Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurzweem met mvcd inkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kleurzweem met mvcd inkt

    Oorspronkelijk geplaatst door dokus
    Mic,

    elk patroon klikte zoals het hoort, alle patronen zaten goed aangedrukt maar toch blijft het probleem zich stellen ...
    heb er ettelijke uren aan gesleten, alles geprobeerd wat ik maar kon denken maar de zweem blijft, om het even wat ik probeer.
    Ik ben naar de winkel gegaan, heb originele patronen aangeschaft, enkele foto's geprint en het resultaat was onmiddellijk zichtbaar, en enkele foto's later was alles weer zoals het hoort.

    Ik hoor niets dan lof over mvcd inkt, misschien ligt het wel aan mij of één van m'n instellingen wie weet ... als iemand het kan oplossen graag maar voorlopig blijf ik allesinds bij de originele inkt van Canon ...
    Dat ligt idd aan jou of aan je printer... Want de MVCD inkt is exact hetzelfde als de origin Canon inkt... Zeker weten.

    Comment


    • #17
      Re: kleurzweem met mvcd inkt

      Het is wel is waar een heel oud topic wat ik weer omhoog gooi, maar ik zit op dit moment met het zelfde probleem. Bij het vervangen van de zwarte cartridge was er geen enkel probleem. Pas toen de photocyaan en de photomagenta moesten worden vervangen, werden de afdrukken echt bagger. Nu is het wel zo dat één van de twee cartridges niet goed klikte. Ook zitten er nu zowel MVCD inkt als canoninkt in. Maar als het toch exact het zelfde is volgens mic mag dit niet uitmaken lijkt me?

      Er wordt geadviseerd om het betreffende inktpatroon te vervangen, kan dit geen kwaad voor de printer als je zomaar een patroon er "halverwege" uithaalt en vervangt door een andere? Ik zou het nogal zonde vinden als het met de MVCD inkt niet weer wil gaan lukken omdat ik er nogal veel van heb liggen en bovendien het een stuk goedkoper is als de originele inkt....

      Comment


      • #18
        Re: kleurzweem met mvcd inkt

        Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
        Ik kocht onlangs een Canon Pixma 8500 en besloot na hier heel wat gelezen te hebben om de inkt van mvcd eens uit te proberen.
        Gisteravond was de meegeleverde inkt van de canon op en plaatste ik voor de eerste keer een photo magenta cartridge van mvcd in de printer met als gevolg afschuwelijke afdrukken (enorme roodzweem).
        Manueel zitten prutsen (magenta op -25 gezet bij manuele instellingen voor het afdrukken) en dit vangde dit min of meer op.
        Enkele afdrukken later moest ook de photo cyaan cartridge vervangen worden, jullie raden het al : opnieuw prijs. Wit werd blauw, Zwart werd blauw, terug manueel zitten prutsen (cyaan op -25) en het was al wat beter maar nog niet zoals het hoort.
        Is dit normaal ? Ik heb hier heel wat goede reacties gelezen op dit forum over de inkt van mvcd maar zoals m'n afdrukken er nu uitkomen durf ik ze zelfs niet aan mijn hond laten zien ...

        Nu mijn vragen :

        is hier iets aan te doen ? (verder manueel afregelen tot het resultaat bekorend is ?)
        Stel dat ik een printerprofiel laat maken bij marc & ciel, zou dit het probleem oplossen ? En indien ja, moet ik dan alle waarden terug op 0 zetten vooraleer die testafdruk te maken ?

        Sommigen onder jullie zullen waarschijnlijk zeggen : koop de originele inkt dan heb je die problemen niet... Wel ik ben het daar mee eens, maar voor huis- tuin- en keukenafdrukken zou ik toch graag de inkt van mvcd kunnen gebruiken wegens het enorme prijsverschil.

        Het gebruikte papier is Tetenal Premium Fine Art 290g voor wie het intresseert.

        alvast bedankt voor de hulp !

        Algemeen bekend probleem met MVCD inkten. Gebruik de orginele van Canon of Pelikan en het probleem is verholpen
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #19
          Re: kleurzweem met mvcd inkt

          Marlies, om te beginnen wil ik je graag eerst de goede raad geven om originele canon patronen te gebruiken, ondanks het feit dat je van die mvcd inkt nog vooraad hebt. Dit is inderdaad zoals forummember mic schrijft alweer de zoveelste keer dat melding wordt gemaakt van problemen met de inkt van mvcd, en telkens gaat het om hetzelfde probleem. Nog nooit heb ik echter gehoord van gelijkaardige problemen met originele patronen. Menige zelfdrukker heeft al uren tijd, inkt en papier vergooid door het goedkoper willen printen met mvcd inkt en toch blijven de mensen erin trappen. Het staat iedereen natuurlijk vrij te gebruiken wat ie wil, bij mij komt er GEEN mvcd meer in de printer, ik heb genoeg ellende mee gehad.
          Eric Van Aerschot BD0730BE

          Comment


          • #20
            Re: kleurzweem met mvcd inkt

            Het probleem zit hem in de photo magenta patroon. Vervang enkel die en de kleurzweem zal verdwijnen.
            MVCD kent dit probleem en zoekt een oplossing. (zie ander draadje in chitchat daaromtrend)
            www.bigducksix.be

            Comment


            • #21
              Re: kleurzweem met mvcd inkt

              Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb het andere topic nu doorgelezen en heb een mailtje richting MVCD gedaan. Ik ga eerst eens proberen enkel de photomagenta te vervangen door originele inkten. De foto's die echt lang goed moeten blijven laat ik toch via profi lab doen en niet thuis.

              Comment


              • #22
                Re: kleurzweem met mvcd inkt

                Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                Marlies, om te beginnen wil ik je graag eerst de goede raad geven om originele canon patronen te gebruiken, ondanks het feit dat je van die mvcd inkt nog vooraad hebt. Dit is inderdaad zoals forummember mic schrijft alweer de zoveelste keer dat melding wordt gemaakt van problemen met de inkt van mvcd, en telkens gaat het om hetzelfde probleem. Nog nooit heb ik echter gehoord van gelijkaardige problemen met originele patronen. Menige zelfdrukker heeft al uren tijd, inkt en papier vergooid door het goedkoper willen printen met mvcd inkt en toch blijven de mensen erin trappen. Het staat iedereen natuurlijk vrij te gebruiken wat ie wil, bij mij komt er GEEN mvcd meer in de printer, ik heb genoeg ellende mee gehad.
                tot dat besluit ben ik ook gekomen.
                Ik heb dat alles vervangen door originele en ik had nog altijd een zweem over de foto's en er kwam geen geel meer door...
                Printkoppen laten vernieuwen (gelukkig binnen garantie).

                Terug originele inkt voor mij...
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #23
                  Re: kleurzweem met mvcd inkt

                  I.v.m. de problemen van het photo magenta kan ik volgend bericht melden van mvcd.

                  Wij horen niets meer van de fout, maar we hebben nu ook anderen.
                  We hadden een tussen oplossing gevonden door het losse inkt na te vullen.
                  Alle mensen die nog met defecte zitten kunnen ze opsturen en krijgen de nieuwe, plus wat extra voor de verzendkosten.

                  hesy.be
                  BD0319BE

                  Comment

                  Working...
                  X