Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste bestelling bij Elka Color ;-) ... resultaat

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik heb pas een aantal prints van Presto Print (zelfde als Fuji) toegekregen. Nu waren daar een aantal frele sneewlandschapjes bij en die waren te rood afgedrukt.
    Ik ben er zeker van dat dit rood niet in mijn opnamen zit.
    Ik wil dus best geloven dat de prints niet correct zijn. Ook bij Colormailer heb ik vroeger te bruine (dit is te warm en te donker) prints teruggekregen.
    Ik heb nu een aantal opdrachten bij pixum lopen. Van 10 cm, 13 cm, 20 cm en 30 cm breed. Ik ben benieuwd.

    Jos
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

    Comment


    • #17
      Bij Colormailer is er alvast een verschil tussen de standaard grootte en grotere afdrukken.
      Over de grote afdrukken was ik zeer tevreden, terwijl de kleinere echt wel fletse kleuren hadden.

      Comment


      • #18
        Zo zie je maar, ... "nen mens komt wat tegen"
        Ben blij dat jullie hierbij jullie verschillende bevindingen prijsgeven
        Bedankt aan allen ...
        Heb nog een plaatje, dat ik wil afdrukken ...
        Ga deze nou nog 'ns ergens anders bestellen, misschien bij Spector (eerst nog 'ns goed nadenken waarom ik daar niet meer zou bestellen ... )
        Geef hier gerust nog meer bevindingen door hoor ... Vergelijking is interessant


        Sam greetzzzzzzz U
        -------------------------------------------
        Never apologize for showing feeling.
        When you do so, you apologize for the truth.
        -------------------------------------------
        Canon Stuff

        Comment


        • #19
          Ik werk zelf in een fotozaak (mini-lab)waar ze foto's binnen 27 min ontwikkelen, alleen digitaal doen we niet zelf.
          Die worden door Elka gedaan.
          Laatst heb ik voor mij zelf 4 foto's van 30*45 besteld, en ze waren haarscherp.
          Alleen had ik ook het idee det er een zweem op zat. beetje rood/bruinig.

          Het ligt er natuurlijk ook aan met welke machine ze afdrukken,
          Elka gebruikt (volgens mij )een Agfa machine, en de hema die ook hoog staat qua resultaat gebruikt een fuiji color.

          Ik laat nooit mijn foto's afdrukken waar ze met Konica werken.
          die is zoooo slecht, maak ik de foto zelf nog eens op de juiste verhoudingen, croppen ze de foto zelf nog eens dik 2 cm

          Ik heb het wel makkelijk bestel alles via mijn werk
          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #20
            Originally posted by gabriella
            Ik werk zelf in een fotozaak (mini-lab)waar ze foto's binnen 27 min ontwikkelen, alleen digitaal doen we niet zelf.
            Die worden door Elka gedaan.
            Laatst heb ik voor mij zelf 4 foto's van 30*45 besteld, en ze waren haarscherp.
            Alleen had ik ook het idee det er een zweem op zat. beetje rood/bruinig.

            Het ligt er natuurlijk ook aan met welke machine ze afdrukken,
            Elka gebruikt (volgens mij )een Agfa machine, en de hema die ook hoog staat qua resultaat gebruikt een fuiji color.

            Ik laat nooit mijn foto's afdrukken waar ze met Konica werken.
            die is zoooo slecht, maak ik de foto zelf nog eens op de juiste verhoudingen, croppen ze de foto zelf nog eens dik 2 cm

            Ik heb het wel makkelijk bestel alles via mijn werk


            Hmmmm, interesting stuff ...
            Ok, als ik het goed begrijp: agfa levert roder; fuji levert groener - toch?! ... kodak levert "ernstiger" - qua kleuren hé

            Welk machien zou spector gebruiken???
            Heb net weer een bestellinkje gedaan bij Spector, waaronder 1 foto die ik ook bij Elka had besteld ... puur om te vergelijken *'k hou jullie op de hoogte
            Sam greetzzzzzzz U
            -------------------------------------------
            Never apologize for showing feeling.
            When you do so, you apologize for the truth.
            -------------------------------------------
            Canon Stuff

            Comment


            • #21
              vergeten nog te zeggen...

              ze doen ook foto's corrigeren,
              dus ligt eraan wie er net achter de machine staat..

