Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ID-PASFOTO mag niet digitaal???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

    Vraagske ik laat mijn pas fotos afprinten op een laser jet.
    Enkel in zw/w he want kleur kon mijne maat nog nie betalen
    Kan je dat ook verwijderen met de natte vinger ??,
    Heb het nog niet geprobeerd maar vroeg mij dit af.


    Grts
    Formatje

    Comment


    • #17
      Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

      Vandaag ook terug zelf pasfotos gemaakt, in zwart-wit. Geen enkel probleem

      Comment


      • #18
        Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

        De regels zijn duidelijk:

        Formaat 3,5 x 4,5 cm, hoofd niet kleiner dan 2,5 cm. Achtergrond wit of zeer licht. Niet digitaal.

        Dat laatste is een appreciatie. De meeste erkende fotografen werken thans met digitale apparatuur voor pasfoto's. Het volstaat van dit op te merken aan het loket.

        Alle digitale pasfoto's die ik tot heden heb gemaakt, zijn geaccepteerd.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #19
          Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

          Vriendelijk bedankt allemaal voor jullie reacties!
          Ik ga dus doen wat ik dacht....
          Was wel van plan om idd. goede kwaliteit fotopapier te gebruiken voor de IP4200.
          Mss. probeer ik het wel in Z/W en het is ook een goede tip om er meerdere op één 10x15 printje te zetten, zodat het "écht" ( !!!) lijkt.
          Met de bij de IP4200 meegeleverde Canon software kan ik 6 pasfoto's op een 10x15 zetten dacht ik...
          Cross my fingers... (maar zij van achter dat loket gaat wel met haar zweetpollen van mijn fotookes moeten afblijven!...)

          Comment


          • #20
            Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

            Ik zie bij fotografen enkel nog die digitale polaroid-bakken hangen die blijkbaar een inkjetprinter bevatten. Ik denk dat je lang zal mogen zoeken naar een fotograaf die nog analoge pasfoto's maakt.
            http://francks.wordpress.com

            Comment


            • #21
              Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

              Oorspronkelijk geplaatst door hds
              Ik zie bij fotografen enkel nog die digitale polaroid-bakken hangen die blijkbaar een inkjetprinter bevatten. Ik denk dat je lang zal mogen zoeken naar een fotograaf die nog analoge pasfoto's maakt.
              Velen doen het idd. nog met Polaroid, maar dat is wel geen inkjet.
              De kwaliteit is écht miserabel en onze eigen inkjetprints zijn een stuk professioneler dan zulke Polaroid prullen...

              Comment


              • #22
                Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                vreemd...mijn pasfoto en die van m'n zoontje zijn een aantal jaar terug bij de fotograaf met een digitaal gemaakt. Geen problemen mee gehad, gebruik beide id kaarten nog steeds.

                Comment


                • #23
                  Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                  Oorspronkelijk geplaatst door lut
                  Er werd met een natte vinger over de foto geveegd om te zien of het niet uit de inkjet kwam.
                  Volgende keer een laagje haarlak over de foto aanbrengen nadat'ie goed gedroogd is en dat is ook weer opgelost .

                  Comment


                  • #24
                    Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                    De regels zijn duidelijk:

                    Formaat 3,5 x 4,5 cm, hoofd niet kleiner dan 2,5 cm. Achtergrond wit of zeer licht. Niet digitaal.

                    Dat laatste is een appreciatie. De meeste erkende fotografen werken thans met digitale apparatuur voor pasfoto's. Het volstaat van dit op te merken aan het loket.

                    Alle digitale pasfoto's die ik tot heden heb gemaakt, zijn geaccepteerd.
                    Inderdaad : dat zijn de regels. Zo stond het ook op de uitnodiging van het gemeentebestuur alhier.

                    Maar deze regels zijn heel onduidelijk en verouderd.
                    Want welke foto , prof of amateur...., is tegenwoordig niet door een of ander digitaal proces verwerkt geweest.???? Zelfs als je een negatief filmpje binnenbrengt om te laten ontwikkelen en afdrukken. Dan nog zijn in de meeste gevallen die afdrukken elektronisch verwerkt.

