Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service en onderhoud Nikon in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Service en onderhoud Nikon in België

    Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
    Ik hoop dat je vriend niet de enige gaat zijn die zijn D70 zo snel terug heeft. Ik ben de mijne net gaan afgeven en dat meiske ( sympathiek, dat wel, maar geen woordje "flamand") zei me dat een dag of 10 zou gaan duren
    Vanmorgen een telefoontje gekregen van Procirep dat mijn D70 klaar ligt. Niet slecht dus: 8 kalenderdagen
    Spijtig dat ik direct naar mijn werk moet vertrekken. Morgenvroeg ga ik met plezier in de file naar Brussel staan.

    Comment


    • #47
      Re: Service en onderhoud Nikon in België

      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
      Zoveel kost dat niet een 2de body (bvb een D50), en als pro kun je je niet permitteren om een opdracht te weigeren of stop te zetten omdat je niet over een 2de body beschikt. Zie maar eens op het forum hoeveel er hier niet een 2de camera hebben. Daarbij, als je daar maar zo weinig mee verdient, kun je beter een andere stiel zoeken.
      donnow... 'k heb andere ervaringen...

      trouwens...als pro ga je geen D50 kopen...zonde van't geld..ligt alleen maar spinnewebben te vergaren op de sensor

      je krijgt bij Nikon toch een vervangbody mee... en if not... dan huur je voor een dag of 2 een D2X...kan je toch ook inbrengen
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #48
        Re: Service en onderhoud Nikon in België

        Nikon D70 groen lampje brandde eerst af en toe. Situatie heeft zo een 2-tal weekjes aangehouden en dan definitief.
        Heb apparaat op 29 mei binnengebracht bij Action Shop in Vilvoorde, waar toestel aangekocht was in april 2004.
        Enkele malen gebeld omdat het nu al meer dan 4 weken is maar altijd met een kluitje in het riet gestuurd: apparaat is naar Frankrijk, apparaat is nog in de wachtlijst, er is te weinig personeel in Parijs, wachttijden lopen op, enz...
        Ben van de morgen langs geweest om wat druk op de ketel te zetten en te melden dat anderen veel sneller bediend werden en dat ze het in Vilvoorde veel te veel op hun beloop lieten. Gezien ik bij hen ook een D200 heb aangekocht in maart van dit jaar heb ik hen wel wat betere service gevraagd en mijn intentie kenbaar gemaakt om op het BD-forum mijn wedervaren te vertellen.
        Deze namidag had ik al telefoontje van Action Shop dat mijn toestel vandaag uit Parijs verstuurd was (toch eigenaardige samenloop hé) en dat het volgende week maandag in Vilvoorde zal zijn. Ik vraag me af of dat toestel te voet van Parijs komt.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #49
          Re: Service en onderhoud Nikon in België

          Henri, ik hoop echt voor jou dat het wat sneller gaat, want wachten duurt lang
          Enfin, ik ben de mijnen vanochtend gaan terug halen. Was (slechts) 8 dagen weg en dat vind ik niet slecht gedaan van Nikon

          Comment


          • #50
            Re: Service en onderhoud Nikon in België

            Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
            Henri, ik hoop echt voor jou dat het wat sneller gaat, want wachten duurt lang
            Enfin, ik ben de mijnen vanochtend gaan terug halen. Was (slechts) 8 dagen weg en dat vind ik niet slecht gedaan van Nikon
            Extra info: kreeg daarstraks telefoontje met mededeling dat toestel aangekomen was te Vilvoorde. Blijkt dus toch niet te voet geweest.
            Opgelet bij terugname: alle vooraf ingestelde parameters in het menu zijn volledig veranderd en zelfs de taal is die van Molière geworden.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #51
              Re: Service en onderhoud Nikon in België

              Eventjes een reactie op het bericht van Kodachrome, Uw toestel is niet te voet gekomen of er is zeker geen wonder gebeurd, het heeft de gewone termijn afgelegd en zoals iedereen weet zijn de problemen bij Nikon erg groot. Wij hebben echter alles gedaan om het toestel binnen een redelijke termijn binnen ons bezit te krijgen met 7 telefoontjes naar Nikon en wel 5 keer gemaild. Ik vind het dan ook onterecht dat wij hier worden bestempeld als de boosdoener terwijl wij steeds garant staan voor ons clienteel. En het heeft zeker niets te maken met uw zogezegd boos bezoekje in onze winkel, het toestel was 2 dagen voordien al opgestuurd. Dus is deze opmerking wel misplaatst.
              every day is a new day to learn....

              Comment


              • #52
                Re: Service en onderhoud Nikon in België

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                Extra info: kreeg daarstraks telefoontje met mededeling dat toestel aangekomen was te Vilvoorde. Blijkt dus toch niet te voet geweest.
                Opgelet bij terugname: alle vooraf ingestelde parameters in het menu zijn volledig veranderd en zelfs de taal is die van Molière geworden.

                Henri
                En vooral: de schakelaar op de body staat op M en niet op AF

                Comment


                • #53
                  Re: Service en onderhoud Nikon in België

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hitman
                  Eventjes een reactie op het bericht van Kodachrome, Uw toestel is niet te voet gekomen of er is zeker geen wonder gebeurd, het heeft de gewone termijn afgelegd en zoals iedereen weet zijn de problemen bij Nikon erg groot. Wij hebben echter alles gedaan om het toestel binnen een redelijke termijn binnen ons bezit te krijgen met 7 telefoontjes naar Nikon en wel 5 keer gemaild. Ik vind het dan ook onterecht dat wij hier worden bestempeld als de boosdoener terwijl wij steeds garant staan voor ons clienteel. En het heeft zeker niets te maken met uw zogezegd boos bezoekje in onze winkel, het toestel was 2 dagen voordien al opgestuurd. Dus is deze opmerking wel misplaatst.
                  En daar leg je nu de vinger op de wond: 7 telefoontjes en 5 mails is beslist niet om fier op te zijn. Als alle verdelers van dit merk in de toekomst tot dergelijke interventies moeten overgaan om hun klanten te helpen spreekt dat niet in het voordeel van de nieuwe vertegenwoordiging. In jouw plaats zou ik er niet te veel ruchtbaarheid aan geven. Geef mij maar de oude vertrouwde De Beukelaer.

