Ik heb mijn 30D nog maar enkele dagen en daar zit al meer stof in de zoeker dan ik in 3 jaar niet had bij mijn 300D. Het stoort mij niet echt, maar ik vraag mij af waar dat stof zit, er zit een redelijk groot stofje bovenaan int midden van de zoeker, maar onderaan aan de spiegel is niets van stof te zien, eigelijk op de hele spiegel is bijna geen stof te bespeuren. Aan het matglas zou het nog wel kunnen zitten, maar daar kom ik liever niet aan, dat zit ook redelijk hoog en onhandig om aan te kunnen, iemand een middeltje om het daar weg te krijgen of wie weet waar het stof nog zou kunnen zitten.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Stof! Maar ik vind het niet
Collapse
X
-
-
Re: Stof! Maar ik vind het niet
Stof in de zoeker is meestal niet weg te krijgen zonder wat demonteerwerk (niet aan te raden eigenlijk) en stof op het matglas is delicaat om te verwijderen omdat je het matglas best niet aanraakt. Ik zou ermee proberen te leven, als ik jou was. Zelfs al krijg je het weg, binnen de kortste keren zit het er terug.
-
Misschien voorzichtig proberen om met een peertje te blazen op het matglas? Dit werkte bij mij op mijn 350D in ieder geval prima...meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/
Comment
-
Ik had mij 20D, ik denk een dag of 2 en bij alle lenzen zag ik ook stof zitten. Heb toen Corne gemaild en die zei waarschijnlijk op het matglas. Daar zat het stofje dus en ik heb dat verwijderd met een oorstokje, omdat het met de blaaspeer er niet vanaf ging. Zat goed zichtbaar, dus niet moeilijk te verwijderen.
Comment
-
hi,
Ik (wij) scotch'n 'Alles' (enkel als je echt weet wat je doet)
spiegels
mat's
sensor = eigenlijk de (lowpass filter 'vóór' de sensor)
ook in het lab en de scanner-sens, de Hiti dye printers... etc alles met scotch
....trouwens, ik ken géén enkele collega, die niet scotch't
maar nogmaals als je niet weet wat je doet, neem dan maar liever uw blaaspijpje, of (speciaal) stofzuigerke
zeker af te raden
perslucht (spuitbussen enz)
brushes, wattestaafjes, enz
swabbing raad ik ook af
succes
Dagzz
*Edit* Scotch is de 810/11 van 3M Scotch (The green one)..is vezelvrij en laat géén tracks achter, wel poly's maah das goedLast edited by Dagzz; 5 april 2006, 23:23.I Love Leica
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dagzzhi,
Ik (wij) scotch'n 'Alles' (enkel als je echt weet wat je doet)
spiegels
mat's
sensor = eigenlijk de (lowpass filter 'vóór' de sensor)
ook in het lab en de scanner-sens, de Hiti dye printers... etc alles met scotch
....trouwens, ik ken géén enkele collega, die niet scotch't
maar nogmaals als je niet weet wat je doet, neem dan maar liever uw blaaspijpje, of (speciaal) stofzuigerke
zeker af te raden
perslucht (spuitbussen enz)
brushes, wattestaafjes, enz
swabbing raad ik ook af
succes
Dagzz
*Edit* Scotch is de 810/11 van 3M Scotch (The green one)..is vezelvrij en laat géén tracks achter, wel poly's maah das goed
de blauwe scotch removable (4.60 euro) is die ook goed??Groeten Sensor
Comment
-
Code:tips: de scotch, zo traag mogelijk, wéér verwijderen (slow motion) zorg dat al uw materiaal goed op kamertemp. is ([COLOR="Red"]x condens x[/COLOR] ) tussen de 20° >[B][COLOR="Lime"]Sc[/COLOR][/B]< 25° werkt het best
Het SSWF systeem, werkt voor 99,5% efficiënt! (behalve met pollen)
alléé succes
DagzzI Love Leica
Comment
-
Comment