Misschien een goeie les Flitske: koop bij voorkeur niet bij de absolute prijsbrekers: zij verkopen met zó weinig winst dat er maar één regel overblijft: ge hebt het gekocht en laat ons nu gerust, want elke eurocent die we in service moeten steken is er één teveel.
En de robotjes die daar werken zijn misschien stomverbaasd dat er "vlekken" uit zo'n camera kunnen komen: hun snelcursus verkoopstechniek vermeldt waarschijnlijk alleen "foto's".
En zo'n "lastige" klant zijn ze de volgende keer liever kwijt dan rijk.
Maar de wat duurdere fotowinkel (met service) om de hoek mag wel zijn deuren sluiten.....
om dan te weten dat die VDB prijzen niet eens zoveel goedkoper zijn als de prijs bij de betere fotohandel!
Misschien een goeie les Flitske: koop bij voorkeur niet bij de absolute prijsbrekers: zij verkopen met zó weinig winst dat er maar één regel overblijft: ge hebt het gekocht en laat ons nu gerust, want elke eurocent die we in service moeten steken is er één teveel.
En de robotjes die daar werken zijn misschien stomverbaasd dat er "vlekken" uit zo'n camera kunnen komen: hun snelcursus verkoopstechniek vermeldt waarschijnlijk alleen "foto's".
En zo'n "lastige" klant zijn ze de volgende keer liever kwijt dan rijk.
Maar de wat duurdere fotowinkel (met service) om de hoek mag wel zijn deuren sluiten.....
En dat is 100% juist. Ik werk toevallig in zo'n fotowinkel om de hoek... We moeten momenteel bijvoorbeeld een Canon 350D body voor een zodanig lage prijs aanbieden (om met internet en de prijsvechters mee te komen), dat we beter 3 setjes pasfoto's kunnen verkopen. Dan verdienen we namelijk meer. (ik ga geen cijfers prijsgeven, doch dit is absoluut niet overdreven!!!)
Zo'n grote keten zal echt niet veel meer verdienen aan een body. Daarom zullen ze niet erg servicegericht zijn. Service kost immers een hoop centen! Daarmee helpen ze echter zichzelf om zeep, wij als fotoboer willen natuurlijk wél aan service doen. Daarom komen er nog mensen binnen. En dan maar hopen dat men iets meer koopt als alleen een body. De extra's, de geheugenkaartjes etc, dat is hetgeen waar nog wat op verdient wordt.
Gelukkig zal onze fotowinkel zijn deuren niet sluiten (voorlopig althans). Gelukkig lijken er steeds meer en meer mensen zich te beseffen dat een stukje service ook best wat waard is. (En wij bedanken de M...m...t om de hoek, voor het NIET verlenen van service tegen eenzelfde prijs )
Tja?
Ik denk ook dat 't probleem niet bij Vandenborre ligt... Maar bij de hersteldienst van Canon... Als je hem bij een fotograaf had gekocht had je waarschijnlijk hetzelfde aan de hand.... Allez da's mijn gedacht he?
Ik koop al, maar dan ook al, mijn elektrotoestellen, Plasma, DVD, wasmachien, ijskast, diepvries enz, enz bij Vanden borre. Een fototoestel of computer natuurlijk niet.
En ik moet zeggen dat de verkoper hier bij VandenBorre Genk zeer goed is en van alle plasma's, DVD, HiFi enz het nodige kent.
Zoals Fullator zegt er kunnen winkels zijn waar de verkopers minder kennis hebben dan de koper... Gellukkig is dat in Genk niet 't geval. Als hij iets niet weet, maakt hij je geen blaaskes wijs maar zoekt 't op in de documentatie of computer. Hij zegt eerlijk, "O, dat weetik niet, maar ik zoek 't effe op". Dat heb ik liever dan ze staan te liegen en er met de pet naar gooien.
Maar ja, je hebt je Canon daar gekocht en moet bij hun recalmeren... ik denk dat ze zelf met 't probleem verveeld zitten. Zij sturen jou toestel gewoon door naar Canon... en die willen het blijkbaar niet naar behoren herstellen.
