Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    Zijn de resultaten er al of heb ik wat gemist
    Je hebt niets gemist

    Ik kan momenteel een review geven van 2 à 3 afdrukcentrales waar ik voldoende resultaten van heb, dit is jammer genoeg TE weinig.

    Dus aan iedereen die dergelijke albums laat meken, blijf uw resultaten doorsturen.

    mvg Sven

    Comment


    • #92
      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Ik heb evenals vanslycken ook behoefte aan een overzichtelijk tabelletje.

      Gebruik foto op kaft
      Wat ik overigens niet ben tegengekomen is de score op de mogelijkheid om een foto op de kaft te gebruiken (wel/niet). Ik weet bijvoorbeeld van de Hema albums dat die de mogelijkheid niet hebben. Daarentegen lijkt het bij fotobuch.de wel te kunnen, maar helaas is mijn duits nulkommanul

      Ben benieuwd Sven
      NaturalMystic
      Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

      Comment


      • #93
        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        For the record, Graphistudio is schandalig duur, maar dan ook bangelijk mooi.
        En toch is het altijd schrikken voor de prijs... Je zit al snel over 500 EUR enkel voor het afdrukken van een album, en dan hoef je niet gek te doen met het aantal pagina's
        Ze leveren trouwens ook enkel aan firma's (fotografen, reclamebureau's e.d.)

        Ik ga volgende week zelf met een drukker in zee die de binnenkant (lees fotobladen) zal afdrukken... Zeer benieuwd naar het resultaat...

        T.
        Nikon stuff rocks :-)

        Comment


        • #94
          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
          Ik heb evenals vanslycken ook behoefte aan een overzichtelijk tabelletje.

          Gebruik foto op kaft
          Wat ik overigens niet ben tegengekomen is de score op de mogelijkheid om een foto op de kaft te gebruiken (wel/niet). Ik weet bijvoorbeeld van de Hema albums dat die de mogelijkheid niet hebben. Daarentegen lijkt het bij fotobuch.de wel te kunnen, maar helaas is mijn duits nulkommanul

          Ben benieuwd Sven
          Heb pas een overzicht van 2006 laten maken bij fotobuch.de, het resultaat is IMO prachtig, harde kaft met foto' onbeperkte lay out mogelijkheden in expert mode.... mijn Duits is bovendien ook heel slecht, maar uiteindelijk wijst alles zichzelf uit hoor. Bovendien zou de software ook in het Engels werken, doch bij mij installeerde het zich in het Duits ondanks dat ik voor Engels ging

          Comment


          • #95
            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
            Gebruik foto op kaft
            Wat ik overigens niet ben tegengekomen is de score op de mogelijkheid om een foto op de kaft te gebruiken (wel/niet).
            Ik vind dit ook wel een interessant punt om weten. Tot nu toe ben ik bij mijn zoektocht nog maar 1 site tegengekomen waar het blijkbaar kan : fotobuch.de
            Bestaan er nog andere ??

            @picasso : na installatie kan je bij de settings een andere taal (Engels) kiezen. Na heropening van het programma, staat dan alles in het Engels...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #96
              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
              Ik vind dit ook wel een interessant punt om weten. Tot nu toe ben ik bij mijn zoektocht nog maar 1 site tegengekomen waar het blijkbaar kan : fotobuch.de
              Bestaan er nog andere ??
              Zeker weten

              Alleen denk ik dat je voor vele bedrijven prof moet zijn (of toch althans een BTW nummer moet kunnen voorleggen) Asukabook is er zo ééntje: super van mogelijkheden en kwaliteit, maar dat betaal je.

              Sven

              Comment


              • #97
                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                Ik vind dit ook wel een interessant punt om weten. Tot nu toe ben ik bij mijn zoektocht nog maar 1 site tegengekomen waar het blijkbaar kan : fotobuch.de
                Bestaan er nog andere ??

                @picasso : na installatie kan je bij de settings een andere taal (Engels) kiezen. Na heropening van het programma, staat dan alles in het Engels...
                Ja ondertussen gevonden, thx

                Comment


                • #98
                  Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  01. Henzo
                  02. 1 boek 30x40 (ongeveer)
                  03. De laatste was 67 Euro voor 60 (ongeveer) pagina's recto verso
                  04. 3 weken
                  05. Stevige verpakking bij verzending? Ja
                  06. Algemene indruk: 75 (in %)
                  07. Kwaliteit kaft: 100 (in %)
                  08. Kwaliteit foto's: 60 (in %) lijnen in de foto's (kwaliteit foto.com is beter)
                  09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 formaten
                  10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? niet echt
                  11. Software: Nederlands
                  12. Software: eenvoudig te bedienen? kan beter
                  13. Opmerkingen: zeer mooi dik papier, maar ja foto afdruk niet denderend.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                    Alleen denk ik dat je voor vele bedrijven prof moet zijn (of toch althans een BTW nummer moet kunnen voorleggen)
                    Daar kom ik helaas niet voor in aanmerking...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Ik zou toch al zo'n overzichtje maken. Want veel mensen zullen de interesse verliezen om nog resultaten door te sturen als ze geen resultaat zien. Dus volgens mij kan je al beter zo'n tabel publiceren en gewoon vermelden van dewelke je nog geen representatieve gegevens hebt.

