Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Oorspronkelijk geplaatst door stengil
    Mijn ervaringen met drie album's van Pixbook heb ik je gezonden per mail.
    Mail goed ontvangen, ervaringen worden samen met de andere in het verslag gestoken.

    Sven

    Comment


    • #17
      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
      Beste BE-ers,

      Momenteel ben ik bezig met een artikel/review te schrijven ivm afdrukcentrale's welke fotoboeken afdrukken.

      Wie doet dit: tictac, hema, fotobuch, foto.com, netprint, colormailer, pixbook, albumprinter.nl, albumprintservice, webprint, fotoxs, myphotofun, herzoyourphotos, photoways, spector, easy, comp-at-home, ....

      Om nu een mooi overzicht te krijgen zou ik jullie willen vragen mij een e-mail (info@svenmichiels.be) te sturen met daarin uw ervaring.

      Welke vragen had ik graag beantwoord gezien:

      01. Naam bedrijf
      02. Wat bestelde je
      03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)
      04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde)
      05. Stevige verpakking bij verzending?
      06. Algemene indruk: .... (in %)
      07. Kwaliteit kaft: .... (in %)
      08. Kwaliteit foto's: .... (in %)
      09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?
      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)
      11. Software: Nederlands?
      12. Software: eenvoudig te bedienen?
      (13. Eventuele opmerkingen)

      Zouden jullie even de moeite willen doen en deze 12 vraagjes beantwoorden?

      Je helpt uw BD-vrienden

      Misschien kan je er zelf nog wijzer van worden.

      Alvast bedankt


      mvg

      Sven Michiels

      ps het resultaat kan eventueel op de home-page van BD komen, mods: laat maar weten wat ik moet doen.
      Tegen wanneer heb je de info nodig? Ik doe volgende week een bestelling bij Spector binnen, zij hebben nu nl. fotoboeken op ECHT fotopapier. Is nieuw
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #18
        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
        Tegen wanneer heb je de info nodig? Ik doe volgende week een bestelling bij Spector binnen, zij hebben nu nl. fotoboeken op ECHT fotopapier. Is nieuw
        Eerst had ik voorzien tegen begin juli, maar door de tegenvallende reacties, heb ik alles moeten uitstellen.

        Aangezien ik graag een verslag wil uitbrengen dat toch meer dan 10 leveranciers aanbied, zal ik dit nog moeten uitstellen tot de herfst 2006

        Dus ...

        Neem even de tijd om deze vragen in te vullen en me door te sturen.

        mvg

        Sven

        Comment


        • #19
          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Ben het niet vergeten Sven, maar het laten drukken van het voorziene album is uitgesteld. Ga zeer binnenkort wel mijn vakantiefoto's laten adrukken in een album op fotopapier mat. Daar ben ik wel eens benieuwd naar...
          groeten Linda16093

          Comment


          • #20
            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
            Ben het niet vergeten Sven, maar het laten drukken van het voorziene album is uitgesteld. Ga zeer binnenkort wel mijn vakantiefoto's laten adrukken in een album op fotopapier mat. Daar ben ik wel eens benieuwd naar...
            groeten Linda16093
            Geen probleem, doe maar rustig aan

            Sven

            Comment


            • #21
              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              01. Photobuch.de
              02. fotoboek standaardafmetingen 40 blz (20 recto/verso)
              03. 41 euro
              04. circa 10 dagen
              05. Stevige verpakking in karton
              06. Algemene indruk: 50 %
              07. Kwaliteit kaft: 35 %
              08. Kwaliteit foto's: 65 %
              09. behoorlijk aantal verschillende groottes van boekjes
              10. beperkt aantal mogelijkheden van afwerking van boekjes
              11&12. Software: gebruiksvriendelijk, maar niet stabiel (blue screens) en nadat het programma fout afsloot, was je werk onleesbaar, geen "save as" mogelijkheid om een deelresultaat van je werk te bewaren als backup

              Ik had hier een fotoboek besteld omdat de meesten erover tevreden waren, maar ik vind het veel te duur voor de ondermaatse kwaliteit die geleverd wordt: het boekje moet heel voorzichtig doorbladerd worden, of het valt uit elkaar. de kaft zag eruit als die van een doorsnee goedkoop kinderboek, niet echt iets dat kwaliteit uitstraalt. De foto's waren te donker afgedrukt (geen kleurbeheer mogelijk) en de compressie is te merken op de foto's.
              een dergelijk boek is geschikt als cadeau aan iemand die de foto's niet te regelmatig gaat bekijken, anders valt het boek uit elkaar. Laat het boek ook liever niet zien aan iemand die de foto's om de artistieke inhoud bekijkt .. wel aan iemand die wil weten of tante Eufrasie op het laatste familiefeest aanwezig was, en welke plastron nonkel Isodoor toen aan had.