Dan is een aangetekende brief van een advocaat soms de oplossing idd...
En dat is 100% juist. Ik werk toevallig in zo'n fotowinkel om de hoek... We moeten momenteel bijvoorbeeld een Canon 350D body voor een zodanig lage prijs aanbieden (om met internet en de prijsvechters mee te komen), dat we beter 3 setjes pasfoto's kunnen verkopen. Dan verdienen we namelijk meer. (ik ga geen cijfers prijsgeven, doch dit is absoluut niet overdreven!!!)
Zo'n grote keten zal echt niet veel meer verdienen aan een body. Daarom zullen ze niet erg servicegericht zijn. Service kost immers een hoop centen! Daarmee helpen ze echter zichzelf om zeep, wij als fotoboer willen natuurlijk wél aan service doen. Daarom komen er nog mensen binnen. En dan maar hopen dat men iets meer koopt als alleen een body. De extra's, de geheugenkaartjes etc, dat is hetgeen waar nog wat op verdient wordt.
Gelukkig zal onze fotowinkel zijn deuren niet sluiten (voorlopig althans). Gelukkig lijken er steeds meer en meer mensen zich te beseffen dat een stukje service ook best wat waard is. (En wij bedanken de M...m...t om de hoek, voor het NIET verlenen van service tegen eenzelfde prijs )
Hier zal ik jullie toch moeten teleurstellen. Mijn vorig toestel had ik bij een fotowinkel om de hoek gekocht. En niet alleen had hij veel minder modellen op voorraad, maar toen ik met mijn vorig toestel een probleem had, was de service even erbarmelijk als bij VDB. Dus heb ik maar besloten om mijn volgende toestel te kopen daar waar hij het goedkoopste was. Ik ben akkoord om meer te betalen indien ik een betere service krijg, maar als dat niet het geval is, waarom zou ik dan meer moeten betalen?
Hier zal ik jullie toch moeten teleurstellen. Mijn vorig toestel had ik bij een fotowinkel om de hoek gekocht. En niet alleen had hij veel minder modellen op voorraad, maar toen ik met mijn vorig toestel een probleem had, was de service even erbarmelijk als bij VDB. Dus heb ik maar besloten om mijn volgende toestel te kopen daar waar hij het goedkoopste was. Ik ben akkoord om meer te betalen indien ik een betere service krijg, maar als dat niet het geval is, waarom zou ik dan meer moeten betalen?
Da's natuurlijk de keuze van die specifieke fotozaak om de hoek. Als je iets duurder bent maar daar niets extra's voor bied, dan gaat dat ooit een keer fout. Genoeg zaken zijn inmiddels zo ten onder gegaan en er zullen er nog genoeg volgen.
Het is IMHO hetzelfde verhaal als de zogenaamde 'nieuwe' concurrentie voor de professionele fotografen. Uiteindelijk zal er vraag zijn naar kwaliteit. Diegene die dat bieden kan/zal, heeft weinig te vrezen.
Een tevreden klant is goud waard. Als je dat als winkelier niet snapt, kan je vroeg of laat sluiten...
Na 2 maanden, een 30-tal mails en een 10-tal boze telefoons is het probleem eindelijk opgelost. Ik mocht vandaag bij Vanden Borre een nieuwe EOS 350D gaan halen Eind goed, al goed... (wel een drastische oplossing voor een vlek op de sensor , maar ja, mij maakt het niet uit, de vlek is eindelijk weg )
Na 2 maanden, een 30-tal mails en een 10-tal boze telefoons is het probleem eindelijk opgelost. Ik mocht vandaag bij Vanden Borre een nieuwe EOS 350D gaan halen Eind goed, al goed... (wel een drastische oplossing voor een vlek op de sensor , maar ja, mij maakt het niet uit, de vlek is eindelijk weg )
Proficiat met je nieuw toestel.
Tja, konden ze dat dan niet direct doen? Waarom moet een mens altijd zo'n lijdensweg afleggen?
enfin, eind goed al goed.
Comment