Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atomium copyright

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Atomium copyright

dju, das te lang tegen die tijd ben ik versleten en kan ik vast en zekers dat knoppeke niet meer induwen op de camera door de reuma

Grts
    Formatje

Comment

goeden dag aan jullie allemaal,mensen van BD
      ik heb een e-mail gestuurd ,aan het bestuur van het ATOMIUM en aan SABAM,op 23 april .Van het bestuur van het atomium heb ik zeer snel een antwoord terug gekregen dat is het volgende.Voor mij maakt het geen brobleem maar u moet toch contact nemen met sabam.

Na verschillende e-mail naar sabam,heb ik nog geen antwoord gekregen en ik heb de indruk dat sabam niet geinteresseert is in het ja of niet vertonen van foto's via internet in belgiumdigital.

en daarom heb ik mijn 2 foto's teruggeplaatst, en als het bestuur van sabam of van het atomium geinterreseerd zijn in het zien van deze 2 foto's en NATUURLIJK jullie allemaal mensen van bd,zie dan naar fotodiscussie

foto 1 bollenwerkers van 25 maart

foto 2 poetsdag van 21april

en graag jullie mening
      Last edited by polydoor; 13 mei 2006, 11:17.
      groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Sabam zal je wel een rekening sturen als ze je adres vinden :-)
        Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II
        Mijn foto's

Comment

Ik fotografeer geregeld in de AB, en op de fotopassen staat een foto van het Atomium met daarboven COPYRIGHT SABAM stijlvol is het wel hoor
          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Mail eens naar julie.sevrin@sabam.be.
            Ik had een catalogus gevraagd van alle werken die beschermd zijn en niet op internet mogen.
            Ze heeft als antwoord gegeven dat ze dit niet kon geven maar dat iedere foto naar haar gemaild moest worden om na te gaan of er copyrights op waren of niet... Dus ga je gang :-)
            Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II
            Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jobo
              Ik had een catalogus gevraagd van alle werken die beschermd zijn en niet op internet mogen.
              Ze heeft als antwoord gegeven dat ze dit niet kon geven maar dat iedere foto naar haar gemaild moest worden om na te gaan of er copyrights op waren of niet... Dus ga je gang :-)
              Stel je voor. Arm België .

Comment

beste mensen van bd,ik heb eindelijk een e-mail van sabam gekregen,over mijn aanvraag voor het volgende

ik ben een amateur fotograaf,en ik heb foto's van het atomium genomen en 2 van deze foto's wil ik tonen aan andere amateurs fotografen,via internet op belgiumdigital en dat is een digitaal foto club van amateur fotografen zonder commercial doel,zie www.belgiumdigital cam,mag ik dat doen of mag dat niet graag een antwoord dank U

van het bestuur van het atomium heb ik snel het volgende e-mail gekregen

voor mij maakt het geen brobleem maar u moet toch een contactnemen met sabam

en nu heb ik ook een e-mail van sabam gekregen (eindelijk)

we melden u goede ontvangst van u aanvraag van 25 april 2006 betreffend de reproductie van het monument atomium op een website
                met deze informatie kan ik een toestemming aan de vzw atomium vragen ,
                ik wacht op hun reactie en geef u een zo snel mogelijk een antwoord

dus beste mensen,zoo snel als ik dat e-mail gekregen heb laat ik iets weten
                groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jobo
                  lol
                  dit kan leuk worden
                  Dus iedereen die een foto van een gebouw, monument, kunstwerk, ..., wil publiceren op BD stuurt eerst z'n RAW exemplaar (of 16 bits TIFF)naar mvr. Sevrin.
                  Liefst vanuit een paar verschillende standpunten, zodat zeker duidelijk is wat het onderwerp op de foto is.

Dit is gewoon vragen om een e-mail

Ik denk dat mvr. Sevrin zich wat eenzaam voelt op haar bureau en graag een werklast krijgt om te verantwoorden dat ze een (paar) assistent(en) nodig heeft

grtn,
                  €*
                  D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Euro*
                    lol
                    dit kan leuk worden
                    Dus iedereen die een foto van een gebouw, monument, kunstwerk, ..., wil publiceren op BD stuurt eerst z'n RAW exemplaar (of 16 bits TIFF)naar mvr. Sevrin.
                    Liefst vanuit een paar verschillende standpunten, zodat zeker duidelijk is wat het onderwerp op de foto is.

