Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service en onderhoud Nikon in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Service en onderhoud Nikon in België

    Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
    Maandag D200 binnen gedaan (AF-probleem), donderdag hersteld en nog 1 of 2 dagen in test voor alle zekerheid!
    Ze draaien daar dus op kruissnelheid.
    AF-probleem? Wat had jij van AF probleem met je D200?

    Van mij wou die de scherpstelling in 't geheel niet meer doorgeven naar de lens. (stipje links-onder in zoeker werkte nog, maar scherpstelling niet, met zowel AF als AFS lenzen)
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #92
      Re: Service en onderhoud Nikon in België

      Dat is het Tijger, maar lang niet altijd.
      Ik kon soms 50 foto's maken (soms minder, soms meer) en dan plots geen scherpstelling meer. Eens af- en aanzetten hielps soms, maar vaak ook niet. Dacht eerst dat het aan de 18-200 lag, maar wat later gebeurde het ook met de 105 VR.
      Ik heb ook de indruk dat het de laatste tijd veel frequenter voorkwam dan vroeger, maar zeker ben ik niet echt.
      Enfin, toch maar binnengebracht bij Procirep en daar meldden ze donderdag dat hij hersteld was. Wat weet ik niet, maar dat zal ik hopelijk wel terugvinden op de herstelbon. Was nog in garantie (kan niet anders, geen enkele D200 is meer dan 2 jaar oud).

      Oh ja: de groene stip werkte bij mij ook nog.
      En is die van jou ook binnen geweest?
      Nikon, Apple & Epson

      Comment


      • #93
        Re: Service en onderhoud Nikon in België

        Ja, van mij is die ook binnen geweest, 2 dagen later op dinsdag had ik hem terug. (zonder het weekend erbij gerekend, had hem binnen gedaan op vrijdagavond)
        AF werkt nu terug naar behoren. Van mij was het echt van het ene moment op 't andere dat die niet meer werkte. 'k Was net op m'n 1ste dag in NYC en vlak na m'n 41ste foto niks niet meer van AF. 'k Heb me dan voor de rest maar gebaseerd op die groene stip en zelf de lens scherpgedraaid.
        Was niet na 'n lenswissel of iets dergelijks, gewoon zo maar. Raar.
        Wat ik na herstelling wel bemerkt heb is dat m'n sensor nog nooit zo proper geweest was en dat het lijkt of m'n hogere ISOs ook ruisvrijer zijn. (nog geen formele vergelijking gedaan met fotos van vroeger). Waarschijnlijk hebben ze 't volledige interne vernieuwd.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #94
          Re: Service en onderhoud Nikon in België

          Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
          Waarschijnlijk hebben ze 't volledige interne vernieuwd.
          Dat ziet er goed uit!
          Nikon, Apple & Epson

          Comment

          Working...
          X