              je krijgt de foto's toch bijna nooit zoals jij ze aanleverd,
              alhoewel ik met de hema hele goede ervaringen heb. (WYSWYC)
              en hoe is je beeldscherm ge-eikt ??
              dat is natuurlijk het belangrijkste...
              mvg
              gabriella
              Canon 300D en 350D
              canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
              canon 20-35 usm

              Comment


              • #22
                Originally posted by Sammeke
                Welk machien zou spector gebruiken???
                Heb net weer een bestellinkje gedaan bij Spector, waaronder 1 foto die ik ook bij Elka had besteld ... puur om te vergelijken *'k hou jullie op de hoogte

                Spector gebruikt Fuji. Voor mij alhoewel ik ze niet gebruik want te duur is spector wel de beste naar mijn ervaringen.

                Comment


                • #23
                  zonder reclame te maken:
                  Pixum: 10*15 -> 0.33€ (2 keer niks)
                  a4 -> 1.5€ bij Elka 3.65€
                  en zag geen verschil in kwaliteit
                  wel een week leveringstijd
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #24
                    Terug uit vakantie (oktober 2002) zocht ik een fotoafdrukcentrale om mijn foto's af te drukken. Daar ik op dit forum meerdere goede kritieken gelezen had over Spector en Hema, wou ik wel eens weten of er een verschil in resultaat was tussen beiden. Daarom selecteerde ik 12 foto's (binnen, buiten, met/zonder flash, iets net-overbelichte, iets net-onderbelichte, etc) en stuurde deze door zowel naar Spector als naar Hema. Omdat er ook veel goeds te lezen was over het Kruidvat, heb ik 25 foto's (waaronder 2 van de testreeks) doorgestuurd naar het Kruidvat.

                    1. Hema
                    - Oploaden foto per foto. Duur +/- 1 minuut per foto van 800 KB (Telenet).
                    - Enkele minuten erna een mail met detail van de bestelling: prijzen en bestandsnaam.
                    - 24 uur later mail ontvangen: de foto's worden in productie genomen.
                    - 12 uur later mail ontvangen: order afgerond; foto's kunnen afgehaald worden na 1 dag.
                    - 1 dag later in de voormiddag: foto's klaar in de Hema winkel.

                    - Foto's zijn mooi van kleur en contrast, maar alle foto's zijn iets bleker dan de beelden op het scherm. 2 foto's waarin veel wit voorkomt verliezen detail door overbelichting (bleke vloer is een witte vlek geworden)
                    - Papier is merkloos en alle foto's zijn exact even groot (10,1 x15,1).
                    - Op rugzijde is de bestandsnaam en ordernummer afgedrukt.
                    - Prijs: 0.32 per foto plus 1.76 opstart.
                    - Zeer mooi resultaat op 2 foto's na

                    2. Spector
                    - Oploaden kan foto per foto maar ook "en bloc". Duur +/- 1 minuut per foto van 800 KB.
                    - Enkele minuten later: mail met detail van de bestelling (prijzen, bestandsnaam, bestelling klaar na 3 dagen) die moest teruggestuurd worden.
                    - na 3 dagen: foto's nog niet in de winkel.
                    - na 4 dagen: foto's nog niet in de winkel.
                    - na 5 dagen: foto's klaar in de winkel.

                    - Foto's zijn mooi van kleur en contrast, maar alle foto's zijn iets donkerder dan de beelden op het scherm. (blauw heeft soms een paarse zweem). De 2 foto's waarin veel wit voorkomt daarentegen zijn nu van goede belichting (bleke vloer heeft juiste kleur en detail)
                    - Papier is merkloos en alle foto's zijn exact even groot (10,2 x 15,2).
                    - Op rugzijde is het odernummer afgedrukt (geen bestandsnaam).
                    - Er is een afdruk meegeleverd waarop alle foto's (in miniformaat) staan met de bestandsnamen.
                    - Prijs: 0.45 per foto plus 1.47 opstart.
                    - Mooi resultaat maar iets te donker.

                    3. Kruidvat
                    - Oploaden foto per foto (via HTLM) of in groep (via Java). Duur +/- 1 minuut per foto van 800 KB.
                    - Enkele minuten erna een mail (geen detail van de bestelling).
                    - 24 uur later: mail ontvangen: foto's klaar; ophalen na 1 of 2 dagen.
                    - na 1 dag: foto's nog niet in de winkel.
                    - na 2 dagen: foto's klaar in de winkel.