                  Henri
                  Last edited by kodachrome; 1 juli 2006, 14:53.
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Service en onderhoud Nikon in België

                    Spijtig genoeg hebben wij niet te kiezen wie de distributeur van Nikon wordt dus kunnen wij ook alleen maar onze klanten op de beste manier verderhelpen. Inderdaad, de service van De Beukelaer was optimaal en nog steeds voor de merken die ze blijven vertegenwoordigen. Hopelijk zal het in de toekomst verbeteren, we kunnen alleen maar hopen!
                    every day is a new day to learn....

                    Comment


                    • #55
                      Re: Service en onderhoud Nikon in België

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hitman
                      Spijtig genoeg hebben wij niet te kiezen wie de distributeur van Nikon wordt dus kunnen wij ook alleen maar onze klanten op de beste manier verderhelpen. Inderdaad, de service van De Beukelaer was optimaal en nog steeds voor de merken die ze blijven vertegenwoordigen. Hopelijk zal het in de toekomst verbeteren, we kunnen alleen maar hopen!
                      maar eerlijk .. 't is niet zo goed als de beukelaar .. maar toch nog niet zo rampzalig als bij Canon, he

                      Comment


                      • #56
                        Re: Service en onderhoud Nikon in België

                        Gentlemen!

                        Bon, de boodschap is dus blijkbaar: nog even geduld hebben,
                        maar ik moet zeggen ik kan NIET akkoord gaan met een of andere "minderwaardige" behandeling omdat ik "maar" een amateur ben, toen ik indertijd mijn D70 betaalde was dit met de zelfde euros als die van de pro's...
                        Dus ik vind het "normaal" dat een firma als Nikon die toch wel een goede reputatie "heeft"? deftige service levert want dit was een van de redenen om
                        met gesloten ogen een Nikon te kopen...
                        Wat de verhuis en alle andere excuses zijn maakt eigenlijk mijn zaak als klant niet uit, als je geen service kan leveren maak het dan kenbaar, dan kan ik op een ander gaan kopen waar misschien wél service te vinden is?
                        Stel je voor je wasmachine is stuk en de verkoper houdt je een maand aan het lijntje, 'k moest verhuizen, er is zoveel werk en dit en dat... hmmm
                        Betalen is het enige wat tegenwoordig nog overal op tijd moet gebeuren of je een pro of een amateur bent...

                        _______ Xommy ______
                        Lidnummer: BD0248BE
                        ____________________

                        Comment


                        • #57
                          Re: Service en onderhoud Nikon in België

                          Vandaag eindelijk m'n kleine Coolpix 7900 opgehaald na herstelling,toestel was binnen sinds 4 april...
                          Hopelijk gaat het de volgende keer wat sneller anders is de garantie snel verlopen...
                          Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: Service en onderhoud Nikon in België

                            Mijn D70 is op 9 juni aan de winkelier bezorgd voor het BGLOD probleem en op 29 juni heb ik hem terug kunnen afhalen. Het was wel mooi van de dealer dat ik voor een weekend werd gedepaneerd met een D100 daar ik een geplande shoot moest doen. Al bij al waren mijns inziens 20 dagen inclusief 2x verzenden niet echt dramatisch. Heb al andere zaken gehoord bij de grote conccurent.
                            Ron
                            D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Service en onderhoud Nikon in België

                              Ik ben al drie weken aan het wachten maar geen teken van leven...
                              Hmmm mischien moeten al de mensen die geld moeten aan Nikon ook eens zolang wachten met betalen, benieuwd hoe leuk zij dat zouden vinden!
                              Van een "groot" merk gesproken maar je tegenwoordig is het verkoop en marketing die telt, "degelijkheid" en "service" is bijna een vies woord geworden.
                              Tenslotte het is een fabriekfout die in duizenden toestellen is opgetreden en eigenlijk moesten ze die terugroepen en sneller "pro-actief" herstellen.
                              Nu bekladden ze hun "naam" en maak ik zeker geen reclame, alleen ik vrees dat ik met mijn budget geen alternatief heb, bovendien, had ik een D200 gehad, dan vermoed ik dat ik op gelijke wijze behandeld zou worden.

                              Enfin ik hoop nog stilletjes om nog binnen de volgende weken nieuws te krijgen...
                              _______ Xommy ______
                              Lidnummer: BD0248BE
                              ____________________

                              Comment


                              • #60
                                Re: Service en onderhoud Nikon in België

                                Heb mijn camera met BGLOD-probleem vorige maandag persoonlijk gaan afgeven bij Procirep, Europalaan, 50, Brussel om al de tijd van een verzending in te winnen.
                                De mensen waren er vriendelijk, maar ben eens benieuwd hoelang ik zal moeten wachten. Mocht hem zelf terug ophalen ofwel wilden ze de camera opsturen zoals dit volgens hen gebruikelijk is. Heb voor het laatste gekozen. Ik wacht dus ook af. Raming was 2à3 weken maar geloof er niet al te veel van. Hadden nog een grote achterstand in de reparaties wisten ze mij te vertellen.

                                Groetjes,
                                Pol.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X