                    Skitch
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                      hehe ik ging vorig jaar bij een 'officieel fotograaf' en mijn foto's werden...geweigerd grrrrrrrrrrrrrrrrr

                      k dacht eerst dat ik té lelijk was, maar blijkb reflectie in mijn bril was de boosdoener...
                      Chrisly... [B]www.christvilez.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                        mijn foto werd ook geweigerd en werd nochtans ook bij een 'officieel fotograaf' gemaakt op school... deze werkte ook digitaal
                        mijn hoofd stond net iets te schuin op de foto
                        is dit dan ook een regel waarop je moet letten? of wou die van de gemeente mij gewoon is ambeteren omda ze ne slechten dag had?

                        Comment


                        • #27
                          Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                          ????? zal dan wel van gemeente tot gemeente afhangen.
                          Ik heb er gemaakt van mezelf en mijn vrouw voor de nieuwe paspoorten en zonder problemen aanvaard.
                          Groetjes
                          http://www.vehe.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                            Op de uitnodiging om een nieuwe identiteitskaart te laten maken staan duidelijke richtlijnen ivm. specs waaraan de pasfoto moet voldoen.
                            Als laatste punt staat letterlijk: " geen afdruk van een digitale foto"

                            Vermits ik dit nogal kras vond, belde ik de "bevoegde instanties" en vroeg om wat meer uitleg. Zoals te verwachten haastte de dame zich om te zeggen dat ze "niets van fotografie kende en dat de instructies zijn wat ze zijn". Bovendien had ze geen tijd om mij verder te woord te staan, want ze "had het té druk..."
                            Finaal zei ze nog dat de ID-foto moest gemaakt worden door een "officiële fotograaf" (sic!). Toen ik vroeg hoe zij dat zou controleren, bleef ze natuurlijk weer het antwoord schuldig...
                            Blijkbaar moeten de pas en de foto naar Frankrijk gezonden worden om er een hologram in aan te brengen...

                            Ik ben van plan om toch een kwaliteits inkjet afdruk te maken die beantwoordt aan de vereiste afmetingen. Punt!

                            Met deze had ik graag wat feed-back van BD-ers die met dezelfde situatie geconfronteerd werden en vooral hoe zij tewerk zijn gegaan.
                            ik heb ze hier ook zelf gemaakt en uitgeprint op m'n epsonneke....voor onze nieuwe ID.
                            Daarna nog eens gebruikt voor onze reispassen.Ik heb bij het loket wel vermeld dat de koning ze gemaakt had met zijn Nikon !!En eerlijk gezegd ik vind de mijne mooier dan die de meeste fotografen presenteren als pasfoto

                            Comment


                            • #29
                              Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                              ...Ik heb bij het loket wel vermeld dat de koning ze gemaakt had met zijn Nikon !!...
                              Ja, maar of dat in Antwerpen ook zal lukken????....
                              Waren uw foto's dan toch onscherp of heeft hij VR gebruikt?

                              Comment


                              • #30
                                Re: ID-PASFOTO mag niet digitaal???

                                Zelf reik ik de elektronische identiteitskaart uit in een landelijke gemeente.
                                Er staat nergens op de officiële uitnodiging dat het geen digitale foto mag zijn. Ook zelf gemaakte foto's worden aanvaard. Echter, ze moeten wel aan de juiste normen voldoen. Op volgende url staat de volledige fotomatrix.



                                Ook wij moeten een aantal foto's weigeren. De voornaamste redenen zijn
                                - Slagschaduw (ogen, bril...)
                                - Schaduw achtergrond
                                - Geen egale (witte) achtergrond
                                - Verkeerde afmetingen
                                - Afgeprint op gewoon papier (dikwijls nog in een lage resolutie.)

                                De foto's worden wel streng beoordeeld bij de firma die de kaarten aflevert.
                                Elke lichte beschadiging, kreukje of kwalitatief mindere foto wordt ongenadig teruggestuurd.

                                De meeste BD-ers zullen wel degelijk in staat zijn een correcte foto te maken.
                                Canon G5

                                Comment

                                Working...
                                X