                    - Foto's zijn mooi van kleur en contrast, alle goed belicht (enkele foto's hebben een heel, heel lichte roze zweem). De 2 foto's uit de testreeks komen qua kleur best overeen met foto's op het scherm.
                    - Papier is van AGFA-Prestige en alle foto's zijn verschillend van formaat (van 10,1 x 15,2 tot 10,1 x 15,5).
                    - Op rugzijde is niets afgedrukt.
                    - Er is een afdruk meegeleverd waarop de gegevens van winkel, de gegevens van klant, aantal foto's en formaat en een streepjescode vermeld is.
                    - Prijs: 0.25 per foto plus 1.81 opstart.
                    - Zeer mooi resultaat.

                    Volgens mij zijn Hema en Kruidvat mekaar waard. Bij Kruidvat waren er procentueel meer goede foto's dan bij Hema. Spector heeft mij een beetje ontgoocheld vanwege de te donkere afdrukken.

                    Om te weten of de afdrukkwaliteit binnen elk labo standvastig is, zou de testreeks opnieuw afgedrukt moeten worden. Daar dit een moment opname is kan de kwaliteit de volgende keer misschien net omgekeerd zijn! Maar zoveel (euro's) heb ik er nu ook niet voor over om dit uit te proberen.

                    Een week later heb ik opnieuw 62 foto's laten afdrukken bij het Kruidvat. In de reeks zaten ook 2 foto's die reeds eerder door het Kruidvat waren afgedrukt. En nu bleek dat er binnen hetzelfde labo toch grote verschillen zijn in afdrukkwaliteit. Deze keer waren de foto's ook scherp maar veel minder kleur en contrast. De foto's waren flets van kleur. Nu was ik echt ontgoocheld.
                    Ik stuurde op 07/11,17/11 en op 25/11 een mail naar het Kruidvat om dit te melden, maar tot op vandaag (23/12) kwam daar geen reactie op.

                    Dus zijn er, volgens mij, wel verschillen in kwaliteit binnen één en hetzelfde labo.

                    Gilbert


                    Gilbert
                    Olympus C4000Z

                    Comment


                    • #25
                      En heb je al es geprobeerd bij Pixum en/of Elka ?
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #26
                        Mijn volgende reeks probeer ik opnieuw een ander labo en steek er weer enkele foto's bij van de testreeks.
                        Ik hou jullie op de hoogte.
                        Gilbert
                        Gilbert
                        Olympus C4000Z

                        Comment


                        • #27
                          Amaai Gilbert ... uitvoerige testen doe je, maar je merkt het: binnenshuis durven ze her en der blijkbaar toch 'ns sjoemelen ...

                          Leerrijk allemaal hoor, bedankt nog maar 'ns iedereen voor alle info

                          Donderdag mag ik vast om m'n nieuwe bestelling, van bij Spector ...
                          'k Zal dan ook 'ns die foto's vergelijken met de afdrukken die ik bij Elka liet doen

                          Sam greetzzzzzzz U
                          -------------------------------------------
                          Never apologize for showing feeling.
                          When you do so, you apologize for the truth.
                          -------------------------------------------
                          Canon Stuff

                          Comment


                          • #28
                            hebben jullie al eens digitaalfoto.nl geprobeerd ??

                            zij staan ook onder mijn fav. zeker met uitvergrotingen van 30*45
                            mvg
                            gabriella
                            Canon 300D en 350D
                            canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                            canon 20-35 usm

                            Comment


                            • #29
                              Jongens en Meisjes,

                              Heb m'n bestelling van bij Spector afgehaald ...
                              Deze keer werden de foto's wel mooi geknipt, en de kleuren zijn ... zoals ik ze heb ingediend!!!!
                              Dus, het zal in de toekomst toch weer afdrukken bij Spector worden

                              Dit wou ik effe laten weten gewoon - had het immers beloofd
                              Sam greetzzzzzzz U
                              -------------------------------------------
                              Never apologize for showing feeling.
                              When you do so, you apologize for the truth.
                              -------------------------------------------
                              Canon Stuff

                              Comment

                              Working...
                              X