Ik heb sinds mijn overschakeling naar nieuwe PC met windows XP, problemen om mijn diascanner aan de praat te krijgen. Even wat meer uitleg, heb 2 scanners de diascanner dus, en een Afga flatbedscanner (Snapscan). Ja ik weet dit al redelijk oude aparaten maar ze werken nog. De scsi kaart in de de vorige pc was defekt gegaan en omdat toen reeds de aanschaf van een nieue overwoog het geen scsi kaart voor in de pc gekocht maar een usb overgang kabel van adaptec (USB2XChange). Dit werkte allemaal perfekt. (windows 98). Alles overgezet naar nieuwe pc, deze herkent usb overgang en de 2 scanners in configuratiescherm "hardware" staat dat alles goed werkt. Maar krijg als ik de scanners wil gebruiken de fout melding dat pc geen scanners kan vinden.
Hier op het forum al gezocht zonder echte resultaten.
Ook op het net werden enkele oplossingen gegeven (andere fourms en site's over scanners ed) maar geen enkele die werkt.
En nu komt het meest bizarre, met de origenele software van de snapscan werkt deze dus niet maar heb op de site van agfa een ander programma gedownload en daarmee werkt deze scanner wel!!
Maar nu had ik nog graag mijn diascanner aan de praat gekregen. Wie kan mij helpen?
Sorry voor de grotte tekst maar wou zou volledig mogelijk zijn.
Hier op het forum al gezocht zonder echte resultaten.
Ook op het net werden enkele oplossingen gegeven (andere fourms en site's over scanners ed) maar geen enkele die werkt.
En nu komt het meest bizarre, met de origenele software van de snapscan werkt deze dus niet maar heb op de site van agfa een ander programma gedownload en daarmee werkt deze scanner wel!!
Maar nu had ik nog graag mijn diascanner aan de praat gekregen. Wie kan mij helpen?
Sorry voor de grotte tekst maar wou zou volledig mogelijk zijn.
Comment