Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

    Net gebeld...

    Je kon een uur opgeven op het inschrijvingspapier in de winkel wanneer je aanwezig kon zijn.Helaas wist de verkoper niet dat dit niet vermeld stond op hun inschrijving via hun site.Niemand word verwittigt '' is trouwens al te laat''

    Ze hebben dus wel een lijst van alle ingeschreven maar er zijn er vele !

    Ik zal morgenvroeg maar eens langsgaan ,misschien de body afgeven en s'avonds weer oppikken.Zal mij morgen in 4 moeten verdelen ...!!

    Comment


    • #17
      Re: FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

      Ik ben deze morgen eens gaan kijken en heb besloten om daar mijn sensor niet te laten reinigen.
      Ik vond persoonlijk de ruimte (kelder waar veel doeken ,vloerbedekking tapijt en veel passage was) niet de goeie ruimte om uw sensor te laten reinigen.Ik heb er enkele professionele toestellen zien reinigen en geen enkel was deftig gekuist.De raad werd dan gegeven om dit maar weg te clone in PS.Of de camera binnen te geven in de hersteldienst.
      Ook was er maar 1 persoon die de sensor/lens reiniging deed ,en dit bleek niet afgesproken te zijn zodoende werd er maar beslist door Focilux enkel de professionele toestellen te reinigen en de rest door te verwjzen naar de hersteldienst

      Wat het kuisen betreft werd er door de persoon vermeld geen sensorswabs en vloeistof te gebruiken maar de sensor te reiningen met een fiberborsteltje die door trilling (je blaast door de haren met een spuitbus lucht) statisch word geladen en zo het stof aantrok.
      Last edited by Fabbe; 5 mei 2006, 14:46.

      Comment


      • #18
        Re: FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
        Ik ben deze morgen eens gaan kijken en heb besloten om daar mijn sensor niet te laten reinigen.
        Ik vond persoonlijk de ruimte (kelder waar veel doeken ,vloerbedekking tapijt en veel passage was) niet de goeie ruimte om uw sensor te laten reinigen.Ik heb er enkele professionele toestellen zien reinigen en geen enkel was deftig gekuist.De raad werd dan gegeven om dit maar weg te doen in PS.Of de camera binnen te geven in de hersteldienst.
        Ook was er maar 1 persoon die de sensor/lens reiniging deed ,en dit bleek niet afgesproken zijn zodoende werd er maar beslist door Focilux enkel de professionele toestellen te reinigen en de rest door te verwjzen naar de hersteldienst

        Wat het kuisen betreft werd er door de persoon vermeld geen sensorswabs en vloeistof te gebruiken de sensor te reiningen met een fiberborsteltje die door trilling (je blaast door de haren met een spuitbus lucht) statisch werd geladen en zo het stof aantrok.
        Hier wens ik ook nog wat aan toe te voegen nml. Ik heb al voor velen van BD sensors gekuist, maar op de manier die ik heden morgen zag, ja ... dit was toch wat laag bij de grond mijn gedacht. Ik heb niets tegen sensorbrush of om het even welke methode indien goed uitgevoerd, maar een sensor controleren na kuisen op de cameradisplay is ja volgens mij geen manier van doen, zeker als je op deze wijze een onbekende camera onderhanden krijg, dient je zeker eerst het camerahuis zoveel mogelijk van stof te ontdoen. Sorry Canon maar hier had ik toch van jullie beter verwacht. Het is dan ook niet te verwonderen dat na het zogenaamd professioneel kuisen ( na opsturen camera) deze meestal niet veel beter of zelfs slechter terug komt. Aan de de andere kant heb ik prof.toestellen met kleine tekortkomingen door de aanwezige technieker spontaan en gratis zien hersteld worden.
        De beloofde uitprint op A3 formaat ging ook niet door. Wel op een A4 formaat. De door mij mee gebrachte files, speciaal uitgezocht als moeilijke zijn uitgeprint met de canonsoftware en kregen van mij een dikke onvoldoende ( duidelijk cyaanzweem), de resultaten waren aanzienlijk beter vanuit CS2.
        Last edited by Guest9; 5 mei 2006, 13:06.

        Comment


        • #19
          Re: FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

          Nog iemand van BD die er was en hun sensor lieten kuisen

          Comment


          • #20
            Re: FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

            De commentaar die ik hierboven lees, bevestigt mijn indrukken over deze winkel. Jammer dat er in Gent niet meer concurrentie is, zoals in Antwerpen of Brussel. Concurrentie houdt je scherp en die scherpte hebben ze bij Focilux verloren.
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

            Comment


            • #21
              Re: FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

              Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic
              De commentaar die ik hierboven lees, bevestigt mijn indrukken over deze winkel. Jammer dat er in Gent niet meer concurrentie is, zoals in Antwerpen of Brussel. Concurrentie houdt je scherp en die scherpte hebben ze bij Focilux verloren.
              Ik wil er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik het niet bij een betoog op BD liet maar wel met een mail reageerde op de ondervonden positieve en negatieve toestanden. Ik kreeg dan ook een bedanking terug met de vermelding dat er zowel in de winkel in de toekomst rekening ging met gehouden worden en dat ook een copy van mijn ervaring naar CPS ging.
              Er is wel degelijk een zwaar gebrek aan concurrentie in Gent daar de prijzen eigenlijk de pan uitreizen, zelfs na een pro reductie.....
              vb een flits die maar € 200 meer kost dan bij de doorsnee gekende leveranciers kan je niet meer normaal noemen.

              Comment


              • #22
                Re: FOCILUX : Uitnodiging Canon Professional day

                over prijzen wil ik het niet hebben hier, er zijn verschillen tussen winkels, ketens, buitenland, internet...
                wat bedoeld wordt met gebrek aan scherpte is mij dan weer 'n raadsel

                ik ben zelf naar de cps dag van canon in arquennes geweest.
                Daar zat oa dezelfde technieker van etb op net dezelfde manier sensors te cleanen in 'n grote ruimte die verwarmd werd door grote warmtegasblazers die wss toch wat stofcirculatie veroorzaakten.
                toch bleven de meeste mensen daar rustig 'n paar uur aanschuiven op hun beurt.
                De service diensten van de gekende merken geven trouwens nooit een 100 % garantie op 'n cleane sensor.
                Veel camera's worden trouwens geleverd, nieuw, met gratis stof uit Japan.
                Ik denk trouwens dat ondanks de vele tips op het forum hier toch veel mensen bang zijn om zelf hun camera te reinigen.
                Ik heb het ondertussen reeds 'n aantal maal zelf gedaan met de sensorswab/eclipse vloeistof.
                de eerste keer, moet ik toegeven, met 'n bang hartje maar ondertussen is ook dit routine geworden (morgen maar 'ns doen trouwens, tis nodig )

                Comment

                Working...
                X