Dit is gewoon vragen om een e-mail

Ik denk dat mvr. Sevrin zich wat eenzaam voelt op haar bureau en graag een werklast krijgt om te verantwoorden dat ze een (paar) assistent(en) nodig heeft

grtn,
                    €*
                    We sturen misschien ook enkele beelden van het ijzeratoom. Dan kunnen ze er zich van vergewissen dat die bollen een kopie is en geen origineel "kunstwerk".
                    Hoe aan en foto van een ijzeratoom geraken. ? Op de Heyzel staat er een nagebootst model.
                    En op een afbeedling van het ijzeratoom kan geen copyright geheven worden.

Groetjes
                    Skitch
                    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Het ATOMIUM is zowat het bekendste Belgische voorbeeld van bescherming van intellectuele rechten.

Eigenlijk moet je het die ontwerper/ingenieur wel nageven dat hij zijn werk op dergelijke straffe wijze heeft beschermd. Het bureau dat het allemaal opvolgt, waakt naar het schijnt als een boze waakhond over alles wat zowat in België en buitenland verschijnt en is er altijd als de kippen bij om rechten te innen. Hun optreden geeft wel bijna stellige zekerheid dat zij waarschijnlijk met een flink percentage aan commissies gaan lopen om overtreders te verklikken.

Comment

groetjes aan de mensen van bd,ik heb een e-mail gekregen van sabam over mijn aanvraag over het plaatsen van foto's op bd via internet.

het is de zot om er over te spreken,er zijn 8 voorwaarden om aan de voldoen,maar het zotste is de volgende.

betaling van auteursrechten =+/- 300 € per jaar en per reproductie.

nooit neem ik nog een foto van dat ding,en het ergste is dat ik dat ding alle dagen zie als ik aan mijn eettafel zit,mijn eten smaakt mij niet meer.

en nog iets,mijn canon g6 is verkocht ,ik doe het nu met panasonic FZ30
                        groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Tja, zeer triestig idd... Maar dat geldt niet enkel voor het atomium hoor: neem eens een foto van pakweg de stations-overkapping in Leuven en je krijgt ook een gepeperde rekening: het poepchique archi-bureau heeft dat ook simpelweg laten klasseren als 'kunst' of whatever en daar is ook copyright op...

Straatfotografie is sowieso kapotgemaakt met alle regelgeving: je kan geen enkel straatportret meer nemen zonder de mensen een verklaring onder de neus te schuiven die jou toelaat de foto te publiceren op websites, tentoonstellingen enz... Onbegonnen werk kortom.
                          .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polydoor
                            groetjes aan de mensen van bd,ik heb een e-mail gekregen van sabam over mijn aanvraag over het plaatsen van foto's op bd via internet.

het is de zot om er over te spreken,er zijn 8 voorwaarden om aan de voldoen,maar het zotste is de volgende.

betaling van auteursrechten =+/- 300 € per jaar en per reproductie.

nooit neem ik nog een foto van dat ding,en het ergste is dat ik dat ding alle dagen zie als ik aan mijn eettafel zit,mijn eten smaakt mij niet meer.

en nog iets,mijn canon g6 is verkocht ,ik doe het nu met panasonic FZ30
                            en dat is niets nieuws
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik heb ooit voor ons bedrijf foto´s laten nemen met het atomium op de achtergrond voor gebruik in ons jaarverslag.
                              Hiervoor ben ik vooraf toelating gaan vragen en via via uiteindelijk bij de organisatie terecht gekomen die de beeldrechten op het atomium beheert.
                              We moesten hiervoor iets meer dan 1000 EUR betalen.
                              Het verwondert me toch wel dat we hier als amateurs die een plaatje op hun website willen zetten waar misschien toevalling het atomium op staat, ook al voor moeten betalen. Overigens, hoe kan je nu eigenlijk weten waar beeldrechten voor moeten betaald worden en waarvoor niet?
                              Mogen we de eifeltoren nog fotograferen en op onze site zetten?
                              Ik vind het eigenlijk te gek.
                              m.v.g.
                              Jos
                              http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

Comment

Misschien wordt het tijd dat BD zich als een soort belangenvereniging van amateurfotografen wendt tot een of andere politicus en er een parlementaire vraag over laat stellen. Mogelijk dat er dan voor niet-professioneel gebruik uitzonderingen kunnen toegestaan worden. Want eigenlijk is het toch te gek om los te lopen. IMHO is er toch een groot onderscheid tussen commercieel en (met alle respect) amateuristisch gebruik.

Kent er niemand een (invloedrijk) politicus die hier kan 'ingeschakeld' worden?
                                | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Working...
                                X