Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergoeding foto's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vergoeding foto's?

Oorspronkelijk geplaatst door ajh

Als men achteraf vraagt of de foto te koop is is dat toch weer anders. De prestatie is al geleverd en men heeft er blijkbaar geld voor over. Wat mij betreft een hele andere situatie waarin ik er geen problemen mee zou hebben om een tegenprestatie te vragen.
    Ik heb de foto's idd al eerder gemaakt. Er was toen geen sprake van een brochure. Overigens betreft dit niet iemand uit mijn vriendenkring. Het is mijn eigen dierenarts...

Comment

Ladybird,

Ik fotografeer en schrijf artikels voor een dierenmagazine.
      Oplage is 28 000.

Het magazine kiest welke foto's ze uit de ingestuurde reportage gaan gebruiken.
      Ongeacht de plaats in het magazine (Cover, hoofdartikel, dossier of klein artikel) en de grote van de afbeelding betaald men een vast bedrag per gepubliceerde foto.
      Dit bedrag is 6,6 Euro/foto.

Wel is het zo dat ik mijn filmrollekes en ontwikkelingskosten ook mag doorrekenen.

Over de prijs was overigens niet te onderhandelen. 't Was te nemen of te laten.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

6,6euro per foto?
        Je kan beter zeggen gratis

Het is dus puur een hobby voor jou of wel is het boekje een vzw waar je moeite voor doet. Anders wordt je regelrecht in het zak gezet.

Ladybird: Ik weet niet voor welk bedrijf je de foto's maakt maar 300euro zou een normale prijs zijn voor die 16foto's. Dat is ongeveer 20euro per foto. Die prijs is fair, maar niet goed betaald. Als ze in een imagebank één foto moeten kopen betalen ze duizende euro's voor het gebruik!
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Even Off Topic.

Multipasser,

6,6 per foto is idd niet veel, maar per artikel heb ik soms tot 20 gepubliceerde foto's (reportage hondensporten). De tekst levert ook nog op.

Ik ben idd gewoon een hobbyist en het brengt toch een aardige cent op die ik dan kan investeren in glas (en later in een digi body).
          Het magazine is geen VZW, maar het belangrijkste hondenmagazine in Vlaamstalig België. Dat wil niet zeggen dat ze dik geld verdienen. De budgetten zijn zeer beperkt en daardoor werken ze veel met mensen zoals ik.
          Buiten een parttime hoofdredacteur, parttime administratief redactie medewerker en fulltime lay-out man werkt er geen volk...
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Als jij je daar goed bij voelt moet je dat zeker doen.
            Het is beter dan niets.

Maar het is in weze een derde wereld loontje.
            Ooit zal je voor een andere magazine mogen beginnen en zo begint de bal te rollen. Solliciteer bij wat andere magazines. Je weet maar nooit.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Working...
            X