                      01. Naam bedrijf: Spector
                      02. Wat bestelde je: Fotoalbum Luxe
                      03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) € 47,-
                      04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde): 5dagen. Afhalen bij lokale fotoboer
                      05. Stevige verpakking bij verzending? Ja
                      06. Algemene indruk: .... (in %) 80%
                      07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 90%
                      08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 80%
                      09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? Enkele gedefinieerde formaten.
                      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...): Drie standaard opties.
                      11. Software: Nederlands? Ja
                      12. Software: eenvoudig te bedienen? Iets te omslachtig. En of ik heb niet goed genoeg gezocht, of ik vond het qua layout mogelijkheden nogal beperkt.
                      PS. Ik wou dat ik het kon

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        na installatie kan je bij de settings een andere taal (Engels) kiezen. Na heropening van het programma, staat dan alles in het Engels...
                        @filipo ... bedankt voor de tip: had mij hier al "suf" achter gezocht, nu eindelijk gevonden
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          vandaag boekjes weest halen bij spector

                          01. Naam bedrijf: spector
                          02. Wat bestelde je: digitale druk, fotoboek young 24 x 24
                          03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) : +-19 euro
                          04. Wat was de levertermijn? binnen 7 dagen
                          05. Stevige verpakking bij verzending? ja, in karton
                          06. Algemene indruk: .... (in %) 75
                          07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 100
                          08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 50
                          09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? een paar vaste keuzes
                          10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes ? (karton, leder, ...) paar keuzes, eerder beperkt
                          11. Software: Nederlands? ja
                          12. Software: eenvoudig te bedienen? ja
                          13. Eventuele opmerkingen : fotos aan de donkere kant, fotos in groot formaat overduideljik onscherp, terwijl ter vergelijking ze uit mijn printer wel scherp komen.
                          algemeen : goedkoop maar zwakjes.
                          Live is what you make of it,
                          http://www.flickr.com/photos/merces/
                          merces

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Mijn eerste album van fotobuch is eindelijk aangekomen. Heb er een besteld bij hen en een bij Hofmann. de meeste foto's zijn hetzelfde (goed vergelijkingsmateriaal dus) die van hofmann heb ik nog niet dus maar eerst mijn idee over fotobuch
                            1-fotobuch
                            2-square 32 pag
                            3- € 36.80
                            4-16 dec besteld, een dag later betaald (overschrijving), vandaag ontvangen
                            (de feestdagen zaten er wel tussen)
                            5- ja, kartonnen envelop
                            6- 85%
                            7 -90 %
                            8- 80%
                            9- enkele keuzes (vier dacht ik)
                            10- beperkt
                            11- duits-engels
                            12- ja
                            13- ben benieuwd of het mooi blijft. ziet er wat 'fragiel' uit.
                            foto's over dubbele paginas komen niet mooi uit (boekje gaat niet 'plat' open)

                            ben benieuwd naar het Hofmann boek om te vergelijken. Hou jullie op de hoogte!

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Hofmann boek is aangekomen...
                              1- Hofmann
                              2- 50 pag
                              3- 47 euro
                              4- 27 dec besteld vandaag aangekomen (Nieuwjaar ertussen)
                              5- kartonnen verpakking
                              6- Algemene indruk 80%
                              7 -kwaliteit kaft 90 %
                              8- kwalitei foto's 75 %
                              9 - weinig keuze 1 formaat (a4) 50 of 70 paginas
                              10- beperkt
                              11- engels
                              12- software eenvoudig: ja
                              13- Vindt prijs/kwaliteit eigenlijk wat tegenvallen. De blz van Hofmann zijn wel een heel stuk dikker (echt karton), bijna niet plooibaar, het is ook heel stevig gebonden, veel zwaarder en het kaft is ook dikker en zachter (indrukbaar) en geeft een betere indruk
                              maar zoals gezegd, vind ik persoolijk de foto's er niet zo mooi op uitzien. Het lijkt alsof ze geplastifcieerd zijn. Blijf er maar over wrijven als U begrijpt wat ik bedoel. Lijkt op ruis maar de originele foto's hadden dat niet...De fot's in het boek van fotobuch lijken veel levendiger.
                              Misschien, als de foto's via fotoshop eerst beter gecalibreerd (zo heet dat toch) worden, dat het dan wat beter is. Maar ik werk niet veel met de pc en dan vind ik fotobuch er toch heel wat beter en professioneler uitzien.
                              De foto's die op een dubbel blad gedrukt worden zien er hier wel beter uit daar het boek helemaal 'plat' open kan maar daarmee is ook alles gezegd.
                              Volgende keer denk ik dat het toch weer fotobuch word ...

                              Dit is wat zijzelf over hun album schrijven de blz zijn inderdaad gelamineerd zoals ik dacht...:
                              Using the most modern digital technology we print on a thick first quality paper and then laminate the surface with transparent finish in order to protect the photos completely and to filter ultra-violet rays. This way the rigid and flat printed sheet is protected from the atmosphere and a perfect colour stability over time is guaranteed.

                              The album construction has three main characteristics:

                              - The cover has a foam layer inside that provides a very pleasant touch.

                              - The printed inner sheets are twice as thick as usual photo paper. They weigh 350 gr/m2, are folded and the backsides glued to each other, which means that an album page weighs about 700 gr/m2.

                              - This solid bookbinding system, similar to the one used by professional digital wedding albums, allows a 180º opening of the album with completely flat sheets. This is particularly interesting for photos that include more than one page.

                              The 20x29 cm (8"x11.5") album is offered in two capacities: 50 and 70 sheets.
                              Last edited by Aned; 18 januari 2007, 22:19. Reden: toevoeging

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Ik heb vandaag een fotoboek besteld bij fotobuch.de.
                                Zodra deze binnen is laat ik weten hoe het bevalt.
                                Programma werkt in elk geval super in expert mode.
                                Bestellen gaat ondanks mijn duits (nulkommanul) goed vanuit het programma.
                                Wordt dus vervolgd.
                                NaturalMystic
                                Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                                Comment

                                Working...
                                X