te bekomen gemeten waarde op 100 ISO hier F8 .

                Dit is de basisopstelling met een witte achtergrond, hoe je nu de gemeten waardes gaat aanpassen naar een halogeen gebruik is voor U een bijkomend probleem omdat waarschijnlijk de intensiteit van alle lampen niet regelbaar is. Ook een dimmmer gaat hier geen oplossing brengen doordat dit de kleurtemperatuur van je licht beinvloed.

                MVG, Jeff
                Last edited by Digipics357; 16 juli 2006, 09:43.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment

                Working...
                X