Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's onleesbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: foto's onleesbaar

    Bij mij is het net omgekeerd.
    Als ik het kaartje in de PC steek en durf er uit te halen, dan zijn de foto's corrupt en kan ik ze enkel nog met een of ander recovery programma terughalen.

    Als ik het fototoestel aan de PC hang heb ik nog nooit problems gehad.

    Comment


    • #17
      Re: foto's onleesbaar

      heb een gelijkaardig probleem. 2 sandisk CF kaarten gekocht via ebay. Juist met die 2 kaarten niks dan problemen. foto's verdwijnen vanzelf of zijn niet te copieren naar de pc. En als dat dan lukt zijn ze ineens 40x60 pixels ofzo...
      ben naar de mediamarkt nieuwe gaan halen en ze eens vergeleken. Op deze van ebay en de winkel zit verschil in constructie. Bij de ene is bv het metaal gedeelte afgerond terwijl het bij de andere hoekig is. op de zijkanten van de kaartjes een lasnaad zichtbaar en bij de andere dan weer niet....

      besluit: volgens mij is er veel namaak in omloop en ben ik weer eens goed opgelicht!!!
      Alles moet weg.....

      Comment


      • #18
        Re: foto's onleesbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger
        (trust me on this, ik heb nog programmas geprogrammeerd die op bit-niveau de schijven gingen aanpassen om dingen te recoveren)
        Sorry hoor, maar wat er vroeger gebeurde en wat je vroeger gedaan hebt heeft weinig te maken met wat het verschil tussen quick en full nu daadwerkelijk is. Neem nou maar aan (hoewel het misschien zwaar valt te accepteren) dat Microsoft wel weet hoe ze het doen.

        Comment


        • #19
          Re: foto's onleesbaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Neem nou maar aan (hoewel het misschien zwaar valt te accepteren) dat Microsoft wel weet hoe ze het doen.
          Zeg dat nu eens hardop, dat geloof je toch zelf niet???
          Als er geen verschil is tss een 'quick' en een 'full' foormat, hoe komt 't dan dat een 'full' format een pak langer duurt dan 'n 'quick' format?

          Niet teveel MS marketingzever gaan geloven hé...

          @ KevinLiekens :
          er is via eBay idd een hoop fake rommel in geheugenkaarten in de verkoop.
          Google maar eens op 'fake CF', je komt er genoeg tegen.
          Helaas is daar weinig aan te doen, eventueel slechte feedback geven (als je dat nog niet gedaan had),
          maar eerst zou ik de verkoper even mailen ivm je probleem...
          ::350D::BG-E3::17-55 2.8 IS::430-EX::
          :::: PartyPhotos @ DocGonzo.com ::::

          Comment


          • #20
            Re: foto's onleesbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door docgonzo
            Zeg dat nu eens hardop, dat geloof je toch zelf niet???
            Als er geen verschil is tss een 'quick' en een 'full' foormat, hoe komt 't dan dat een 'full' format een pak langer duurt dan 'n 'quick' format?

            Niet teveel MS marketingzever gaan geloven hé...
            Wat marketingzever daarmee te maken heeft is me andermaal een raadsel, doch dit terzijde.
            Bij een quick format wordt de File Allocation Table (en of het nu FAT of NTFS of voor mijn part EXT1, 2 of 3 is, maakt niets uit) gewist en dat is het.
            Bij een full format wordt ook de File Allocation Table gewist, aan de rest van de harde schijf verandert niets (in beide gevallen kan je dus je gegevens recupereren). Dat die full langer duurt is gewoon omdat dan ook gezocht wordt naar slechte sectoren op je harde schijf, wat bij een quick format niet gebeurt.

            Voor zij die het niet geloven : wat marketingzever van MS : link

            Ik dank u voor uw aandacht.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: foto's onleesbaar

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
              Bij een quick format wordt de File Allocation Table gewist en dat is het.
              Nope, enkel het eerste karakter vd filenaam. De verwijzingen naar de verschillende sectoren die gebruikt worden door een specifiek bestand blijven ook intact.

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
              Bij een full format wordt ook de File Allocation Table gewist,
              Dit wel, en heel volledig.

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
              (in beide gevallen kan je dus je gegevens recupereren).
              Ja, maar op volledig andere manieren.

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
              Dat die full langer duurt is gewoon omdat dan ook gezocht wordt naar slechte sectoren op je harde schijf, wat bij een quick format niet gebeurt.
              Inderdaad.

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
              aan de rest van de harde schijf verandert niets
              En hoe denk je dat deze controle gebeurd, enkel door te lezen? Nee hoor. De data wordt wel degelijk overschreven, maar "dankzij" rest-magnetisme (te vergelijken met het fenomeen batterij-geheugen) kan men met gesofistikeerde programmas dit recupereren. (en met "gesofistikeerd" bedoel ik niet noodzakelijk dure oplossingen)

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
              Voor zij die het niet geloven : wat marketingzever van MS : link
              Typische M$ propaganda, ben ik al ongevoelig aan geworden.

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
              Ik dank u voor uw aandacht.
              Aub
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment

              Working...
              X