Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diafragma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Diafragma

Ik snap niet waarom jullie die getalletjes willen overplakken.
    Dit is alleen logisch als je idd het diafragma manueel op de lens instelt.

Meestal, op de moderne cams, doe je dat op het toestel zelf, niet op de lens, en aangezien de cam reeds rekening houdt met het feit dat er een tc op zit, is het diafragma effectief de waarde die je instelt op de cam.

de cam doet het rekenwerk wel voor jou.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms

Meestal, op de moderne cams, doe je dat op het toestel zelf, niet op de lens, en aangezien de cam reeds rekening houdt met het feit dat er een tc op zit, is het diafragma effectief de waarde die je instelt op de cam.

de cam doet het rekenwerk wel voor jou.

Jo.
      Wel eens van humor gehoord?

Comment

'k Blijf vol spanning volgen.
        Origineel gepost door jwllms

Da's toch juist.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Zonder me te willen moeien met het technisch gedeelte in deze discussie, gewoon een vaststelling :
          Met een dure EX convertor 2.0 op mijn 50-500 verandert de diafragmawaarde die de camera aangeeft van F6.3 naar F13 en mijn autofucus valt weg.
          Met een relatief goedkope Tamron 2.0 convertor op mijn 50-500 blijft de diafragmawaarde op 6.3 staan en de autofucus blijft werken.
          De camera gaat dus m.i. aan de slag met de gegevens die de convertor doorgeeft en dan heb ik liever onjuiste gegevens maar een werkende AF.
          fotosite

Comment

Working...
          X