              Ik hoop dat Asukabooks met kop en schouder beter is dan dit .. of ik zal mijn fotoboeken op den oude manier moeten blijven maken

              Comment


              • #22
                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                heb geen enkele ervaring met afdrukcentrales anders zou ik je die zeker doormailen, maar ben wel benieuwd naar het resultaat van het onderzoek.
                Prima werk dat je probeert te leveren

                mvg
                Caro
                www.myspace.com/photocaroline

                Comment


                • #23
                  Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Fotolaboclub heeft net zijn software aangepast en de mogelijkheden zijn helemaal niet meer dezelfde ...
                  De boekvorm zoals ik die voordien steeds bestelde kan nu niet meer voorzien worden van een foto verdeeld over de volledige kaft (voor en achter) en dezelfde foto's die vroeger OK waren voor een volledige kaft geven nu aan als zijnde onvoldoende voor een grote foto op 1 blz.Toch zou 6 megapixel goed moeten zijn dacht ik, maar allé ... gaat er niet op vooruit en de opmaak is moeilijker dan voordien met het vertrouwde pakket waar ik een mooie layout voor had uitgewerkt.
                  Hierdoor vervalt natuurlijk mijn beoordeling die gemaakt was op de vorige software ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    ik ben benieuwd naar je amrktonderzoek maar zie nog niets op de site
                    laat je iets weten?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door @nneke
                      ik ben benieuwd naar je amrktonderzoek maar zie nog niets op de site. laat je iets weten?
                      Resultaat wordt verwacht tegen begin November

                      Als iedereen wat meewerkt, mischien wat vroeger

                      Sven

                      Comment


                      • #26
                        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        01. Naam bedrijf: fotolaboclub
                        02. Wat bestelde je: boek A4 72 blz.
                        03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 89,95 euro
                        04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 10 dagen
                        05. Stevige verpakking bij verzending? (heel lichte deuk, vanwege geringe verpakking (1-lagige karton-envellope
                        06. Algemene indruk: .... (in %) 90%
                        07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 100%
                        08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 90ù
                        09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 formaten
                        10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) enkel hardcover
                        11. Software: Nederlands? Ja
                        12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja.
                        (13. Eventuele opmerkingen) Ik heb het boek nu een tweetal dagen binnen. Al aan heel wat mensen laten zien, en iedereen is toch wel onder de indruk van dit boek.
                        Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                        En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          01. www.kodakimages.com
                          02. Superb album, zag ook al het grotere Luxealbum
                          03. 19.9 euro (voor superb album, 20blz)
                          04. Enkel afhaling mogelijk, was gearriveerd de 4de dag.
                          05. Stevige verpakking
                          06. Algemene indruk: 90 %
                          07. Kwaliteit kaft: 100 %
                          08. Kwaliteit foto's: 80 %
                          09. Relatief klein aanbod van formaten
                          10. Relatief beperkte mogelijkheden van afwerking, wel mooi
                          11. Software: Nederlands
                          12. Software: eenvoudig te bedienen

                          Kwaliteit van de albums is echt zeer goed. Vooral het luxealbum (mooie kaft met venstertje, papier van 300g) is perfect om cadeau te doen bij jubileum, geboorte, huwelijk etc.
                          Afdrukkwaliteit van de foto's is hoger dan bij Hema (kan vergelijken, zelfde foto's bij alletwee in een album gezet, kleuren en belichting zijn beduidend beter). Het enige nadeel voor mij aan deze service is de beperkte mogelijkheden qua pagina-layout.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Beste,

                            Na elke oproep van me ontvang ik toch enkele reviews.

                            Waarvoor dank

                            Mag ik toch vragen dat iedereen zijn ervaringen blijft doorsturen? OOk al staat de firma waar je ervaring mee hebt hier al op het forum. We proberen een zo objectief overzicht te brengen.

                            Sven

                            Comment


                            • #29
                              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Photobuch.de:

                              Eigenlijk voor een deel dezelfde vaststelling als Visio. Ik heb hier 2 fotoboeken besteld omdat de meesten erover tevreden waren, maar ik vind het ook veel te duur voor de kwaliteit die geleverd wordt. De kaft is mooi, stevig en goed, zeker omdat je er je eigen foto erop kan zetten. Het album ziet er ook verzorgd en professioneel uit. De foto's binnenin vind ik niet zo geweldig. Ik vind dat ze wat scherpte missen en dat je te goed ziet dat het drukwerk is.
                              Voor iemand die echt naar kwaliteit kijkt is het niet echt aan te raden vind ik.
                              De rest hier van de familie vind het dan wel weer geweldige albums. "Precies eentje die je in de boekenwinkel gekocht hebt."

                              Ik ben er dus redelijk tevreden van, maar de foto's binnenin kunnen beter.

                              01. Photobuch.de
                              02. fotoboek slim (20,5 cm x 15,0 cm): 48 blz (24 recto/verso) en 32 blz (16 recto/verso)
                              03. 59.70 euro
                              04. circa 12 dagen
                              05. Stevige verpakking in karton
                              06. Algemene indruk: 78 %
                              07. Kwaliteit kaft: 90 %
                              08. Kwaliteit foto's: 65 %
                              09. behoorlijk aantal verschillende groottes van boekjes
                              10. beperkt aantal mogelijkheden van afwerking van boekjes
                              11&12. Software: gebruiksvriendelijk, maar niet 100% stabiel. Ik heb het programma ook nooit kunnen duidelijk maken dat ik in België woon. Hij veranderde het land telkens terug naar Duitsland.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Ik ben benieuwd naar de uitslag , maar kan zo lang niet wachten , ik wil nu een album laten afdrukken en dacht "Rainbowcolor te gebruiken , heeft er al iemand ervaring mee ?

                                http://asp08.photoprintit.de/microsi...18ad20fcd0418f
                                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                                Web-Albums

                                Comment

                                Working...
                                X